טמבלר תשיק לראשונה אפשרויות פרסום במובייל: הרשת תהיה רווחית כבר השנה?
נראה כי הרשתות החברתיות ממצות את תקופת החסד שלהן כפלטפורמות לא רווחיות. מאז השקת המנייה שלה, פייסבוק לחוצה על החזרת הכסף לבעלי המניות, ומנסה להגדיל את הרווחיות שלה בעזרת פרסום ממומן. טוויטר מנסה להפוך לחברה רווחית באמת על ידי השקה של פלטפורמה מתקדמת וחזקה יותר עבור מפרסמים, ועכשיו תורה של Tumblr שמכננת להיות רווחית כבר השנה, בפעם הראשונה.
לפני שנה, Tumblr החלה לאפשר למפרסמים גדולים ומשתמשים פרטיים כאחד לקדם את התכנים שלהם בתוך הרשת החברתית בעלות של דולר לפוסט. הצעד הבא הוא להביא את הפרסום הממומן למובייל ואולי, בפעם הראשונה אי פעם, לסגור את השנה כחברה רווחית.
בראיון לבלומברג, חשף סגן מנהל המוצר בחברה, דרק גוטפריד שחברות יוכלו לקדם את הבלוגים שלהם או פוסטים ספציפיים באפליקציות האייפון והאנדרויד כבר במחצית הראשונה של השנה. אחרי שמנגנון הפרסום החדש עבר בדיקה פנימית, מחפשת החברה שותפים אסטרטגיים להשקת השירות.
Tumblr, שכמו רשתות חברתיות רבות מקבלת יותר תנועה דרך המובייל מאשר הדסקטופ, מה שהופך את הפרסום באפליקציות להגיוני ונצרך הרבה יותר. לעומת פייסבוק או טוויטר, ב-Tumblr אין יחס מיוחד לחברות מסחריות ואין פלטפורמה ייעודית עבורם (בדומה ל-Facebook Page). חברות ופרופילים פרטיים מקבלים את אותם כלים, גם בנוגע לפרסום ממומן.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
