קריית אונו
צילום: עיריית קריית אונו
מחירי הדירות לאן

קריית אונו: הפריפריה הקרובה של ת"א. כמה עולה 4 חדרים?

עד לפני שנתיים זה היה נראה כמו חלום אפשרי, היום קריית אונו היא כבר בגדר פנטזיה. עם מחירים של 32-34 אלף שקל למ"ר בשכונות החדשות, תכנית שתכפיל את מספר התושבים, ולמרות תחבורה בעייתית מאוד, היא הולכת ומתרחקת מהצעירים
איציק יצחקי | (22)

טקס הריסת הבתים הישנים בפרויקט "עלמא" שקידם ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, נגמר בהפתעה. "בעוד 10 שנים ידברו על העיר הזאת כמו שמדברים על דובאי", הוא אמר בטקס שנערך במרץ אשתקד, שהוביל להריסת 232 מבנים ישנים ולבניית 755 דירות חדשות בעשרה בניינים של 12-20 קומות.

גם גל יודע שהציטוט הזה הוא מופרך, אבל זו לא הנקודה: העיר שלו עוברת מהפך בריא. היא מבססת את עצמה כאחת הערים היוקרתיות באזור המרכז, מפתחת שכונות חדשות, והמחירים רק עולים בשנתיים האחרונות, אפילו יותר מהקצב של ישראל כולה.

43 אלף תושבים, עם מדד כלכלי חברתי 9 מתוך 10, צפיפות סבירה, גבעת שמואל מצפון, רמת גן, סביון וגני תקווה ופתח תקוה מסביב לה - הכל נגיש, הכל זורם כי היא מחוברת דרך כביש 471 לכביש 4 וכביש 6, ואפילו התנועה בציר לוי אשכול מובילה לכבישים ראשיים. אבל בפנים, בתוך העיר - אין זרימה. 

הבעיה הכי חמורה: תחבורה. הכביש הראשי הפך לסיוט, וגם האוטובוסים לא יכולים לעקוף את הפקק. רכבת כבדה לא צפויה לעבור באזור (רק רכבת קלה, וגם זה בקצה העיר)

ברגע שאמרנו תחבורה אז חייבים להתעכב על זה - בתקופה האחרונה כביש לוי אשכול, הכביש הראשי של קריית אונו, הפך לסיוט: אפשר לעמוד חצי שעה באותו מקום, מבלי להתקדם מילימטר. גם האוטובוסים תקועים ולא יכולים לעקוף את הפקקים. בין אם זה בכביש הראשי ובין אם בכבישים שמתחברים אליו. מה קרה? אם לפני שנתיים היו שלושה נתיבים לכל כיוון ברחוב לוי אשכול אז לפני שנה וחצי העירייה צמצמה אותו לשניים כשסללה נתיב אופניים, ולפני חצי שנה היא סגרה עוד נתיב כדי לבנות נתיב תחבורה ציבורית, נת"צ. בהחלט צריך לשפר את התחבורה הציבורית באזור אבל מה שקרה בפועל הוא פקקי ענק בעורק המרכזי של העיר, כשלאנשים אין אלטרנטיבה לעבור לתחבורה ציבורית (הנתיב עוד לא פועל).

ומה לגבי רכבת? מדובר ב'פריפריה של גוש דן' - והרכבות לא מגיעות לאזור. למעשה אם אתם רוצים לנסוע ברכבת תיאלצו לקחת את הרכב ולחנות באחת משתי תחנות הרכבת של פתח תקוה (סגולה וקרית אריה, שגם המיקום שלהן נחשב גרוע במיוחד והקישוריות שלהן לתל אביב לא טובה). גם תוואי המסילה המזרחית שאמור להיבנות עד 2026 (לו יהי) יעבור באזור ראש העין ואלעד, גם כן לא רלוונטי לתושבי האזור. הרכבת הקלה אמנם צפויה להיבנות ולעבור בעיר, אבל רק בקצה שלה, יחסית בסמיכות לבית החולים שיבא, תל השומר.

עוד סיבה לא לגור כאן? נורא יקר. כשאנחנו מדברים על נדל"ן, יש את המעגל הראשון, תל אביב - ויש פריפריה. אבל לא כל הפריפריה שווה - קרית אונו היא המעגל הראשון של הפריפריה. כאן תוכלו לקנות דירות ב-30 אלף שקל למטר. אם הלכתם לשכונות החדשות, דירה תעלה לכם יותר מ-3 מיליון שקל. 

קיראו עוד ב"נדל"ן"

קריית אונו צומחת בקצב מהיר. לפי תכנית המתאר שלה, אוכלוסייתה של העיר תוכפל עד 2040. קרית אונו תבנה עוד 5,500 יחידות דיור (יחד עם פרוייקטים להתחדשות עירונית) ובסך הכל יש צפי ל-80,000 תושבים עד השנה הזו.  איך זה יקרה? ראשית, שטח העיר יגדל בעוד 800 דונם על חשבון תל השומר. יוקמו של יותר מ-4,000 יחידות דיור. בנוסף, בחלק המערבי של העיר תוקם שכונה חדשה. בעיר מאמינים שהגדלת שטחי התעסוקה תחזק עוד יותר את הבסיס הכלכלי שלה. 

פרויקטים של התחדשות עירונית, באמצעות תמ"א 38 ופינוי בינוי, וכן חידוש רחוב לוי אשכול, אמור לשכלל עוד יותר את מרכז העיר. תכנית המתאר שינתה גם את צירי המסחר, כך שהנגישות לצירים המרכזיים תהיה קלה יותר.

בדקנו: כמה עולה דירה ביבנה? 

מחירי הדיור בקריית מוצקין: הצפיפות הורגת. פלא שהפרוייקטים נעצרו?

מחירי הדיור בקריית ים - איפה עוד תשיגו דירה ב-900 אלף שקל?

דירה במצפה רמון - כמה זה עולה ומה התשואה?

מחירי הדירות בנתניה - לא רק בגלל הצרפתים, היכן ייעצר הטירוף

מחירי הדיור בחדרה - בכמה הם עלו והאם המשקיעים איחרו את הרכבת?

ראש העירייה יודע מה הוא עושה: בניית 850 אלף מטר בצומת סביון הוא לא רק מקור תעסוקה, אלא גם מקור גדול מאוד להכנסות ממסי ארנונה. גם קווי המטרו והרכבת הקלה אמורים להקל על התנועה.

בקרית אונו יש פחות משקיעים, העלות מאוד יקרה והתשואה, משהו כמו 2.5% לשנה, לא ממש מצדיקה את זה. בואו ניקח את המחיר הממוצע לדירה בשנה האחרונה (800 עסקאות אחרונות) - 

מחיר ממוצע ל-3 חדרים עומד על 2 מיליון שקל; מחיר ממוצע ל-4 חדרים: 2.7 מיליון שקל; מחיר ממוצע ל-5 חדרים: 3.3 מיליון שקל. אבל, ויש אבל, המחיר הזה משקף ממוצע משוקלל של שנה שלמה. המחירים ב-2022 עלו ב-19.6%, כשחלק מהעסקאות נעשו עוד לפני הפיק. המחירים היום גבוהים יותר. 

גם ההשוואה בין מחירי הדיור בקריית אונו לשאר הארץ מולידה מציאות מעניינת: לפני עשור היה המחיר הממוצע בישראל 1.3 מיליון שקל ובקרית אונו - 1.95 מיליון. היום המחיר הממוצע עומד על 1.88 מיליון שקל לעומת 3.1 בערך בקריית אונו. כלומר, הפער של 650 אלף שקל לדירה, צמח. גם באחוזים הפער גדל. המשמעות היא שקריית אונו עולה יותר מאשר העלייה הממוצעת בישראל. והמשמעות היותר רחבה: זוגות צעירים יכלו לקנות כאן דירה לפני שנתיים, אבל היום זאת משימה כמעט בלתי אפשרית. בשכונות החדשות המחיר הגיע ל-32-34 אלף שקל למטר. האם הבלימה במספר העסקאות תעזור? את זה נדע רק בעוד מספר חודשים.

מעיריית קריית אונו נמסר: "הפיכת הנתיב לתחבורה ציבורית אינה גחמה או לחץ חיצוני אלא מדיניות שראש העיר ישראל גל מוביל לפיה העירייה מעוניינת בהגדלת מרחבי ההליכה והוספת שבילי אופניים ברחובה הראשי של העיר ובהפחתת כלי הרכב הפרטיים הנוסעים בו לטובת תחבורה ציבורית. זה יותר נקי, יותר בטוח ויותר מהנה. בנוסף לכך לוי אשכול משמש בכל יום כנתיב תחבורה למעבר אלפי כלי רכב דרך קרית אונו. סגירת נתיב אחד לטובת תחבורה ציבורית תצמצם את נסיעת כלי הרכב הללו דרך קרית אונו".

עוד הוסיפו: "בעניין עליית מחירי הנדל״ן בעיר, זו תוצאה של העלייה החדה בביקוש למגורים בעיר. למה? ניהול נכון של העיר, אופי העיר, מיקום שמשלב קירבה לתל אביב יפו מחד וריחוק מהמולת המרכז, מאידך".

כמה עולה לקנות דירה בקריית אונו?

בואו נדבר על השכונות המרכזיות בקרית אונו כמו קיראון, פסגת אונו, גני אילן ורימון. בקיראון המחיר הממוצע לדירה הוא כ-3 מיליון שקל. מחיר השכירות נע סביב 6,500 שקל. העסקאות בבניינים החדשים נעות בין 32-37 אלף שקל למטר. 

בפסגת אונו המחיר הממוצע הוא 3.15 מיליון שקל, המחיר הממוצע זהה לקיראון. השכונה הזאת מבוקשת בין היתר בגלל המרכז המסחרי שלה. דירת 4 חדרים נמכרה כאן לא מזמן בסכום שיא של 3.8 מיליון שקל. ברחוב האגוז נמכרה דירת פנטהאוז בקומה 17 תמורת 6.25 מיליון שקל. ביצחק רבין, דירת 100 מטר תעלה סביב 3.6 מיליון. טירוף. השכונה סובלת ממעט פקקים בכניסה וביציאה ממנה, אבל למה צריך לצאת כשהכל נמצא במרחק הליכה? בעיקר בגלל העבודה שלכם, מסתבר.

בגני אילן כנראה שלא תוכלו להשכיר דירה. 8,100 שקל זה המחיר הממוצע. יש כאן גם בתים פרטיים. רוצים מחירים שפויים? לכו לשכונות האחרות. ברימון, למשל, תמצאו דירות במחיר שפוי יותר, סביב 24-26 אלף שקל למטר. זה יקרה בערים אחרות, אבל לא בקריה.

עסקאות אחרונות, קרית אונו:

פרויקט אומאמי (מערב העיר), 102 מ"ר, 4 חדרים, קומה 2 - 3.38 מיליון שקל.

הרימון 1, 123 מ"ר, 5 חדרים, קומה 8 - 3.4 מיליון שקל.

רחוב שטרן קורצ'אק, 109 מ"ר, 4 חדרים, קומה 5 - 2.92 מיליון שקל.

לוי אשכול 155, 106 מ"ר, 4 חדרים, קומה 1 - 2.98 מיליון שקל.

עגנון 2, 70 מ"ר, 4 חדרים, קומה 3 - 2.56 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    יצחק 21/02/2023 15:16
    הגב לתגובה זו
    אזהרה! פרויקט אומאמי וחברת קרסו נדל״ן. רכשתי מהם דירה ומדובר בחברה שיש לה תודעת שירות מזעזעת, חברה שהפרה ברגל גסה את ההסכם שלה מולי וחברה שמבקשת למסור לי דירה שמפוצצת בעשרות ליקויי בניה חמורים תוך שימוש באיומים באמצעות מכתבי עורכי דין חסרי שחר והתעלמות מוחלטת מדוח ביקורת של בודק מוסמך (מהנדס בניין). כעת, כדי להגביר את הלחץ כנגדנו, קרסו מחזיקים בדירה כבת ערובה, ומסרבים להכניס אדריכל מטעמינו כדי לקחת מידות ולקדם עבודות מטבח ונגרות בדירה.
  • 19.
    לינוי 20/02/2023 23:14
    הגב לתגובה זו
    אזהרה! פרויקט אומאמי וחברת קרסו נדל״ן. הפוסט מיועד למי שרכש או מתכוון לרכוש דירה בפרויקט אומאמי בקרית אונו של קרסו נדל״ן. כל האמור בפוסט נכתב מתוך חוויה אישית במטרה למנוע מאנשים נוספים להיכוות מחברה שיש לה תודעת שירות מזעזעת, חברה שהפרה ברגל גסה את ההסכם שלה מולי וחברה שמבקשת למסור לי דירה שמפוצצת בעשרות ליקויי בניה חמורים תוך שימוש באיומים באמצעות מכתבי עורכי דין חסרי שחר והתעלמות מוחלטת מדוח ביקורת של בודק מוסמך (מהנדס בניין), והכל כפי שמתואר מטה בהרחבה. בחודשים האחרונים רכשתי דירה בפרויקט אומאמי ״היוקרתי״ של קרסו לאחר שאיש המכירות השוויץ ברמת בניה בסטנדרטים הטובים ביותר שיש. לאחרונה נמסר לי ע״י קרסו כי הדירה מוכנה למסירה ראשונה, וביקשתי כי את המסירה יבצע בודק בית מטעמי, שהוא מהנדס בניין ולו הידע לעשות זאת. יצוין כי עוד טרם הרכישה ביקשתי להוסיף להסכם סעיף שמאפשר שאת המסירה יבצע מי מטעמי. בפועל - קרסו לא אישרו בשום אופן שבודק מטעמי יבצע את המסירה והגדילו לעשות בכך שאיימו במכתב בו טענו שכל עיכוב במסירה כתוצאה מחוסר הסכמתי לבצע את המסירה הראשונה באופן אישי - הוא עיכוב שאת השלכותיו ה
  • 18.
    הידען 27/01/2023 09:23
    הגב לתגובה זו
    לפני שבונים ככ הרבה יש לדאוג לתשתיות תחבורה. גם לרכב פרטי וגם לתחבורה הציבורית המגמגמת.
  • 17.
    יהשע בן נון 26/01/2023 21:04
    הגב לתגובה זו
    העיר הכי יפה במרכז . פרקים מהממים כמו פארק צה"ל ופארק רייספלד... אין על קריית אונו . טוב שמתעדפים תחבצ
  • 16.
    אנונימי 26/01/2023 15:12
    הגב לתגובה זו
    המחירים האלה נגמרו תעשה שעורי בית
  • 15.
    גם לפני שנתיים ולפני כמה שנים טובות קרית אונו היתה יקרה (ל"ת)
    אני 26/01/2023 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    תושב תיימני 26/01/2023 10:47
    הגב לתגובה זו
    תסדר את החינוך ואת העארסים עם האופנועים והמכוניות שאתה מפחד מהם
  • 13.
    יוחאי 26/01/2023 07:33
    הגב לתגובה זו
    יש כאן עליה משוגעת שלא יודעים מתי תיפסק למרות שהרווחתי מקווה שהמחירים יתייצבו וכן מעט פקקים בלוי אשכול אבל נתגבר...
  • מה בדיוק הרווחת יא לץ (ל"ת)
    ירון 26/01/2023 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    רגע - אז מי יקנה את כל הדירות החדשות בלוי אשכול ? (ל"ת)
    הינשוף הזקן 26/01/2023 00:42
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    סתם מקום אבל המחירים רק יעלו כמו כל מקום בארץ. (ל"ת)
    שי.ע 25/01/2023 22:00
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יצחק 25/01/2023 16:12
    הגב לתגובה זו
    בדובאי בכביש הראשי של העיר 5 מסלולים בכל צד של הרחוב + מחלפים. בק.אונו ברחוב הראשי מסלול אחד לכל כיוון ופקק אחד גדול. רבי הקומות משמימים חסרי כל יופי ואילו בדובאי רבי הקומות יפיפיים
  • 9.
    דן 25/01/2023 15:29
    הגב לתגובה זו
    כמשתייך לעשירון 9/10 - מחירים בועתיים בצורה קיצונית ביותר .....הריבית עושה ותעשה את שלה ....נדבר עוד שנה מהיום !!!
  • 8.
    אנשים טיפשים 25/01/2023 15:29
    הגב לתגובה זו
    מי לעזזאל רוצה לגור באונו ? אין עבודה שם , אין מרכזי מסחר מעניינים ותחבורה על הפנים.
  • 7.
    תכתבו לנו כשימכרו כל הדירות במחיר הזה (ל"ת)
    לא עכשיו 25/01/2023 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חבר מפלגה 25/01/2023 15:13
    הגב לתגובה זו
    המנהיג הנערץ קיבל החלטה אמיצה ! מכרו את המכוניות לקפיטליסטים הארורים וסעו בתחב"צ !!
  • מי נשמע לוזר??? (ל"ת)
    שלדון 25/01/2023 17:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שי, שוכר ובוכה. 25/01/2023 15:13
    הגב לתגובה זו
    ממש לא ברור איך הצליחו לתכנן במיקום מרכזי בלב גוש דן עיר שתהייה ״חור״ שכ״כ רחוק מאיזורי תעשייה, מסחר, ותעסוקה.
  • 4.
    בעוד שנתים, נא לסמן בx את התשובה הנכונה: א. 25/01/2023 15:11
    הגב לתגובה זו
    בעוד שנתים, נא לסמן בx את התשובה הנכונה: א. 20%- ב.30%- ג.40%-
  • 3.
    עיר פקוקה ונוראית, תחבורה זוועה, גם פה יש ערסים. (ל"ת)
    25/01/2023 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נכנס אליך ראש העיר 25/01/2023 15:03
    הגב לתגובה זו
    נכנס אליך ראש העיר
  • 1.
    תושב 25/01/2023 15:02
    הגב לתגובה זו
    כרגיל, רוצים להיות "אירופה" אבל מממשים רק חלק מהקונספט. דירות חדשות בשפע, ללא מקומות חניה, ומסגרות חינוך לכל המשפחות שיגיעו אין באופק. אם עכשיו יש פקקים, חכו שיגיע האיכלוס. עצוב.
שכר דירה שחור
צילום: דאלי אי

באוצר מנסים - חובת דיווח למשכירי דירות; האם הפעם יצליחו?

הדיווח יאפשר לעלות על מתחמקים ומעלימים, אך ועדת הכספים מדי שנה בולמת את המהלך; במקיל רשות המסים מגיעה לדטה מאוד גדול דרך הצלבת נתונים ממקורות נוספים  

צלי אהרון |

הפוליטיקאים שלנו לא מעוניינים בחובת דיווח על משכירי הדירות. ההסבר הוא שהם לא רוצים עוד בירוקרטיה והכבדה על הציבור. אבל, אם לכאורה מדובר בחובת דיווח מאוד פשוטה, דוח של דקות בודדות של אחד יכול למלא , ואין כאן הכבדה גדולה על הציבור, אז מה הבעיה? לכאורה אין בעיה. לכאורה, אמורים להעביר את התקנה הזו בקלות. בפועל, זה יהיה קשה. הפוליטקאיים לא רוצים בחובת דיווח על משכירי דירות. 

יכול להיות שמשה גפני שהיה מהכוחות הגדולים נגד המס, קיבל הוראה מהבוסים שלו, יכול להיות שהסיבה היא פשוט שלרבים מהח"כים שלנו יש מספר דירות ואלי נוח להם להתחיל לדווח. הכל יכול להיות, אבל מה שבטוח שזה לא רק רצון להקל על הציבור.

יש מספר סוגים של העלמות מס. יש פשוט חוסר התייחסות מוחלט. אנשים שלא מדווחים למרות שצריך. נקודה. יש דיווח נמוך יותר מהמצב האמיתי כדי לא להגיע לרף. יש מספר סוגים של דיווחים לא אמיתיים - טריקים שמורידים את השכר מתחת לרף (כמו הורדה של סכום שהכירות מול תשלום חד פעמי על ריהוט וכו'), קניית דירות דרך הילדים ועוד. זו תופעה ענקית, רבבות משפחות מחזיקות דרך הילדים דירות נוספות. אם רשות המסים תיכנס לעובי הקורה, היא תמצא שלגבי המון דירות זאת לא באמת הדירה של הילדים, אלא זו דירה של ההורים וכאילו ניתנה לילדים. זו השיטה לחסוך במסים - במס רכישה ובמס על שכר דירה.

המדהים הוא שלמרות שמיסוי על שכר דירה הוא מאוד נמוך, אנשים בוחרים להתחמק ממנו. מדובר באפס מס עד 5,650 שקלים כשמעל הסכום זה יש אפשרות לשלם 10% בלבד, או מס על כפליים מהחריגה. בשביל 10% מס אתם בורחים? זה נמוך ממס על עבודה שמגיע ל-50% וזה נמוך מהמס על הבורסה בשיעור של 25%. לא הוגן. 


רשות המסים מנסה שוב להגיע למצב של דיווח חובה גם אם לא מגיעים לרף החבות במס. בדרך הזו היא תקבל מאגר מלא, ותדע אם המחירים הגיוניים, אם מספר הדירות לכל משפחה אמיתי. דמיינו שהיא תקבל על 3 דירות דומות במחירי שכירות שונים מאוד, היא מיד תדע שמשהו אל תקין. דמיינו שיצופו דירות של הסבתא שנפטרה מזמן ושהכר דירה מגיע לשני הילדים שיש להם עוד דירות להשכרה.  העלמות המס, הטריקים וה"גנבות" הקטנות לא ייעלמו מהרדאר. היא תהיה מרושתת על הכל. ברגע שתהיה חובת דיווח אקטיבית, אנשים לא יוכלו להגיד לא ידענו, לא הכרנו. רק ההנחייה הזו תגרום לכך שמעלימי מס במודע שתכננו ביום שבו יתפסו אותם להגיד לא ידענו, ידווחו וישלמו.

יוסי אברהמי
צילום: פרטי
ראיון

יוסי אברהמי: "הטלפונים מחו"ל חוזרים - השוק מתעורר מהר"

לאחר מכירת 10% מהחברה שבבעלותו ללאומי פרטנרס לפי שווי של 1.45 מיליארד שקל, אברהמי מדבר על הזרמת ההון, המו״מ שהתפוצץ עם מנורה, הכיוון להנפקה - וההתעניינות הגוברת של משקיעים מהעולם בנדל"ן הישראלי

צלי אהרון |

יוסי אברהמי מרוצה. לאומי פרטנרס הצטרפו להשקעה בחברה ( לאומי פרטנרס רוכשת 10% מקבוצת יוסי אברהמי לפי שווי של 1.45 מיליארד שקל) והוא יכול להתקדם לעבר חלום ההנפקה לציבור בשווי גבוה יותר. אף אחד לא יכול להבטיח ואברהמי לא מוכן לנדב מידע, אבל הכוונה של החברה להתקדם להנפקה וזה לא יהיה בשווי העסקה הנוכחית. שווי של 2 מיליארד שקל לא יהיה הפתעה. כשאתה מגיע לשוק עם שותף כמו לאומי פרטנרס כשבדרך גם השקעת הון נוסף בפרויקטים והגדלת צבר ורוח גולמי, אתה תהיה שווה יותר. עם זאת, יש סיכון - אברהמי ויתר על הנפקה כעת במטרה לגייס בעתיד בשווי גבוה יותר, אבל מה יקרה אם בדרך יהיו תקלות - ירידת מחירים, שוק חלש? אברהמי לקח את הסיכון. 

מאחורי העסקה עמד תהליך עבודה של כשלושה חודשים, שבמסגרתו בחן השוק המוסדי לעומק את הפעילות, המאזנים, הצבר והאסטרטגיה של הקבוצה. זהו צעד משמעותי עבור חברה פרטית, שמציבה את עצמה על מסלול הבשלה לקראת שוק ההון. תוך הצגת גיבוי מצד אחד הגופים הפיננסיים הגדולים בישראל, אם לא הכי גדול. לפני העסקה עם לאומי פרטנרס התנהל גם משא ומתן עם מנורה מבטחים בנוגע למכירת כ-20% מהחברה לפי שווי של כ-1.35 מיליארד שקל, כך שהעסקה הנוכחית מבוצעת לפי שווי גבוה יותר, ומחזקת את הרושם שהמוסדיים מעריכים את יכולת הצמיחה של הקבוצה ואת הנכסים שבידיה.

החברה שבראשות היזם ואיש העסקים יוסי אברהמי הוקמה בתחילת שנות ה-80 ונותרה בשליטה משפחתית, פועלת כיום בפרויקטים למגורים בכל רחבי הארץ. ובשנים האחרונות ביססה פעילות משמעותית גם בתחום ההתחדשות העירונית. לצד מאות פרויקטים שביצעה בעבר בתל אביב, חיפה, נתניה ואילת, החברה מחזיקה כיום צבר של כ-10 אלף דירות בשלבי תכנון וביצוע. בתקופה האחרונה היא גם בולטת בזכיות משמעותיות במכרזי רמ"י: ביניהן רכישת קרקע לשכונת מגורים בשדה דב בתל אביב בהיקף 144 דירות, וזכייה משותפת ב-772 דירות ביהוד מונסון.

שתי העסקאות מביעות את מה שקורה בחברה לאחרונה, הרחבת פעילות ומוכנות לעלייה בהיקפי הבנייה בשנים הקרובות. כניסת לאומי פרטנרס מסמנת תחנה נוספת בדרך של יוסי אברהמי לעבר אפשרות הנפקה. בחברה לא מתחייבים על עיתוי אך מציינים כי הדלת פתוחה, וכי החיבור לגוף מוסדי מוביל הכולל ניסיון משמעותי בליווי חברות לקראת שוק ההון, מהווה שכבת תמיכה חשובה.


יוסי, מה היה הרקע לעסקה - איך זה התגבש?