700 כ"ס - פורשה 911GT2 RS בדרך לישראל
פורשה חשפה את ה-911 החזקה ביותר אי-פעם בייצור סדרתי, ה-GT2 RS. עם 700 כ"ס ו-76.4 קג"מ, מכונית הספורט החדשה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש.
ה-GT2 RS היא לא רק אחת המכוניות הקיצוניות ביותר שפורשה הציגה בתולדותיה, אלא גם אחת המכוניות היקרות ביותר אי-פעם שיימכרו בישראל. יבואנית המותג, חברת אורכיד ספורטס קאר, הודיעה כי תשווק בישראל את ה-RS החל בשנה הבאה, במחיר התחלתי של 2.7 מיליון שקל. חבילת שיפורים רשמית שפורשה תציע בשם "וייסך" (Weissach), על שם מרכז המחקר ופיתוח של פורשה, תעלה 265 אלף שקל נוספים.
ל-911 האולטימטיבית מנוע 3.8 ליטר טווין-טורבו, המבוסס על זה של הטורבו S. מגדשי טורבו גדולים יותר ומערכת קירור חדשה, סייעו להשגת ההספק המרשים. ה-RS גם מצוידת במרכב עם עיצוב חדש, שנועד ברובו לטובת יעילות אווירודינמית משופרת - כולל כל מסיטי הרוח, הניפוחים והכנפיים שרק תוכלו לחלום עליהם. רובם אגב, מיוצרים מסיבי פחמן - לטובת חסכון במשקל. ל-RS משקל עצמי של 1,470 ק"ג, 20 בלבד יותר מטורבו רגילה.
בדומה ל-GT2 קודמות, גם הפעם פורשה מציעה הנעה אחורית, אך בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. ה-RS תציע גם היגוי אחורית לשיפור היכולת הדינמית, מתלים בכיול חדש, בלמים קרמיים ומערכת פליטה מטיטניום.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- פורשה 718 - סיבוב היכרות קצר, רושם גדול.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.אין בעייה, אקח הלוואה ואקנה (ל"ת)מובטל 03/07/2017 11:09הגב לתגובה זו
- 2.לוזון הזמין שתיים!!!,בשביל הכבוד. (ל"ת)abrasha 03/07/2017 10:29הגב לתגובה זו
- 1.פעם גברים התגאו במספר הנשים -היום בכוח סוס (ל"ת)לילי 03/07/2017 09:31הגב לתגובה זו

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה
צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה
שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.
לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.
בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.
יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים
צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.
- ג'אקו 5 - בנזין/חשמלי, קרוסאובר B-SUV מ 148.0 אש"ח
- ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.
האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה
צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה
שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.
לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.
בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.
יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים
צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.
- ג'אקו 5 - בנזין/חשמלי, קרוסאובר B-SUV מ 148.0 אש"ח
- ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.
האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים