הסוף של מדידת הרייטינג באינטרנט? אתרי וואלה יפרשו היום מהוועדה למדרוג
אתר וואלה יודיע היום (יום ג') על פרישה מהוועדה למדרוג באינטרנט, במה שנראה כמשבר הגדול ביותר של הוועדה מאז הוקמה לפני מספר שנים.
מנכ"ל וואלה אילן ישועה הודיע על כך לוועדה עוד לפני כינוסו של הוועד המנהל שדן ב
עבור החברות בוועדה למדרוג באינטרנט, משלמים כל אחד מהאתרים עד מאות אלפי שקלים בשנה, תלוי בגודלו של האתר. על פי הערכות, וואלה משלם עבור החברות כ-300 אלף שקל בשנה. מאידך, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, שוק הפרסום באינטרנט עומד על כ-16% מכלל שוק הפרסום בישראל, נכון לשנת 2012, ולא צפוי להשתנות משמעותית ב-2013. גורמים בשוק התקשורת טענו בתחילת השבוע כי המהלך של וואלה מביע את מה שנציגי האתרים האחרים טוענים בישיבות הוועדה למדרוג, "על כך שהוועדה רק עולה רק כסף ולא הגדילה את ההכנסות".
גם בקרב 15 משרדי הפרסום החברים בוועדה אין שביעות רצון גדולה במיוחד מהתוצאות שהוועדה מספקת. כבר בסוף 2012 קיבל הוועד המנהל של הוועדה למדרוג החלטה להקטין את החלק היחסי של משרדי הפרסום, מ-30% ל-24%, כלומר קיטון של 20%. מאידך, חלקם של האתרים נותר על 70%, וההפרש מומן מהכנסות נוספות של הוועדה.
- פונקציה חדשה ב-mako: גרי ויתקין מונה לסמנכ"ל תפעול ראשי
- בכיר בקבוצת קשת עומר ניצני פורש לאחר 22 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החשש המיידי בוועדת המדרוג שמקיימת בשעות אלו ישיבה של הוועד המנהל הוא מאפקט הדומינו שתיצור הפרישה של וואלה. הקבוצה שכוללת אתרים כמו וואלה שופס, יד2, Vgames ועוד, עלולה לדחוף את המתחרים לעשיית חושבים על פי רציונל ברור מאוד - למה להמשיך להימדד כאשר המתחרה הישיר שלך מסתיר את הנתונים מהשוק ופועל ללא שקיפות?. בשוק של וואלה שופס פועלים האתרים buy2 של mako ו-ynet שופס של ynet. מול yoram של וואלה פועל ilimudim של זאפ וכן הלאה.
בוואלה סירבו להגיב. מנכ"ל הוועדה למדרוג באינטרנט גל תורג'מן אמר לאייס: "הוועדה למדרוג רשמה לפניה את הודעת וואלה בעניין פרישתה לאלתר. אנו בטוחים שוואלה תעמוד בהתחייבויותיה הכספיות כנדרש מכל חברי הוועדה".
התגובות בשוק התקשורת: "הוועדה לא הצליחה למנף את הפעילות
בסך הכל בוועדה לא מרוצים מהפרישה של וואלה, שלדעת חבריה אין מדובר במהלך טוב לוועדה, אבל לדברי גורם, "צריך להיכנס לפרופורציות, גם גוגל ופייסבוק אינן חברות בוועדה והיא תפקדה בשנים האחרונות".
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
למרות שכל הסימנים היו על השולחן, בשוק המדיה מופתעים. בכיר בשוק אמר היום לאייס: "זה מפליא אותי שהוא פרש, אבל בסופו של יום זה בסך הכל אומר שהוא רוצה לחסוך את הכסף"
-זה יותר מזה. הוא טוען שהמדידה לא הועילה
"אם היא לא הועילה לו, הוא צריך לבדוק גם את עצמו. אתרי האינטרנט הם המרכיב הדומיננטי בוועדת מדידת רייטינג האתרים, הם מהווים 70% לעומת 30% של משרדי הפרסום. כנראה שהמדידה לא הייתה מוצלחת, אך אם אכן כך, זה אומר שהאתרים, ולכולם יש חלק גדול בבעיה הזאת, לא הצליחו לבנות מדד איכותי ומקובל".
בכיר נוסף בשוק המדיה ניצב לצד מנכ"ל וואלה אילן ישועה ואומר היום (יום ג') לאייס: "אני מסכים עם אילן. הם (הוועדה, מ"ב) לא ידעו למנף את הפעילות למשהו שמועיל לשוק. המדידה לא שיפרה את המצב ולא עזרה מעבר להתעסקות בתחרות בין האתרים ולמי יש יותר גדול".
לדבריו, "מאוד צר לי שזה הגיע למקום הזה. בסופו של יום כשמסתכלים למשל על ועדת המדרוג בטלוויזיה. שם הייתה הצלחה בגיבוש הכללים ובמתודולוגיה, והיום כשאני רואה פריסות מדיה בשוק, אני לא רואה אותן בנויות על תוצאות המדידה, ללא שימוש בפילוחים דמוגרפיים, אלא רק מי האתר הגדול ביותר באופן שטחי".
וגם: mako ודיוויד גילה
בתוך כך,
אותם פרסומים עוררו זעם רב בקרב חברים בוועדה שאיימו אף לפרוש ממנה, והמנכ"ל תורג'מן הוציא הודעה בה כתב כי "אין מחלוקת על כך ש-mako פעל בניגוד לכללי הוועדה". חברים בוועדה התבטאו בשבועיים האחרונים בצורה קשה נגד המהלך של mako, ולמרות זאת - הוועד המנהל החליט היום לחדד את הנהלים בהתנהלות האתרים החברים בו, אולם לא להטיל סנקציות על mako.
הוועדה גם דנה
- 10.בכיר בתעשייה 31/08/2013 09:22הגב לתגובה זומצד אחד הוא רצה ששוק הפרסום באינטרנט יגדל כתוצאה מפעילות הוועדה ומצד שני הוא קידם ודחף בכל הכוח את שוק הפרפורמנס ולימד את המפרסמים לקנות רק לידים. אז איך בדיוק הוא ציפה שהשוק יגדל? זה לא הולך ביחד. המדובר ב 2 פעולות המנוגדות אחת לשנייה ואת זה התימני לא השכיל להבין.
- 9.אלי 27/08/2013 18:40הגב לתגובה זובושה!
- 8.אילן העלוב 27/08/2013 17:10הגב לתגובה זובסך הכל הוא מביא תוצאות חרא בוואלה ולקוחות כבר לא מעניין אותם וואלה בושה וחרפה לגוף הגדול בישראל
- 7.עוד עובד מהתחום 27/08/2013 17:00הגב לתגובה זונכון , עקרונית אילן צודק אבל האם מהלך של עזיבה שכזאת תועיל לשוק ולוואלה או תזיק ? האם אילן הביא אלטרנטיבה או כרגיל פועל בכוחניות מתוך כוונה בסך הכל להוריד בגובה התשלום על המדידה? כל האתרים ימשיכו להימדד ווואלה לא ? נו באמת . מהלך טיפשי שמתווסף להמון החלטות טיפשיות של אילן בשנים שהוא מנכ"ל וואלה . תימני או לא תימני - הוא מנכ"ל כושל שקיבל חברה בבורסה ומרויחה והפך אותה לחברה שאף אחד כבר לא רוצה לעבוד שם .
- 6.אתרים נסגרים כי אין פרסום. אז לשלם מאות אלפים (ל"ת)גילי 27/08/2013 16:04הגב לתגובה זו
- 5.גל תורג'מן אמר לאייס: "אני בישיבה, לא יכול ל (ל"ת)דבר" 27/08/2013 15:05הגב לתגובה זו
- מכיר אותו 27/08/2013 15:14הגב לתגובה זואין להם תשובות לשאלות הקשות באמת! לא פלא שוואלה עזבו
- 4.מישהו מהתחום 27/08/2013 14:25הגב לתגובה זולוקחים כסף כל חודש אבל לא מחדשים שום דבר...
- 3.אנחנו 27/08/2013 14:03הגב לתגובה זוהגיע הזמן שמישהו יעשה משהו! האתר מספר 1 מתחילת המדידה ממשיך לקבוע!
- 2.יקי 27/08/2013 14:00הגב לתגובה זולא רואה אף אחד ממטר התימני...
- 1.עובד וואינט 27/08/2013 13:59הגב לתגובה זועשו בשכל בוואלה! סתם בזבוז כסף הוועדה הזו...
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
