בכמה נמכרה דירת 3 חדרים בקומת קרקע בהרצליה?

Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שסגרו המתווכים בשבוע החולף - צפו ברשימה הכוללת
מורן ישעיהו | (2)

העסקאות הבולטות כפי שנמסרו על ידי סוכנויות התיווך השונות. הנה הרשימה:

מודיעין

קוטג' 5 חדרים ברחוב אלמוגן בשכונת נחלים, 164 מ"ר בנוי 40 מ"ר גינה, ללא חניה, נמכר ב-2.650 מיליון שקל.

 

דירת 4 חדרים ברחוב רבקה אמנו  בשכונת מוריה, 150 מ"ר 40 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 4, נמכרה ב-3.525 מיליון שקל.

דופלקס 4 חדרים ברחוב הנביאים, 100 מ"ר 10 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 2, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-1.740 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב לבונה  בשכונת הנחלים, 114 מ"ר 6 מ"ר מרפסת, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-1.750 מיליון שקל.

קוטג' 6 חדרים ברחוב נחל יבניאל בשכונת משואה, 167 מ"ר גינה 40 מ"ר, ללא חניה, נמכר ב-3.050 מיליון שקל.

דירת גן 4 חדרים ברחוב שרה אמנו בשכונת מוריה, 177  מ"ר גינה 270 מ"ר, קומת קרקע, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-2.537  מיליון שקל. 

אנגלו סכסון

הרצליה

דירת 3 חדרים ברחוב לכיש, 92 מ"ר, קומת קרקע מתוך 2, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-1.680 מיליון שקל.

קוטג' 6 חדרים ברחוב רש"י, 200 מ"ר בנוי על 350 מ"ר מגרש 30 מ"ר מרפסת שמש, מחסן, עם חניה, נמכר ב-6.560 מיליון שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב שמואל הנגיד, 75 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית, עם חניה, צפוי לעבור תמ"א, נמכר ב-1.680 מיליון שקל. 

אנגלו סכסון 

ראש העין

דירת 4 חדרים ברחוב חיים הרצוג, 112 מ"ר 12 מ"ר מרפסת, קומה 6 מתוך 13, עם מעלית וחניה, מחסן, נמכרה ב-1.650 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב זורה אלפסיה, 112 מ"ר 14.5 מ"ר מרפסת, קומה 12 מתוך 21, עם מעלית וחניה, מחסן, נמכרה ב-1.690 מיליון שקל.

אנגלו סכסון  

רעננה

דופלקס 6 חדרים ברחוב הדס, 165 מ"ר, קומה 4 מתוך 5, מעלית חניה, נמכר ב-2,320,000 שקל. 

רי/מקס One

תל אביב

דירת 3.5 חדרים ברחוב מעפילי אגוז, שכונת נווה חן, 75 מ"ר, קומה 3 מתוך 8, מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-1,735,000 שקל. 

רי/מקס אושן

באר שבע

דירת 4 חדרים ברחוב עין גדי בשכונה ט', 105 מ"ר, קומה 2 מתוך 8, חנייה ומעלית, נמכרה ב-1,020,000 שקל.

  

בית קרקע 4 חדרים ברחוב אלדד שייב בשכונת רמות, 119 מ"ר, 80 מ"ר גינה, חנייה, נמכר ב-1,333,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב סרן דב בשכונת נווה זאב, 98 מ"ר, קומה 3 מתוך 8, מעלית וחנייה, נמכרה ב-935,000 שקל.

דירת 5 חדרים ברחוב משה קהירי בשכונת רמות, 142 מ"ר, קומה 3 מתוך 4, מעלית וחנייה, נמכרה ב-1,415,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב סנהדרין בשכונה ד', 70 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-520,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב אברהם אבינו בשכונה ד', 50 מ"ר, קומה 1 מתוך 2, חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-500,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב ביאליק בשכונה א', 57 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא חנייה ומעלית, נמכרה ב-740,000 שקל.

רי/מקס פלוס 

דירת 4 חדרים ברחוב נחום גולדמן בשכונת רמות, 118 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, עם מעלית וחניה נמכרה ב-1,190,000 שקל.

 

דירת 3 חדרים ברחוב שלמה סקולסקי בשכונת נווה זאב, 93 מ"ר, קומה 6 מתוך 6, עם מחסן וחניה בטאבו נמכרה ב-1,010,000 שקל.

קלר וויליאמס 

                                        

דימונה

בית פרטי 5 חדרים ברחוב נווה מדבר, דימונה, 135 מ"ר שטח בנוי, סה"כ 400 מ"ר, נמכרה ב-1,000,000 שקל.

רי/מקס נובה 

קריית מוצקין

דירת 3 חדרים ברחוב מח"ל, קריית חיים, 65 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, חניה, מעלית, נמכרה ב-610,000 שקל. 

דירת 3 חדרים ברחוב הרצוג, קריית מוצקין, 90 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, מעלית, חניה, נמכרה ב-850,000 שקל. 

 

דירת 5 חדרים ברחוב כנרת, קריית אתא, 120 מ"ר, קומה 1 מתוך 2, מחסן, חניה, ממד, נמכרה ב-1,010,000 שקל. 

רי/מקס FAMILY 2/FAMILY

 

שדרות

דירת 3 חדרים ברחוב משעול בילו, 90 מ"ר 18 מ"ר מרפסת, קומה 3 מתוך 5, יש מעלית, נמכרה ב-740,000 שקל.

רי/מקס שלי

 

מודיעין מכבים רעות

פנטהאוז 6 חדרים ברחוב רחל אמנו,  185 מ"ר, קומה 3 מתוך 3,  נמכרה ב-3,160,000 שקל.

רי/מקס  more

 

פרדס חנה כרכור

קוטג' 6 חדרים ברחוב ברקת פרדס חנה כרכור, 150 מ"ר, נמכרה ב-1,750,000 שקל.

רי/מקס מקצוענים פרדס חנה

חריש

דירת גן 4 חדרים ברחוב האלון, 100 מ"ר 140 מ"ר גינה קומה קרקע מתוך 5, חנייה, מעלית, נמכרה ב-1,300,000 שקל.

רי/מקס מקצוענים פרדס חנה

חדרה

דירת 3 חדרים ברחוב בית אליעזר, 90 מ"ר, קומת קרקע מתוך 2, נמכרה ב-1,030,000 שקל.

רי/מקס מקצוענים פרדס חנה

 

חולון

דירת 2.5 חדרים ברחוב ירמיהו, 50 מ"ר, קומה 3 מתוך 4, מעלית, ללא חניה, נמכרה ב-1,093,000 שקל.

דופלקס 4 חדרים ברחוב ביאליק, 100 מ"ר, מרפסת 60 מ"ר, קומה 4 5 מתוך 5,  מעלית, חניה, נמכר ב-1,900,000 שקל.

רי/מקס אבניו

דירת 3 חדרים ברחוב מעלות בנאות יהודית, 75 מ"ר, קומה 2 מתוך 4 ללא מעלית, עם חניה נמכרה ב-1,445,000 שקל.

דירת 3.5 חדרים ברחוב ירמיהו בנווה ארזים, 80 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, ללא חניה, נמכרה ב-1,300,000 שקל.

קלר וויליאמס

נתניה 

דירת גן 5 חדרים בקריית השרון, 160 מ"ר, קומת קרקע מתוך 8, 2 חניות, מעלית, נמכרה ב2,740,000 שקל.

דירת 3 חדרים בשכונת אזורים, 65 מ"ר, קומה 4 מתוך 7, מעלית, ללא חניה, נמכרה ב740,000 שקל.

רי/מקס נתניה 

 

ירושלים 

דירת 5 חדרים ברחוב חיים באג'יו, קטמון הישנה, 130 מ"ר, קומת קרקע מתוך 4, מעלית, חניה, נמכרה ב-5,500,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב גולי קניה, הגבעה הצרפתית, 60 מ"ר,  קומה קרקע מתוך 4, ללא מעלית, ללא חניה, נמכרה ב-1,300,000 שקל.

רי/מקס חזון

השכרה:

רמת גן

דירת 4 חדרים ברחוב האשל, 95 מ"ר, קומה 1 מתוך 5, עם מעלית וחנייה, הושכרה ב-6000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב הרצל, 100 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא חנייה, ללא מעלית, הושכרה ב-4200 שקל.

 

דירת גן 3 חדרים ברחוב רדק, 75 מ"ר 30 מ"ר גינה, בלי חנייה ובלי מעלית, הושכרה ב-3850 שקל.

רי/מקס פוקוס

מודיעין מכבים רעות

דו משפחתי 7 חדרים ברחוב ספיר, רעות א', 180 מ"ר, מגרש 420 מ"ר, הושכר ב-9,500 שקל

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קיסר ניהול נכסים 26/08/2017 16:12
    הגב לתגובה זו
    70 מ"ר תכניס לכם 3000 ש"ח לפרטים קיסר ניהול נכסים
  • 1.
    הגיע הזמן לעדכן את הרחובות בדימונה- אלק נווה מדבר (ל"ת)
    HAKY1 25/08/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיות

הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי. 

צלי אהרון |

הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".

זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%. 

בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.

הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26%  , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.

כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים  - והוא גם לא נראה באופק.

5% תשואה על ההון העצמי

אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית  של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.