האם הציפור של וול סטריט חוזרת? טוויטר עושה סימנים של קאמבק
מוטי כהן, אנליסט טכני וכלכלי, על הסיכויים של טוויטר לחזור לגדולת העבר בוול סטריט
השבוע בחרתי לעסוק בחברה שלאחרונה עושה ציוצים של קאמבק - הלא היא טוויטר - הציפור המצייצת של וולסטריט.
טוויטר (TWTR) טוויטר הינה רשת חברתית אשר מאפשרת למשתמשים לפרסם סטטוסים קצרים, לשתף תמונות ווידאו ועוד. טוויטים, או ציוצים, מוגבלים ל-140 תווים של טקסט. בנוסף, טוויטר מאפשרת למשתמשים ליצור, להפיץ ולגלות תכנים חדשים כולל מעקב אחרי משתמשים אחרים. בין היתר טוויטר פופולרית ושימושית בקרב סלבריטיז, עיתונאים, קבוצות ספורט, בכירי ממשל, חברות מדיה ועוד.
טוויטר נחשבת לחברה שטרם פוענחה לגמרי בכל הקשור לרשתות מדיה חברתית בארה"ב ובעולם כולו. הסיבה לכך נעוצה בבסיס הפעילות של החברה, שבעצם לוקחת את עולם ההודעות המיידיות, ההודעות הקצרות, והופכת אותן לסטטוסים מצייצים. הרעיון של לקיחת תוכן מעניין ככל שיהיה ולקצרו ובכך ליצור איזושהיא אינטרקציה בין המשתמשים הפכה לאתגר של ממש עבור מי שאינו אדם מוכר. את זה ניתן לראות בשימושים של הלקוחות. כך שיש יותר עוקבים מאשר מצייצים - הנ"ל מעיד על רשת חברתית שפחות מבוססת על תוכן יזום מצד כלל הלקוחות, אלא יותר רשת חברתית שמובלת על ידי מובילי דעה מוכרים - אנשי ממשל, שחקני קולנוע וחברות מפרסמות.
בתקופה האחרונה קיבלנו לא מעט ידיעות על הדברים המתרחשים בצד הניהולי של טוויטר. במשך שנים דיק קוסטולו, המנכ"ל המפורסם, הוביל את החברה לשפל אחר שפל כאשר מרבית חברי הדירקטוריון לא היו מרוצים מפעילות החברה. הרבה התלוננו על ההוצאות הכבדות בתחום השכר למהנדסים, שהרבה מהם הגיעו כתוצאה ממאבק מול חברות גדולות אחרות - מה שהפך את טוויטר לספקית שכר דיי גבוהה בסיליקון - אולי דבר שאינו משתקף בתוצאות החברה.
כמו כן, הידיעה כי בכיר גדול בהנהלת גוגל עבר השבוע לטוויטר למרות היותו מקבל השכר בין הגבוהים בגוגל (130 מיליון דולר לשנה) והעובדה כי 8% מכוח העבודה בטוויטר פוטר. הנ"ל רק מעיד על המשך מגמה לא ברורה בכל הקשור לתשלומי שכר לעובדים בחברה, שעדיין לא הוכיחה כי בלעדיה יהיה קשה לצרכנים להתקיים. דבר שלא קיים אגב בפייסבוק, שעליונותה אינה בספק.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר דירקטוריון של חברה בתחום צומח אינו מרוצה מתוצאות החברה - הצעד הראשון שעומד בראש העניינים הוא החלפת המנכ"ל - מי שנבחר להיות המחליף של קוסטלו הוא לא אחר מאשר המייסד והמנכ"ל הזמני ג'ק דורסי, שניהל את החברה בשלושת החודשים האחרונים מאז שקוסטולו פינה את מקומו לאור לחצים כבדים של בעלי המניות. חשוב לציין שהנ"ל נעשה במקביל להיותו של דורסי מנכל"ה של חברת סקוור, עליה נכתוב בטור מיוחד בחודש הקרוב.
כמו כן, בחודש האחרון דווח על מספר בעלי עניין שהגדילו החזקות בחברה - הודעות מסוג זה נחשבות להודעות חיוביות במיוחד ונכנסות לקטגוריה של רכישות עצמיות או רכישות בעלי עניין.
הנסיך הסעודי בן טלאל כבר מחזיק היום ב-5% בחברה מה שהופך אותו לבעל המניות הפרטי השני הכי גדול עם החזקות בשווי של מיליארד דולר. כמו כן ביום חמישי האחרון דווח כי סטיב באלמר המנכ"ל לשעבר על ענקית התוכנה מיקרוסופט צייץ כי הוא מחזיק ב-4% משווי טוויטר.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא...
מבחינת התוצאות הכלכליות לרבעון השני שפורסם בסוף יולי. טוויטר רשמה רווח של 7 סנט למניה והכנסות של 502 מיליון דולר (זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל). האנליסטים ציפו כי החברה תרשום רווח של 4 סנט למניה והכנסות של 481 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה הכנסות של 545-560 מיליון דולר ברבעון השלישי, בעוד שהאנליסטים צופים הכנסות של 555.8 מיליון דולר. עבור השנה כולה צופה טוויטר הכנסות של 2.2-2.27 מיליארד דולר. האנליסטים צופים הכנסות של 2.2 מיליארד דולר.
החברה עתידה לפרסם דוחות ב-27 לאוקטובר. הערכה שלי כי החברה תמשיך להציג תשואת חסר לאור הידיעות שהתפרסמו בשיחת הועידה למשקיעים, בו ציינה טוויטר כי אחוזי הצמיחה של המשתמשים בשירות צפויים להאט ברבעונים הקרובים - דבר שנחשב ללחם והחמאה של טוויטר. זו גם הדרך של האנליסטים בוולסטריט להעריך את שווי החברה. טוויטר במספרים
- מספר עובדים - 3638
- שווי שוק - 21 מיליארד דולר
- הכנסות ב-2014 - 1.78 מיליארד דולר
ניתוח השוואתי - טוויטר מול תעודת הסל של סקטור המדיה החברתית SOCL/TWTR ניתן לראות כי מתחילת השנה טוויטר נסחרת בחסר משמעותי מול הסקטור בה היא נסחרת, עם ירידות של 13% מתחילת השנה לעומת 6% עליות לכל הסקטור.
ניתוח טכני של המניה בשנה האחרונה המניה ממשיכה להסחר במבנה יורד בטווחים הבינוניים והארוכים, כאשר חשוב לציין כי בטווח הקצר המניה מתאוששת עם עליות מרשימות לאחר התחתית שנוצרה בשפל של 21 לאוגוסט. המחזורים בחודש האחרון עלו גם הם, ונראים כמי שיכולים להרים את המניה עוד קצת - ההתנגדות כרגע מתקיימת ב-31.5 דולר למניה, כאשר פריצה שלה אמורה להקפיץ את שער המניה, אך מאחר ודוחות הרבעון השלישי אמורים להתפרסם בשבוע הבא זה מה שייתן את הטון לגבי המשך המגמה החיובית. לעניות דעתי אני עדיין לא רואה במניה אפשרות להשקעה, למרות התנועות החיוביות בתקופה האחרונה. צריכים להתקיים עוד מספר תרחישים שיהפכו את החברה הזו להשקעה משתלמת. הזמנה לקורס אינטרנטי ייחודי על השקעות בשוק האמריקני
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 1.gil 19/10/2015 17:50הגב לתגובה זותודה מוטי המניה הזו מזמן איבדה את זה וכנראה מחכה להצעת רכש מצד אחת המתחרות שלה אולי גוגל ?
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
