בהתאם לצפי: מדד המחירים עלה באפריל ב-0.8%, האינפלציה: 4%
מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.8% בחודש אפריל 2022, כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. האינפלציה, כלומר שינוי המחירים בשנים עשר החודשים האחרונים, הסתכמה ב-4% מעל טווח יעד האינפלציה של בנק ישראל (1-3%).
עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הירקות הטריים שעלו ב-5.5%, הלבשה שעלה 2.8%, תחבורה שעלתה 2.3%, ותרבות ובידור שעלה ב-1.5%. ירידות מחירים נרשמו בסעיף תקשורת שירד ב-1.2%
מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים
מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים עלה ב-1.0% בחודש אפריל 2022. בשנים עשר החודשים האחרונים (אפריל 2022 לעומת אפריל 2021) עלה מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים ב-6.8%
עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף "חומרים ומוצרים - סך כולל" שעלו ב-2.0%. יש לציין כי בסעיף זה התייקרו במיוחד מוצרים מוגמרים מאלומיניום ופלסטיק שעלו ב-12.3%, איטום שעלה ב-11.1% וברזל לבניה שעלה ב-4.1%.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תפוקת התעשייה ליעדים מקומיים
מדד המחירים של תפוקת התעשייה ליעדים מקומיים עלה ב-3.8% בחודש אפריל 2022. בשנים עשר החודשים האחרונים (אפריל 2022 לעומת אפריל 2021) עלה מדד המחירים של תפוקת התעשייה ליעדים מקומיים ב-16.6%.
עליות מחירים בולטות נרשמו בענפים: מוצרי נפט מזוקק (ב-26.8%), כימיקלים ומוצריהם (ב-2.1%), מתכות בסיסיות (ב-2.0%) ומוצרי מתכת (ב-1.1%).
שינוי במחירי שוק הדירות (אינו חלק ממדד המחירים לצרכן)
מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר 2022 – מרץ 2022 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר 2022 – פברואר 2022, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-1.9% ובכך השלימו עלייה של 16.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (פברואר 2021 – מרץ 2021).
בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות בחודשים פברואר 2022 – מרץ 2022 לעומת החודשים ינואר 2022 – פברואר 2022, נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות: צפון 2.9%, מרכז 2.4%, חיפה 1.8%, תל אביב 1.5%, ירושלים 1.3% ודרום 1.2%.
- הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
- סבב מינויים בלאומי: איל אפרת מונה לראש החטיבה הבנקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, פברואר 2022 – מרץ 2022, לעומת פברואר 2021 – מרץ 2021, נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות: מרכז (18.5%), ירושלים (16.7%), תל אביב (16.0%), חיפה (14.9%), צפון (13.8%) ודרום (12.3%).
במדד מחירי הדירות החדשות נמצא כי מחיריהם עלו ב-1.0% בחודשים פברואר 2022 – מרץ 2022 לעומת החודשים ינואר 2022 – פברואר 2022, והשלימו בכך עלייה של 20.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (פברואר 2021 – מרץ 2021). אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 12.5% בהשוואה ל-12.8% בתקופה הקודמת (ינואר 2022 – פברואר 2022).
- 8.שולמן 16/05/2022 12:35הגב לתגובה זו4% מבטא את 8 החודשים של שנת 2021. קצב עלית המחירים מתחילת השנה הוא כפול. כ 8%.
- 7.מדד השקר (ל"ת)בן 16/05/2022 03:13הגב לתגובה זו
- 6.חני 15/05/2022 23:37הגב לתגובה זואם ההוצאה על דיור היר כ 1/3 מהוצאות משק בית ממוצע , ומחירי הדיור עלו בכ 16% בשנה האחרונה , אז סעיף הדיור לבדו אמור לתרום כ 5% לעליית המדד. אבל מדינה של נוכלים והלשכה המרכזית להונאת העם החליטה לא לכלול סעיף הוצאה משמעותי ביותר לחישוב המדד. בקיצור , המדד אמור להיות גבוה ב 3-4% מהמדד שפורסם.
- 5.ולהאלה 15/05/2022 21:16הגב לתגובה זוולמרות כל זאת אין שום תוכנית הצמדה למדד וגורמים לאנשים לאבד את חסכונותיהם ולשחוק את הכסף בעו"ש. איש לא פוצה פה ולקוחות הבנקים שותקים. תפציצו את הנגיד ואת המפקח על הבנקים במיילים. תדרשו תוכנית צמודת מדד גמישה ונזילה.
- 4.דני צור 15/05/2022 20:52הגב לתגובה זורק בלשכה המרכזית לישראבלוףסטיקה
- לא חיבים להתגורר במרכז באיזה חור ולשלם אלפי שח לשכירות. (ל"ת)נכון 16/05/2022 12:37הגב לתגובה זו
- 3.ויקטור 15/05/2022 20:17הגב לתגובה זותתכוננו לירידה של 10-20 אחוז בהמשך. לאחר מכן יהיה שווה להשקיע
- 2.אורן 15/05/2022 20:15הגב לתגובה זוכזה נגיד אימפוטנט וישנוני
- שלא יעלה , כדי שהבורסה תעלה (ל"ת)אחת 15/05/2022 21:13הגב לתגובה זו
- 1.אדישוני 15/05/2022 19:13הגב לתגובה זולא להתרגש כי הנגיד אמר שרק אם המדד יהיה מעל לאחוז הוא יכנס לתחשיב לכן הוא כאילו לא קיים ותוסיפו לזה שגם כל מוצר שעולה במחיר הוא לא יחשב במדד והרי לכם אפס עליות ואיך אמרו הגששים , ישראבלופ

בית המשפט: ארנון בר-דוד יורחק מההסתדרות 90 יום נוספים
בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי חזרתו של ארנון בר-דוד לכהונת יו״ר ההסתדרות בשלב זה עלולה לאפשר השפעה על עדים ולשבש את החקירה; הורה על המשך הרחקתו מהארגון ועל איסור יצירת קשר עם עשרות מעורבים בפרשה
בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה והורה על הארכת הרחקתו של יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מתפקידו ומהארגון לתקופה של 90 ימים נוספים. בהחלטה קבעה השופטת דורית סבן-נוי כי בשלב הנוכחי של החקירה קיימת סכנה ממשית לפגיעה בה ולשיבושה, אם בר-דוד ישוב לכהן בתפקידו. לדבריה, השבתו לכהונה, "בשים לב לעוצמת הראיות שהונחה לעיוני בשלב כה מוקדם של החקירה", עלולה "לאפשר השפעה על עדים וסיכון ממשי לפגיעה בחקירה ושיבושה".
בהתאם להחלטה, נאסר על בר-דוד להתקרב למשרדי ההסתדרות ולגופים הקשורים אליה למרחק של לפחות 500 מטר, וכן ליצור קשר ישיר או עקיף עם כ-30 גורמים המעורבים בפרשה, בהם חשודים ועדים. בית המשפט קבע כי חזרתו לתפקיד בשלב זה עלולה לא רק להשפיע על עדים, אלא גם להקל על ביצוע עבירות דומות לאלו המיוחסות לו. השופטת הדגישה כי מדובר ב"תפקיד בעל השפעה רבה על הציבור והמשק בכללותו", ולכן כל החלטה הנוגעת לחזרה לתפקיד מחייבת זהירות יתרה.
בהחלטה ניתנה התייחסות נרחבת גם למצב הראייתי בתיק. השופטת ציינה כי החומר שהוצג בפניה מצביע על תשתית ראייתית משמעותית כבר בשלב מוקדם יחסית של ההליך. לדבריה, לאחר שעיינה בחקירותיו של בר-דוד, הן במהלך ימי מעצרו והן לאחר שחרורו, לא נמצא בהן דבר שיש בו כדי להחליש את החשד. להפך, "ביצוע פעולות החקירה מאז שחרורו של המשיב הוביל דווקא להתעצמות והתעבות החשד הסביר בעניינו". עוד צוין כי החקירה נמצאת בעיצומה, עם מאות עדויות שנגבו ועשרות חשודים ועדים שנחקרו, והיא ממשיכה להסתעף לכיוונים נוספים.
בית המשפט דחה גם את טענת ההגנה שלפיה מדובר בפרשנות שגויה של סמכויות יו״ר ההסתדרות. בהחלטה נקבע כי קיים חשד סביר לכך שבר-דוד פעל לכאורה "בכובעו כיו״ר ההסתדרות וניצל את מעמדו הרם שלא כדין", תוך שימוש בכוח ובסמכויות הנלווים לתפקיד. השופטת הבהירה כי מארג הראיות אינו נשען על מקור אחד בלבד, אלא מבוסס על מצבור רחב של ראיות הקושרות את בר-דוד באופן ישיר לחשדות.
- כל השמות בפרשת "יד לוחצת יד"
- אף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, בר-דוד ובכירים נוספים בהסתדרות פעלו לקדם אינטרסים כלכליים של סוכנות ביטוח מסוימת בקרב ועדי עובדים המאוגדים בהסתדרות, ללא קיום הליכי מכרז, ובתמורה לטובות הנאה שונות. המשטרה טוענת כי מדובר במנגנון שיטתי שנועד לעשות שימוש במשאבי ההסתדרות לצרכים פרטיים. בהקשר זה דחה בית המשפט את הצעתו של בר-דוד לשוב לתפקידו תחת מגבלות ופיקוח, לאחר שנקבע כי העבירות בוצעו לכאורה "בחדרי-חדרים ובדלתיים סגורות", וכי גם מנגנוני פיקוח פורמליים אינם מפחיתים את החשש לביצוען.
