כלכלת מונדיאל 2010: כמה שווה ההפסד של איטליה ולמה המפרסמים נגד צרפת
גביע העולם 2010 מספק לכל חובבי הכדורגל ריגושים בדמות נצחונות והפסדים, רכילות, מחדלים, צפצפות צבעוניות, אך יש מי שמסתכלים על ההתרחשויות מכיוון אחר לגמרי - הכסף.
איטליה
בעוד שחקני נבחרת איטליה מלקקים את הפצעים לאחר ההפסד 2-3 לסלובקיה, ישנם רבים נוספים שמבכים עוד יותר את ההפסד.
הדחתה של אלופת העולם, כעת ניתן אף לומר בדימוס, עוד בשלב הבתים עשויה להסב הפסדים בסך של כ-170 מיליון דולר לחובת הכלכלות באיטליה ודרום אפריקה, כך עולה מדו"ח כלכלי שפורסם על ידי לשכת המסחר של מחוז 'מונזה' באיטליה.
בין הסיבות העיקריות להפסדים הצפויים ניתן למנות את קיצור החופשות של אוהדי הנבחרת, ביטול הזמנות בחדרי מלון וצמצום ההוצאות בגין מזון ושתייה. עוד הוצאה מאסיבית הינה בגין ביטולן של כל הפקות השידור שהוקמו ברחבי איטליה לקראת השלבים המאוחרים, וכמובן ההכנסות הצפויות בגינן.
גאנה
בניגוד לאווירה הקודרת בגזרה האיטלקית, בגאנה שוררת אווירה חיובית לאחר ההעפלה לשלב שמינית הגמר, אך לא רק. כל אחד משחקני גאנה קיבל כ-45,000 דולר כמענק עבור צליחת שלב הבתים. מתחילת המונדיאל, זכו השחקנים לבונוס כולל של כ-70,000 שקלים.
משהתפרסמו הסכומים, היו שתהו כיצד מאפשרת הנהלת הנבחרת מענקים כה גבוהים. בתגובה ענה סגן נשיא ההתאחדות הגנאית כי "השחקנים בחרו שיטת תגמול לפי שלבים ולא לאחר כל משחק. עקב כך מצטבר הבונוס לכדי סכום גדול יותר, מה שמדרבן את השחקנים לאורך זמן."
צרפת
מי שהגיעה למונדיאל כאחת מן הפייבוריטיות הוכיחה, כבל עם ועדה, כי כגודל הצפייה - כך גם גודל האכזבה. מיד לאחר סיום דרכה של צרפת במונדיאל, הודיעו מספר חברות בעולם על הפסקת שידור הפרסומות בהן מופיעים שחקני הנבחרת.
בין היתר ניתן למצוא חברות כגון ענקית מוצרי הצריכה ,חברת 'פרוקטר אנד גמבל', שמסרה כי לא תשדר עוד את הפרסומות בה מציג ניקולס אנלקה את מוצריה. עוד ניתן למצוא את הבנק הצרפתי 'אגריקול' ורשת המזון המהיר 'קוויק', אשר מסרו שכעת השימוש בשחקני הנבחרת איבד את האפקט החיובי.
ארה"ב
אוהדי ארה"ב הגיעו בהמוניהם לצפות מקרוב בנבחרתם מעפילה לשלב שמינית הגמר. יחד עם זאת, דיווחה אמש חברת נילסן, המרכזת נתוני מדרוג (רייטינג), על זינוק של 66% במספר הצופים בהשוואה למונדיאל הקודם שנערך ב-2006. המרוויחות העיקריות הינן רשתות השידור הגדולות כגון CNN, ESPN ויוניויז'ן (Univision).