
דגמים חדשים של פלאג-אין סיניים; יתרונות וחסרונות
מה זה בעצם פלאג אין, מה ההבדל מול היברידי "מסורתי" וחשמלי? וההשקות של דונגפנג
פלאג-אין היברידי (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) משלב מנוע חשמלי עם מנוע בעירה פנימית, כאשר הסוללה נטענת מחשמל חיצוני. הדגם מאפשר נסיעה על חשמל בלבד למרחקים של 50-200 ק"מ, תלוי בגודל הסוללה, ואז עובר למנוע בנזין להמשך הטווח.
בניגוד לרכבים חשמליים מלאים (BEV), שמסתמכים אך ורק על סוללות ללא מנוע בעירה, PHEV מציע גמישות גבוהה יותר ללא תלות מוחלטת בתשתית טעינה. BEV כגון טסלה מודל 3 או BYD Seal מציעים אפס פליטות בנסיעה, אך טווחם מוגבל ל-300-500 ק"מ, וזמן טעינה ארוך עלול להוות מגבלה.
רכבים היברידיים רגילים (HEV), כמו טויוטה פריוס, משלבים מנועים חשמלי ובנזין, אך הסוללה נטענת רק דרך בלימה רגנרטיבית או המנוע, ללא שקע חיצוני. זה הופך את PHEV למעבר טבעי: הוא משלב את היעילות החשמלית היומיומית של BEV עם הטווח הארוך של HEV, ומאפשר נסיעה נקייה בעיר ומעבר לבנזין בכבישים ארוכים.
היתרונות והחסרונות
היתרונות של PHEV כוללים חיסכון של 30%-50% בעלויות דלק בהשוואה לרכב בנזין רגיל, הפחתת פליטות CO2 ב-40%-60% בשימוש חשמלי, וגמישות להתאמה לתשתית טעינה חלקית.
- קופסת הפתעות - דונגפנג בוקס. סופר מיני חשמלית
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חסרונותיהם: עלות רכישה גבוהה יותר ב-20%-30% מ-HEV דומה, משקל נוסף של 200-300 ק"ג מסוללה ומנוע כפול, ותחזוקה מורכבת יותר בגלל שני מערכות הנעה. אם אינך מטעין באופן קבוע, יתרון החשמל מתמעט, והרכב פועל כ-HEV רגיל עם צריכת דלק גבוהה יותר.
בשוק הישראלי ה-PHEV צומח בקצב מרשים. הדגמים השולטים כוללים את טויוטה RAV4 PHEV (טווח חשמלי 75 ק"מ, 2.5 ליטר + 163 כ"ס חשמלי, מחיר 220-250 אלף ש"ח), שתופס נתח משמעותי משוק ה-PHEV; מיצובישי אאוטלנדר PHEV (טווח 85 ק"מ, 2.4 ליטר + 94 כ"ס חשמלי, 200-230 אלף ש"ח); והיונדאי טוסון PHEV (טווח 80 ק"מ, 1.6 טורבו + 60 כ"ס חשמלי, 210-240 אלף ש"ח).
פלאג-אין סיניים נוספים בדרך לישראל
דונגפנג, יצרנית סינית גדולה עם 3.5 מיליון יחידות ייצור שנתיות, מתכננת להביא לישראל שלושה דגמי PHEV בסטנדרט אירופי עד סוף השנה. דונגפנג בוקס היא הזוכה בתואר אוטו השנה של ישראל לשנת 2025 בקטגוריית קניית השנה, מה שמעיד על איכות הדגמים של היצרן.
- כמעט 500 קמ"ש - שיא מהירות עולמי ל BYD
- שוק הרכב החשמלי מתכונן למהפך: מבול של דגמים סינים חדשים בדרך לישראל - האם שווה לחכות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
הדגם המרכזי, Aeolus L7 PHEV, הוא קרוס-אובר קומפקטי באורך 4.כ-4.8 מ', עם בסיס גלגלים 2.8 מ'. המערכת כוללת מנוע 1.5 טורבו (154 כ"ס) + מנוע חשמלי (163 כ"ס), סוללה 18.3 קוט"ש LFP, טווח חשמלי 82 ק"מ (WLTP), וטווח משולב 1,200 ק"מ. בדיקות אמיתיות הראו 2,239 ק"מ טווח כולל, עם צריכת דלק 4.2 ל'/100 ק"מ במצב היברידי. מחיר בסין: 13,000 דולר; בישראל צפוי 140-170 אלף ש"ח.
האסטרטגיה: התמקדות בטכנולוגיית 4DHT (Dedicated Hybrid Transmission) להעברת כוח חלקה, עם 8 גרסאות כולל EV. הדגם ייוצר במפעל דונגפנג בשנגחאי, וייבא דרך יבואן מקומי.
הדגם השני, Aeolus L8 PHEV, הוא SUV בינוני באורך 4.82 מ', עם מנוע 1.5 טורבו + חשמלי (215 כ"ס משולב), סוללה 30.3 קוט"ש, טווח חשמלי 142 ק"מ (CLTC), וטווח משולב 1,412 ק"מ. הוא כולל מערכת 4DHT מתקדמת, מהירות מקסימלית 180 קמ"ש, ותא נהג עם מסך 15.6 אינץ' OLED. מחיר פתיחה בסין: 18,000 דולר; בישראל 170-200 אלף ש"ח.
דגם נוסף, Z9 GE PHEV, הוא קרוס-אובר פרימיום באורך 5.49 מ', עם מנוע 1.5 טורבו (147 כ"ס) + מערכת 4DHT, סוללה 32.85 קוט"ש, טווח חשמלי 135 ק"מ (NEDC), וטווח משולב 1,300 ק"מ. ההספק המשולב 320 כ"ס, טורק 800 נ"מ, ומהירות מקס 170 קמ"ש. הוא כולל מערכת ADAS רמה 2+ ומסך כפול 17 אינץ'. מחיר צפוי בישראל: 200-250 אלף ש"ח.
צ'רי: משפחה מורחבת של PHEV
גם צ'רי השיקה ומשיקה דגמים. Tiggo 8 Pro PHEV שמוצע כעת בהנחות חג הוא MPV 7 מושבים באורך 4.71 מ'. מנוע 1.5 טורבו + שני חשמליים (326 כ"ס משולב), סוללה 18.3 קוט"ש, טווח חשמלי 90 ק"מ (WLTP), טווח משולב 1,000 ק"מ. כולל טעינה אלחוטית ומערכת Sony 14 רמקולים. מחיר: 160-200 אלף ש"ח.
אומודה 7 (Omoda 7), קרוס-אובר קומפקטי באורך 4.42 מ', עם מנוע 1.5 טורבו + חשמלי (272 כ"ס), סוללה 18.3 קוט"ש, טווח 95 ק"מ, טווח משולב 950 ק"מ. מחיר: 135-155 אלף ש"ח.
Tiggo 9 Pro PHEV הוא SUV גדול באורך 4.82 מ', מנוע 2.0 טורבו + חשמלי (496 כ"ס), סוללה 34.5 קוט"ש, טווח 82 ק"מ, טווח משולב 1,100 ק"מ. מחיר: 190-240 אלף ש"ח.

נהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
הדגם השני בו נהגנו, והוא הרלוונטי ביותר לשוק המקומי הוא ה KGM טורס ההיברידי שמביא עימו תא נוסעים מרווח מאוד, וצריכת דלק מפתיעה.
עוד נצפו, וכרגע לא יגיעו לארץ הטורס החשמלי והאקטיון החדש.
הדגם השני אותו השיקה עתה KGM הוא הטורס ההיברידי. את ה KGM טורס אין צורך להציג, מדובר בקרוסאובר בסגמנט C-Suv ששווק עד עתה עם מנועי טורבו בנזין, והנעה קדמית או כפולה.
לשוק הזה הגיע הטורס עם מספר יתרונות מובנים, העיצוב שלו לא דומה לאף קרוסאובר שנמא עימו בסגמנט, ולמרות בסיס גלגלים של 2.68 מטר הוא מציג תא נוסעים מרווח מאוד, ומרווח משמעותית מחלק מהמתחרות.
עם זאת, על הצלחת הטורס העיבה העובדה שהוא שווק עם מנועי טורבו בנזין בלבד, ונעדר משוק ההנעות האלטרנטיביות. את זה מתקנת עכשיו KGM עם טכנולוגיה היברידית שהיא רוכשת ישירות מ BYD ומטמיעה בטורס ההיברידי.
מימדים ועיצוב
הטורס שומר על המימדים החיצוניים שלו עם אורך כולל של חצי מילימטר מעל 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.71 מטר ( או 1.72 מטר עם קורות גג). בסיס הגלגלים נותר כאמור על אורך של 2.68, והודות לתכנון פנימי חכם, מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- טיבולי של KGM חוזר - האם רכב בן עשר יכול להיות תחרותי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב שומר על המאפיינים המוצלחים של הטורס עם חזית מזוהה מאוד. יחידות לד ישרות משני הצדדים בהן מוטמעת יחידת התאורה הראשית. שישה אלמנטים מאונכים פזורים לרוחב החזית, ושילוב של צבע המרכב עם חלק מרכזי צבוע בשחור וכיתוב TORRES . מכסה מנוע ארוך עם ידיות דקורטיביות משני הצדדים קרוב לקורה A. על אף שאין לידיות האלה כל פונקציונליות אמיתית, אני מתחיל להתרגל לנוכחותן.