טסלה: ריקול ל-363 אלף כלי רכב "תוכנת הנהיגה העצמית עלולה לגרום להתרסקות"

כך החליט על פי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארה"ב. בטסלה דוחים את הטענות של המינהל ואומרים שהם לא מכירים מקרים של פציעות או מוות בעקבות התקלה הזו. המניה יורדת ב-1.5% אחרי החלטת המינהל
נתנאל אריאל | (2)

חברת כלי הרכב החשמליים טסלה  TESLA INC תיאלץ לבצע 'ריקול' (החזרה לתיקון) של 362.7 אלף כלי רכב כיוון שתוכנת הנהיגה העצמית המלאה שלה "עלולה לגרום להתרסקות", כך מסר היום (חמישי) המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארה"ב.

מהסוכנות נמסר כי התוכנה של טסלה מאפשרת לרכב "לעלות מעל המהירות המותרת או לחצות צמתים בצורה לא חוקית או בלתי צפויה וזה מגדיל את הסיכון להתרסקות". טסלה תצטרך לשחרר עדכון תוכנה (OTA), ללא תשלום.

בתגובה אמרה טסלה שהיא לא מודעת לפציעות או מקרי מוות בעקבות בעיות שקשורות לריקול המדובר. 

לא מיותר לציין שהפסקנו לספור את מספר ה'ריקול' שמתבצעים במהלך 12 החודשים האחרונים אצל טסלה. בשנה שעברה היו כ-20 פעמים שהחברה נאלצה לבצע ריקול. באחת הפעמים, ריקול של 321 אלף כלי רכב הפיל את מניית החברה ב-7% באותו יום

בחודש שעבר פרסמה טסלה את דוחותיה הכספיים כאשר היא רושמת ברבעון הרביעי הכנסות של 24.32 מיליארד דולר, טוב מצפי האנליסטים בשוק ל-24.16 מיליארד דולר. גם בשורה התחתונה החברה רשמה תוצאות טובות עם רווח מתואם של 1.19 דולר למניה מעל הצפי ל-1.13 דולר למניה. עם זאת, תזרים המזומנים החופשי של טסלה היה רק 1.42 מיליארד דולר, בעוד השוק ציפה ל-3.13 מיליארד (להרחבה על הדוחות).

גם בשנה הקרובה טסלה ממשיכה לצפות צמיחה של 50% וכן ייצור של 1.8 מיליון רכבים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עידכון תוכנה נעשה מרחוק - לכן העלות נמוכה (ל"ת)
    לילי 17/02/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עליונות המוח האנושי על רהב הטכנולגיה (ל"ת)
    שלמה 16/02/2023 22:19
    הגב לתגובה זו
סקודה אוקטביה RS. משפחתית ספורטיבית נפלאה. צילום יואב פולססקודה אוקטביה RS. משפחתית ספורטיבית נפלאה. צילום יואב פולס

אוקטביה RS - משפחתית ספורטיבית נפלאה

הסקודה אוקטביה RS היא גירסת הספורט של האוקטביה המשפחתית, ואחת המכוניות המהנות והמהירות שיצא לנו לנהוג בהן, בוודאי בסביבות המחיר בה היא מתומחרת. 

אהבנו: אחיזה, נוחות, ביצועים, בטיחות, שימושיות

פחות אהבנו: עוד לא מצאנו

ציון מסכם 5.0 (ציון מושלם) במדד פולס

יואב פולס |

הסקודה אוקטביה RS היא דגם הספורט של המשפחתית המוצלחת של סקודה. דגמי הספורט של האוקטביה החלו להיות משווקים בתחילת שנות ה – 2000, והם היו הכניסה הראשונה של היצרנית לעולמות רכבי ביצועים. מאז, הפכה האוקטביה RS לאחות החתרנית המוצלחת בקונצרן VAG כולו והציעה ביצועים יחד עם שימושיות.

אני אוסף בצהרי היום את ה RS הצהובה-ליים-זרחני של סקודה, ומקבל טיפ מאנשי סקודה "שים לב שהיא מושכת המון תשומת לב". ואכן, ה RS בצבע הזרחני הזה בולטת בין יתר המכוניות על הכביש וממגנטת מבטים של עוברים ושבים. עצירה לפני מעבר חציה לסבא עם נכדו הקטן, ואני רואה את הסבא החביב מצביע על האוקטביה ומסביר לנכד דברים, שניהם חוצים את הכביש כשהמבט נעול על ה VRS. אני לא יודע אם הוא אמר לו 'תראה נכדי, בחור שלא מקבל מספיק תשומת לב חייב לנסות להיות בולט בכח, אל תהיה כזה' או שזה היה 'אל תפחד אף פעם ללכת עם הלב שלך, גם כשכולם יגידו לך שאתה טועה. תראה את הבחור באוקטביה הזו, גם קנה לעצמו רכב ספורט משובח, וגם לא דופק חשבון לאף אחד בעולם".

תעודת חובה        
קטגוריה            משפחתית סדאן ספורטיבית סגמנט C
מימדים (מטר)        אורך 4.709 /רוחב 1.829 /גובה 1.456 /בסיס גלגלים 2.677
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    קדמית, טורבו בנזין 2.0 ליטר
הספק ומומנט              265 כ"ס, 37.73 קג"מ
מיכל דלק                50 ליטר
צריכת דלק ותקן        14.3 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                265.0 אש"ח


 האוקטביה RS היא כאמור דגם הספורט של האוקטביה המוכרת. העיצוב דומה עם 'נגיעות' שרק מביני עניין יראו. כמובן סמלי RS קטנים בגריל או על דלת תא המטען, חדי העין יבחינו בחישוקים הגדולים יותר, ובדפנות הצמיג הצרות, רמז לצמיגי ספורט שלא תמצאו בדגם הליסינג. מי שינסה לזהות את הקאליפרים של הבלמים דרך החישוקים לא יצליח. יש חיפוי שנועד לשפר את זרימת האוויר. עוד קצת כדי להבדיל את האוקטיבה הזו מאחיותיה לתחנת המוניות זה הספויילר האחורי הקטן, צמד המפלטים מאחור, ופנסי מטריקס לד.

פנים הרכב, שוב אוקטביה לכל דבר ועניין עם טוויסט. ראשית מושבי הבאקט הנפלאים של ה RS. גם נראים נפלא וגם אוחזים ונוחים להפליא, מרופדים בעור עם עור הפוך. נוח ונעים, ובאופן מפתיע גם לא גורם לכוויות בעת כניסה לרכב אחרי כמה שעות בשמש. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25 עם מגוון תצוגות שימושיות. מולטימדיה במרכז הדשבורד בגודל ''13 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פאנל מתגים שהשימושי בהם הוא זה שפותח במסך הראשי את תפריט מצבי הנהיגה. ניהול המיזוג לצערי מהמסך פחות נוח. בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית ועליה מתג בורר הילוכים, משטח טעינה, מתקן כוסות עם כיסוי נגלל ותא לא גדול .

רנו קנגו 2025. צילום יצרןרנו קנגו 2025. צילום יצרן

רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח

פריסבי יבואנית דגמי רנו החלה בשיווק הרנו קנגו העדכני, המסחרית הקטנה של רנו במחיר של 178.0 אש"ח. האם קנגו אחד יוכל לשיבוטים של הסיטרואן ברלינגו המשווקים היום בישראל (סיטרואן, אופל, פיאט, טויוטה) ? 

יואב פולס |
נושאים בכתבה פריסבי רנו קנגו

פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל החלה בשיווק מחודש של הרנו קנגו הפופלרי. הקנגו של רנו הוא טנדרון סגור שיכול לשמש בשעות היום כרכב עבודה עם נפח הטענה ושימושיות גבוהים מאוד, אבל גם כרכב מרווח לשימוש משפחתי.

הקנגו החדש מיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של כלל דגמי רנו, בעיקר בחזית הרכב עם יחידות התאורה המזוהות, וסמל רנו גדול במרכז.

מימדי הקנגו החדש מכונים לשימושיות גדולה עם אורך של 4.488 מ', רוחב של 1.859 מ' וגובה של 1.801 מטר. בסיס הגלגלים של הקנגו 2.716 מטר לרווחת הנוסעים בעיקר בשורת המושבים השניה.

השדרוג ממשיך בתא הנוסעים עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7, מולטימדיה בגודל ''8 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. לנוחות הנהג מצויד הקנגו בתאי איחסון רבים, בין היתר בדשבורד, מעל ראש הנהג ועוד, וכן חיישני אורות וגשם, בלם חניה חשמלי וכד'.


רנו קנגו 2025. צילום רנו. 

לקנגו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין לנהג כבר ב 1750 סל"ד. תיבת ההילוכים של הקנגו אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הקנגו החדש מתעדף שימושיות וחסכון על פני ביצועים, כך שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 13.2 שניות, והמהירות המירבית 174 קמ"ש. צריכת הדלק מרשימה עם נתון מוצהר של 18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.