האם הציפור של וול סטריט חוזרת? טוויטר עושה סימנים של קאמבק
מוטי כהן, אנליסט טכני וכלכלי, על הסיכויים של טוויטר לחזור לגדולת העבר בוול סטריט
השבוע בחרתי לעסוק בחברה שלאחרונה עושה ציוצים של קאמבק - הלא היא טוויטר - הציפור המצייצת של וולסטריט.
טוויטר (TWTR) טוויטר הינה רשת חברתית אשר מאפשרת למשתמשים לפרסם סטטוסים קצרים, לשתף תמונות ווידאו ועוד. טוויטים, או ציוצים, מוגבלים ל-140 תווים של טקסט. בנוסף, טוויטר מאפשרת למשתמשים ליצור, להפיץ ולגלות תכנים חדשים כולל מעקב אחרי משתמשים אחרים. בין היתר טוויטר פופולרית ושימושית בקרב סלבריטיז, עיתונאים, קבוצות ספורט, בכירי ממשל, חברות מדיה ועוד.
טוויטר נחשבת לחברה שטרם פוענחה לגמרי בכל הקשור לרשתות מדיה חברתית בארה"ב ובעולם כולו. הסיבה לכך נעוצה בבסיס הפעילות של החברה, שבעצם לוקחת את עולם ההודעות המיידיות, ההודעות הקצרות, והופכת אותן לסטטוסים מצייצים. הרעיון של לקיחת תוכן מעניין ככל שיהיה ולקצרו ובכך ליצור איזושהיא אינטרקציה בין המשתמשים הפכה לאתגר של ממש עבור מי שאינו אדם מוכר. את זה ניתן לראות בשימושים של הלקוחות. כך שיש יותר עוקבים מאשר מצייצים - הנ"ל מעיד על רשת חברתית שפחות מבוססת על תוכן יזום מצד כלל הלקוחות, אלא יותר רשת חברתית שמובלת על ידי מובילי דעה מוכרים - אנשי ממשל, שחקני קולנוע וחברות מפרסמות.
בתקופה האחרונה קיבלנו לא מעט ידיעות על הדברים המתרחשים בצד הניהולי של טוויטר. במשך שנים דיק קוסטולו, המנכ"ל המפורסם, הוביל את החברה לשפל אחר שפל כאשר מרבית חברי הדירקטוריון לא היו מרוצים מפעילות החברה. הרבה התלוננו על ההוצאות הכבדות בתחום השכר למהנדסים, שהרבה מהם הגיעו כתוצאה ממאבק מול חברות גדולות אחרות - מה שהפך את טוויטר לספקית שכר דיי גבוהה בסיליקון - אולי דבר שאינו משתקף בתוצאות החברה.
כמו כן, הידיעה כי בכיר גדול בהנהלת גוגל עבר השבוע לטוויטר למרות היותו מקבל השכר בין הגבוהים בגוגל (130 מיליון דולר לשנה) והעובדה כי 8% מכוח העבודה בטוויטר פוטר. הנ"ל רק מעיד על המשך מגמה לא ברורה בכל הקשור לתשלומי שכר לעובדים בחברה, שעדיין לא הוכיחה כי בלעדיה יהיה קשה לצרכנים להתקיים. דבר שלא קיים אגב בפייסבוק, שעליונותה אינה בספק.
- הענקית שנולדה בדיוק לפני 27 שנים והדגם הכושל של חברת הרכב המצליחה
- בולטות בוול סטריט: גוגל מזנקת, אנבידיה עולה ונובה מתקנת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר דירקטוריון של חברה בתחום צומח אינו מרוצה מתוצאות החברה - הצעד הראשון שעומד בראש העניינים הוא החלפת המנכ"ל - מי שנבחר להיות המחליף של קוסטלו הוא לא אחר מאשר המייסד והמנכ"ל הזמני ג'ק דורסי, שניהל את החברה בשלושת החודשים האחרונים מאז שקוסטולו פינה את מקומו לאור לחצים כבדים של בעלי המניות. חשוב לציין שהנ"ל נעשה במקביל להיותו של דורסי מנכל"ה של חברת סקוור, עליה נכתוב בטור מיוחד בחודש הקרוב.
כמו כן, בחודש האחרון דווח על מספר בעלי עניין שהגדילו החזקות בחברה - הודעות מסוג זה נחשבות להודעות חיוביות במיוחד ונכנסות לקטגוריה של רכישות עצמיות או רכישות בעלי עניין.
הנסיך הסעודי בן טלאל כבר מחזיק היום ב-5% בחברה מה שהופך אותו לבעל המניות הפרטי השני הכי גדול עם החזקות בשווי של מיליארד דולר. כמו כן ביום חמישי האחרון דווח כי סטיב באלמר המנכ"ל לשעבר על ענקית התוכנה מיקרוסופט צייץ כי הוא מחזיק ב-4% משווי טוויטר.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- סוריה זקוקה לשיקום בהיקף של כחצי טריליון דולר. איזה מדינות ירימו את הכפפה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- החות'ים בתימן - היסטוריה, כלכלה, פוליטיקה ומה יהיה בהמשך?
מבחינת התוצאות הכלכליות לרבעון השני שפורסם בסוף יולי. טוויטר רשמה רווח של 7 סנט למניה והכנסות של 502 מיליון דולר (זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל). האנליסטים ציפו כי החברה תרשום רווח של 4 סנט למניה והכנסות של 481 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה הכנסות של 545-560 מיליון דולר ברבעון השלישי, בעוד שהאנליסטים צופים הכנסות של 555.8 מיליון דולר. עבור השנה כולה צופה טוויטר הכנסות של 2.2-2.27 מיליארד דולר. האנליסטים צופים הכנסות של 2.2 מיליארד דולר.
החברה עתידה לפרסם דוחות ב-27 לאוקטובר. הערכה שלי כי החברה תמשיך להציג תשואת חסר לאור הידיעות שהתפרסמו בשיחת הועידה למשקיעים, בו ציינה טוויטר כי אחוזי הצמיחה של המשתמשים בשירות צפויים להאט ברבעונים הקרובים - דבר שנחשב ללחם והחמאה של טוויטר. זו גם הדרך של האנליסטים בוולסטריט להעריך את שווי החברה. טוויטר במספרים
- מספר עובדים - 3638
- שווי שוק - 21 מיליארד דולר
- הכנסות ב-2014 - 1.78 מיליארד דולר
ניתוח השוואתי - טוויטר מול תעודת הסל של סקטור המדיה החברתית SOCL/TWTR ניתן לראות כי מתחילת השנה טוויטר נסחרת בחסר משמעותי מול הסקטור בה היא נסחרת, עם ירידות של 13% מתחילת השנה לעומת 6% עליות לכל הסקטור.
ניתוח טכני של המניה בשנה האחרונה המניה ממשיכה להסחר במבנה יורד בטווחים הבינוניים והארוכים, כאשר חשוב לציין כי בטווח הקצר המניה מתאוששת עם עליות מרשימות לאחר התחתית שנוצרה בשפל של 21 לאוגוסט. המחזורים בחודש האחרון עלו גם הם, ונראים כמי שיכולים להרים את המניה עוד קצת - ההתנגדות כרגע מתקיימת ב-31.5 דולר למניה, כאשר פריצה שלה אמורה להקפיץ את שער המניה, אך מאחר ודוחות הרבעון השלישי אמורים להתפרסם בשבוע הבא זה מה שייתן את הטון לגבי המשך המגמה החיובית. לעניות דעתי אני עדיין לא רואה במניה אפשרות להשקעה, למרות התנועות החיוביות בתקופה האחרונה. צריכים להתקיים עוד מספר תרחישים שיהפכו את החברה הזו להשקעה משתלמת. הזמנה לקורס אינטרנטי ייחודי על השקעות בשוק האמריקני
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 1.gil 19/10/2015 17:50הגב לתגובה זותודה מוטי המניה הזו מזמן איבדה את זה וכנראה מחכה להצעת רכש מצד אחת המתחרות שלה אולי גוגל ?

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7