אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

טסלה: ריקול ל-363 אלף כלי רכב "תוכנת הנהיגה העצמית עלולה לגרום להתרסקות"

כך החליט על פי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארה"ב. בטסלה דוחים את הטענות של המינהל ואומרים שהם לא מכירים מקרים של פציעות או מוות בעקבות התקלה הזו. המניה יורדת ב-1.5% אחרי החלטת המינהל
נתנאל אריאל | (2)

חברת כלי הרכב החשמליים טסלה  TESLA INC תיאלץ לבצע 'ריקול' (החזרה לתיקון) של 362.7 אלף כלי רכב כיוון שתוכנת הנהיגה העצמית המלאה שלה "עלולה לגרום להתרסקות", כך מסר היום (חמישי) המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארה"ב.

מהסוכנות נמסר כי התוכנה של טסלה מאפשרת לרכב "לעלות מעל המהירות המותרת או לחצות צמתים בצורה לא חוקית או בלתי צפויה וזה מגדיל את הסיכון להתרסקות". טסלה תצטרך לשחרר עדכון תוכנה (OTA), ללא תשלום.

בתגובה אמרה טסלה שהיא לא מודעת לפציעות או מקרי מוות בעקבות בעיות שקשורות לריקול המדובר. 

לא מיותר לציין שהפסקנו לספור את מספר ה'ריקול' שמתבצעים במהלך 12 החודשים האחרונים אצל טסלה. בשנה שעברה היו כ-20 פעמים שהחברה נאלצה לבצע ריקול. באחת הפעמים, ריקול של 321 אלף כלי רכב הפיל את מניית החברה ב-7% באותו יום

בחודש שעבר פרסמה טסלה את דוחותיה הכספיים כאשר היא רושמת ברבעון הרביעי הכנסות של 24.32 מיליארד דולר, טוב מצפי האנליסטים בשוק ל-24.16 מיליארד דולר. גם בשורה התחתונה החברה רשמה תוצאות טובות עם רווח מתואם של 1.19 דולר למניה מעל הצפי ל-1.13 דולר למניה. עם זאת, תזרים המזומנים החופשי של טסלה היה רק 1.42 מיליארד דולר, בעוד השוק ציפה ל-3.13 מיליארד (להרחבה על הדוחות).

גם בשנה הקרובה טסלה ממשיכה לצפות צמיחה של 50% וכן ייצור של 1.8 מיליון רכבים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עידכון תוכנה נעשה מרחוק - לכן העלות נמוכה (ל"ת)
    לילי 17/02/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עליונות המוח האנושי על רהב הטכנולגיה (ל"ת)
    שלמה 16/02/2023 22:19
    הגב לתגובה זו
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)

אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4



אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אינוויז לידאר

חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0%  ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.

אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo -  לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.

"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."

"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."