חדשות טובות גורמות לאפקט רע - התחזקות הדולר
אין ספק שמשהו מהותי השתנה בסנטימנט בקרב הפעילים בשוק ההון בשבועיים האחרונים. האופוריה של הראלי התחלפה במין בלבול, תחושה מעיקה שאנחנו לפני סערה. התמיכה של הבנק הפדראלי בארצות הברית כבר אינה מובטחת, ה"כלכלה של אבה" ביפן נדמית כמו אסון טבע מאשר גאולה כלכלית. מדדי המניות עדיין מרחפים ברמות שיאים, אבל במקביל האג"ח הממשלתיות צונחות. בסין הולכים ומתרבים סימנים להחמרה כלכלית ולאובדן שליטה של המנהיגות הכלכלית. ההיחלשות של אסיה משתקפת היטב גם בצניחה החדה של הדולר האוסטרלי, ומנגד, חבית נפט עדיין נסחרת ברמה גבוהה של למעלה 93 דולר - מה שכביכול אמור להעיד על צמיחה גלובלית איתנה.
בסנטימנט הנוכחי, כשהספקות וסימני השאלה מתחילים לחלחל, בשוק כבר לא ממהרים לקנות את התחתיות הקרובות. אדרבה, בדינמיקה של המסחר התוך-יומי, בימים החיוביים, אנחנו רואים פעמים רבות את השוק נועל נמוך משמעותיות מרמות השיא היומיות. כלומר, בשוק מתחילים למכור בשיאים.
אין ספק שהתנודתיות בשוק האג"ח ממשיכה להיות האיום המרכזי על השוק. הנגידים אמנם מנסים להרגיע אותנו, שבכוחם להכיל את ההתפרצות בתשואות של האג"ח הממשלתיות. השאלה היא כיצד? אמצעי הרכישה הישירה כבר אינם מצליחים להשיג את התוצאה הרצויה, ועולה החשש שכדי לרסן את שוק האג"ח, הנגידים מוכנים "להקריב" את המשקיעים בשוקי המניות.
הורדת המניות והכוונת ההון חזרה לאג"ח בהחלט עשויה לסייע במאמצי הריסון, לפחות בארצות הברית. הנה, לפתע פרסום נתונים חיוביים הופך להיות גורם מעיק. נתוני דיור טובים, עלייה באמון הצרכנים, כל הנתונים שדחפו את האופטימיות מעלה, מייצרים עכשיו לחץ על הנגידים לבצע מהלכי ריסון. היפוך היוצרות. חדשות טובות גורמות לאפקט רע.
בתקופת מעבר, כאשר התנודתיות גבוהה והתנועות מעלה-מטה הופכות להיות קיצוניות, קשה עדיין לחזות את המגמה הבאה. אבל כסוחרים חשוב להחמיר בכללי ניהול הסיכונים שאנו פועלים עליהם ולהיות יותר זהירים.
בשוק המט"ח דווקא הולכת ומתהווה מזה זמן מה מגמה בולטת - התחזקות הדולר. בשבוע שעבר קבע מדד הדולר, העוקב אחר השינוי בערכו של הדולר למול סל של מטבעות בעולם - שיא של שלוש וחצי שנים ב-84.5. כמובן, שראוי לציין שמהלך העלייה הזו התרחש במקביל לטיפוס של המניות, וזאת בניגוד לקורלציה המסורתית ההפוכה בין הדולר לנכסים המסוכנים.
שבירת הקולרציה הזו מעידה על הון זר רב הזורם לשוק ההון בארצות הברית, וזה מגובה בנתונים רשמיים. ישנם גורמים נוספים המבשרים על המשך התחזקותו של הדולר - השיפור העקבי של הכלכלה האמריקנית, הכוונה של ארצות הברית להפוך מיבואנית נטו של נפט ליצואנית נטו של נפט, מלחמת המטבעות שמנהלות המדינות כנגד הדולר, והציפיות לגבי המדיניות המוניטרית.
התנועה בשוק המטבעות מונעת על ידי התחזיות לגבי הכיוון של המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי. במשך השנים האחרונות הוביל הבנק הפדראלי את מדיניות ריביות האפס וההרחבה הכמותית. הוא תמיד היה צעד אחד קדימה ונקט בצעדים האגרסיביים ביותר שקבעו תקדים חדש, בין אם מדובר היה בהתחייבות להותיר את הריבית ברמת אפס למשך שנים, ובין אם מדובר בהרחבה הכמותית. כעת, באופן טבעי, הבנק הפדראלי צפוי כנראה גם להיות הראשון שיוצא ממדיניות זו, ובשוק המט"ח מתחילים לתמחר זאת.
- 1.סוף סוף אנליסט אחד רציני....יפה (ל"ת)זקן חכם 09/06/2013 15:10הגב לתגובה זו

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.