בונים פלטפורמת פרסום: משווקים, בואו לגלות כמה פינטרסט באמת שווה לכם
פינטרסט, שנחשבת לרשת החברתית שמספקת את הלידים הטובים ביותר, משיקה מערכת אנליטיקה חדשה. ב-2012 כבר הספיקה פינטרסט לככב במקום השלישי בדירוג הרשתות החברתיות כאשר צברה תאוצה בשנה שלפני כן עם גידול של 11 מליון משתמשים ב-6 חודשים.
הדעה הרווחת היא שהרשת החברתית מבוססת הוויז'ואל היא זו שמצליחה להמיר בצורה המוצלחת ביותר "משתמשים לקונים" עבור מוצרים. בעוד נכונות הטענה הזו עוד לא ברורה לחלוטין, פינטרסט מתחילה להסתכל קדימה על אפשרויות המסחור שלה.
בימים הקרובים, תשחרר פינטרסט את הכלי האנליטי הראשון שלה, הבסיס שלה בדרך למסחור ובניית פלטפורמת פרסום ייעודית לאתר.
פלטפורמת האנליטיקס של פינטרסט שמכוונת כרגע לרשת בלבד, תעזור לעסקים לבחון את פעילות הפינטרסט שלהם לפי כמות התנועה שהלוחות והתמונות שלהם מקבלים, לפי הכניסות שמגיעות לאתר שלהם דרך פינטרסט וכמה אנשים עשו Pinning (פעולת ה-Share של פינטרסט) מתוך אתר העסק. נכון לעכשיו, השירות פועל רק עבור אתרים שאימתו את האתר שלהם עם חשבון הפינטרסט שלהם.
הרשת החברתית כבר סוללת את דרכה זה זמן מה לכיוון המסחר והעולם העסקי, כאשר הצעד הראשון נעשה בנובמבר האחרון עם פתיחת עמודי עסקים ייעודיים. כלי המדידה החדשים מסמלים פתיחת שלב חדש עבור החברה אשר עד כה לא הייתה דרך לבחון ביעילות את השפעותיה על עסקים ומכירת מוצרים.
ההשפעות של כלי האנליטיקה החדשים יכולות להביא לדרכים חדשות לשיפור ומקסום התוכן עבור משווקים, ובמיוחד Content Marketers שיידעו לכוון את עצמם יותר טוב ברמת התכנים הוויזואליים. עד עכשיו היה ניתן להסתמך רק על לייקים / Share שתכנים ויזואליים היו מקבלים בפייסבוק, אבל הוויראליות שלהם מתוך אתרי האינטרנט הייתה נמוכה. ההבנה של "מהי" תפוצת התמונות דרך פינטרסט, פותחת אפשרויות ניטור ומיקסום תכנים חדשות.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
