אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

טסלה: ריקול ל-363 אלף כלי רכב "תוכנת הנהיגה העצמית עלולה לגרום להתרסקות"

כך החליט על פי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארה"ב. בטסלה דוחים את הטענות של המינהל ואומרים שהם לא מכירים מקרים של פציעות או מוות בעקבות התקלה הזו. המניה יורדת ב-1.5% אחרי החלטת המינהל
נתנאל אריאל | (2)

חברת כלי הרכב החשמליים טסלה  TESLA INC תיאלץ לבצע 'ריקול' (החזרה לתיקון) של 362.7 אלף כלי רכב כיוון שתוכנת הנהיגה העצמית המלאה שלה "עלולה לגרום להתרסקות", כך מסר היום (חמישי) המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארה"ב.

מהסוכנות נמסר כי התוכנה של טסלה מאפשרת לרכב "לעלות מעל המהירות המותרת או לחצות צמתים בצורה לא חוקית או בלתי צפויה וזה מגדיל את הסיכון להתרסקות". טסלה תצטרך לשחרר עדכון תוכנה (OTA), ללא תשלום.

בתגובה אמרה טסלה שהיא לא מודעת לפציעות או מקרי מוות בעקבות בעיות שקשורות לריקול המדובר. 

לא מיותר לציין שהפסקנו לספור את מספר ה'ריקול' שמתבצעים במהלך 12 החודשים האחרונים אצל טסלה. בשנה שעברה היו כ-20 פעמים שהחברה נאלצה לבצע ריקול. באחת הפעמים, ריקול של 321 אלף כלי רכב הפיל את מניית החברה ב-7% באותו יום

בחודש שעבר פרסמה טסלה את דוחותיה הכספיים כאשר היא רושמת ברבעון הרביעי הכנסות של 24.32 מיליארד דולר, טוב מצפי האנליסטים בשוק ל-24.16 מיליארד דולר. גם בשורה התחתונה החברה רשמה תוצאות טובות עם רווח מתואם של 1.19 דולר למניה מעל הצפי ל-1.13 דולר למניה. עם זאת, תזרים המזומנים החופשי של טסלה היה רק 1.42 מיליארד דולר, בעוד השוק ציפה ל-3.13 מיליארד (להרחבה על הדוחות).

גם בשנה הקרובה טסלה ממשיכה לצפות צמיחה של 50% וכן ייצור של 1.8 מיליון רכבים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עידכון תוכנה נעשה מרחוק - לכן העלות נמוכה (ל"ת)
    לילי 17/02/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עליונות המוח האנושי על רהב הטכנולגיה (ל"ת)
    שלמה 16/02/2023 22:19
    הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

מפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוקמפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוק

הבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל

יעקב צלאל |

בשנים האחרונות, במהלך ביקורי באירועים של תעשיית הרכב, שאלתי מנהלים בכירים בתעשיית הרכב הגרמנית, כיצד הם מתקדמים בדיגיטליזציה של התעשייה (דיגטליזציה קשורה כיום לכל רכיב במכונית מהנעה ועד מערכות אינפוטיינמנט ונהיגה אוטונומית). השאלות הגיעו על רקע הכישלונות המתמשכים של קבוצת פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה בעולם, ביישום יכולות דיגיטליות למרות השקעות של מיליארדי יורו והתברברות של יצרניות וקבוצות טיר 1 גרמניות בתחום.

לפני יותר משנתיים, באירוע בווינה שאלתי את תומאס שמאל, חברת הנהלת קבוצת פולקסווגן אחראי למו״פ, מדוע Cariad, חטיבת הדיגיטל של הקבוצה, אינה מנוהלת ע״י מקצוען בדיגיטל, אלא ע״י מהנדס מכאני. אין לזה חשיבות, אמר שמאל, מאחר שמדובר ב ״עבודת צוות״, ואין חשיבות יתרה למי שעומד בראש הצוות.

כעבור חודשיים פוטרה ההנהלה הבכירה של Cariad, במקומה מונתה הנהלה חדש, שבראשה הוצב, כצפוי, מהנדס מכאני.

הסבר רחב יותר לתופעה קיבלתי בקריאת הספר Kaput The end of the German Miracle שכתב וולפנג מנשאו (Münchau), עיתונאי גרמני.

הספר אינו מתייחס לתעשיית הרכב בלבד, אם כי על תמונת השער מצוירת מכונית דמוית חיפושית המעלה עשן שחור מתא המנוע, אלא הוא מתייחס לכלל הכלכלה, החברה והפוליטיקה הגרמניות, התקועות בעבר.

מנשאו מסביר שמאז מלחמה העולם השנייה ניהלה גרמניה כלכלה ניאו מרכנטליסטית, שמטרתה העיקרית הייתה יצירת עודף במאזן התשלומים תוך מתן דגש לנקודות החוזקה של הכלכלה והתעלמות מהעתיד. בתקופה של לפני מלחמת העולם השנייה חוסל המדע בגרמניה, כאשר לאחר עליית הנאצים לשלטון, מדענים דגולים ברחו, או חוסלו, ומי שנותרו היו מהנדסים מכאנים (ראש וראשון להם פרדיננד פורשה, שאינו מוזכר בספר), שפיתחו וייצרו את כלי המלחמה, הטיס, השיט והתחבורה הגרמניים עבור הוואהרמאכט במלחמת העולם השנייה. אולם מדענים שהיו יכולים להביא לפריצות דרך מדעיות שהשפעתן מעבר להנדסה מכאנית לא נותרו בנמצא.