האם הציפור של וול סטריט חוזרת? טוויטר עושה סימנים של קאמבק
מוטי כהן, אנליסט טכני וכלכלי, על הסיכויים של טוויטר לחזור לגדולת העבר בוול סטריט
השבוע בחרתי לעסוק בחברה שלאחרונה עושה ציוצים של קאמבק - הלא היא טוויטר - הציפור המצייצת של וולסטריט.
טוויטר (TWTR) טוויטר הינה רשת חברתית אשר מאפשרת למשתמשים לפרסם סטטוסים קצרים, לשתף תמונות ווידאו ועוד. טוויטים, או ציוצים, מוגבלים ל-140 תווים של טקסט. בנוסף, טוויטר מאפשרת למשתמשים ליצור, להפיץ ולגלות תכנים חדשים כולל מעקב אחרי משתמשים אחרים. בין היתר טוויטר פופולרית ושימושית בקרב סלבריטיז, עיתונאים, קבוצות ספורט, בכירי ממשל, חברות מדיה ועוד.
טוויטר נחשבת לחברה שטרם פוענחה לגמרי בכל הקשור לרשתות מדיה חברתית בארה"ב ובעולם כולו. הסיבה לכך נעוצה בבסיס הפעילות של החברה, שבעצם לוקחת את עולם ההודעות המיידיות, ההודעות הקצרות, והופכת אותן לסטטוסים מצייצים. הרעיון של לקיחת תוכן מעניין ככל שיהיה ולקצרו ובכך ליצור איזושהיא אינטרקציה בין המשתמשים הפכה לאתגר של ממש עבור מי שאינו אדם מוכר. את זה ניתן לראות בשימושים של הלקוחות. כך שיש יותר עוקבים מאשר מצייצים - הנ"ל מעיד על רשת חברתית שפחות מבוססת על תוכן יזום מצד כלל הלקוחות, אלא יותר רשת חברתית שמובלת על ידי מובילי דעה מוכרים - אנשי ממשל, שחקני קולנוע וחברות מפרסמות.
בתקופה האחרונה קיבלנו לא מעט ידיעות על הדברים המתרחשים בצד הניהולי של טוויטר. במשך שנים דיק קוסטולו, המנכ"ל המפורסם, הוביל את החברה לשפל אחר שפל כאשר מרבית חברי הדירקטוריון לא היו מרוצים מפעילות החברה. הרבה התלוננו על ההוצאות הכבדות בתחום השכר למהנדסים, שהרבה מהם הגיעו כתוצאה ממאבק מול חברות גדולות אחרות - מה שהפך את טוויטר לספקית שכר דיי גבוהה בסיליקון - אולי דבר שאינו משתקף בתוצאות החברה.
כמו כן, הידיעה כי בכיר גדול בהנהלת גוגל עבר השבוע לטוויטר למרות היותו מקבל השכר בין הגבוהים בגוגל (130 מיליון דולר לשנה) והעובדה כי 8% מכוח העבודה בטוויטר פוטר. הנ"ל רק מעיד על המשך מגמה לא ברורה בכל הקשור לתשלומי שכר לעובדים בחברה, שעדיין לא הוכיחה כי בלעדיה יהיה קשה לצרכנים להתקיים. דבר שלא קיים אגב בפייסבוק, שעליונותה אינה בספק.
- הגרפים של גוגל וטסלה ולמה קריטי לשמור על ראש פתוח?
- בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר דירקטוריון של חברה בתחום צומח אינו מרוצה מתוצאות החברה - הצעד הראשון שעומד בראש העניינים הוא החלפת המנכ"ל - מי שנבחר להיות המחליף של קוסטלו הוא לא אחר מאשר המייסד והמנכ"ל הזמני ג'ק דורסי, שניהל את החברה בשלושת החודשים האחרונים מאז שקוסטולו פינה את מקומו לאור לחצים כבדים של בעלי המניות. חשוב לציין שהנ"ל נעשה במקביל להיותו של דורסי מנכל"ה של חברת סקוור, עליה נכתוב בטור מיוחד בחודש הקרוב.
כמו כן, בחודש האחרון דווח על מספר בעלי עניין שהגדילו החזקות בחברה - הודעות מסוג זה נחשבות להודעות חיוביות במיוחד ונכנסות לקטגוריה של רכישות עצמיות או רכישות בעלי עניין.
הנסיך הסעודי בן טלאל כבר מחזיק היום ב-5% בחברה מה שהופך אותו לבעל המניות הפרטי השני הכי גדול עם החזקות בשווי של מיליארד דולר. כמו כן ביום חמישי האחרון דווח כי סטיב באלמר המנכ"ל לשעבר על ענקית התוכנה מיקרוסופט צייץ כי הוא מחזיק ב-4% משווי טוויטר.
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
מבחינת התוצאות הכלכליות לרבעון השני שפורסם בסוף יולי. טוויטר רשמה רווח של 7 סנט למניה והכנסות של 502 מיליון דולר (זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל). האנליסטים ציפו כי החברה תרשום רווח של 4 סנט למניה והכנסות של 481 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה הכנסות של 545-560 מיליון דולר ברבעון השלישי, בעוד שהאנליסטים צופים הכנסות של 555.8 מיליון דולר. עבור השנה כולה צופה טוויטר הכנסות של 2.2-2.27 מיליארד דולר. האנליסטים צופים הכנסות של 2.2 מיליארד דולר.
החברה עתידה לפרסם דוחות ב-27 לאוקטובר. הערכה שלי כי החברה תמשיך להציג תשואת חסר לאור הידיעות שהתפרסמו בשיחת הועידה למשקיעים, בו ציינה טוויטר כי אחוזי הצמיחה של המשתמשים בשירות צפויים להאט ברבעונים הקרובים - דבר שנחשב ללחם והחמאה של טוויטר. זו גם הדרך של האנליסטים בוולסטריט להעריך את שווי החברה. טוויטר במספרים
- מספר עובדים - 3638
- שווי שוק - 21 מיליארד דולר
- הכנסות ב-2014 - 1.78 מיליארד דולר
ניתוח השוואתי - טוויטר מול תעודת הסל של סקטור המדיה החברתית SOCL/TWTR ניתן לראות כי מתחילת השנה טוויטר נסחרת בחסר משמעותי מול הסקטור בה היא נסחרת, עם ירידות של 13% מתחילת השנה לעומת 6% עליות לכל הסקטור.
ניתוח טכני של המניה בשנה האחרונה המניה ממשיכה להסחר במבנה יורד בטווחים הבינוניים והארוכים, כאשר חשוב לציין כי בטווח הקצר המניה מתאוששת עם עליות מרשימות לאחר התחתית שנוצרה בשפל של 21 לאוגוסט. המחזורים בחודש האחרון עלו גם הם, ונראים כמי שיכולים להרים את המניה עוד קצת - ההתנגדות כרגע מתקיימת ב-31.5 דולר למניה, כאשר פריצה שלה אמורה להקפיץ את שער המניה, אך מאחר ודוחות הרבעון השלישי אמורים להתפרסם בשבוע הבא זה מה שייתן את הטון לגבי המשך המגמה החיובית. לעניות דעתי אני עדיין לא רואה במניה אפשרות להשקעה, למרות התנועות החיוביות בתקופה האחרונה. צריכים להתקיים עוד מספר תרחישים שיהפכו את החברה הזו להשקעה משתלמת. הזמנה לקורס אינטרנטי ייחודי על השקעות בשוק האמריקני
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 1.gil 19/10/2015 17:50הגב לתגובה זותודה מוטי המניה הזו מזמן איבדה את זה וכנראה מחכה להצעת רכש מצד אחת המתחרות שלה אולי גוגל ?
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
