
דגמים חדשים של פלאג-אין סיניים; יתרונות וחסרונות
מה זה בעצם פלאג אין, מה ההבדל מול היברידי "מסורתי" וחשמלי? וההשקות של דונגפנג
פלאג-אין היברידי (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) משלב מנוע חשמלי עם מנוע בעירה פנימית, כאשר הסוללה נטענת מחשמל חיצוני. הדגם מאפשר נסיעה על חשמל בלבד למרחקים של 50-200 ק"מ, תלוי בגודל הסוללה, ואז עובר למנוע בנזין להמשך הטווח.
בניגוד לרכבים חשמליים מלאים (BEV), שמסתמכים אך ורק על סוללות ללא מנוע בעירה, PHEV מציע גמישות גבוהה יותר ללא תלות מוחלטת בתשתית טעינה. BEV כגון טסלה מודל 3 או BYD Seal מציעים אפס פליטות בנסיעה, אך טווחם מוגבל ל-300-500 ק"מ, וזמן טעינה ארוך עלול להוות מגבלה.
רכבים היברידיים רגילים (HEV), כמו טויוטה פריוס, משלבים מנועים חשמלי ובנזין, אך הסוללה נטענת רק דרך בלימה רגנרטיבית או המנוע, ללא שקע חיצוני. זה הופך את PHEV למעבר טבעי: הוא משלב את היעילות החשמלית היומיומית של BEV עם הטווח הארוך של HEV, ומאפשר נסיעה נקייה בעיר ומעבר לבנזין בכבישים ארוכים.
היתרונות והחסרונות
היתרונות של PHEV כוללים חיסכון של 30%-50% בעלויות דלק בהשוואה לרכב בנזין רגיל, הפחתת פליטות CO2 ב-40%-60% בשימוש חשמלי, וגמישות להתאמה לתשתית טעינה חלקית.
- קופסת הפתעות - דונגפנג בוקס. סופר מיני חשמלית
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חסרונותיהם: עלות רכישה גבוהה יותר ב-20%-30% מ-HEV דומה, משקל נוסף של 200-300 ק"ג מסוללה ומנוע כפול, ותחזוקה מורכבת יותר בגלל שני מערכות הנעה. אם אינך מטעין באופן קבוע, יתרון החשמל מתמעט, והרכב פועל כ-HEV רגיל עם צריכת דלק גבוהה יותר.
בשוק הישראלי ה-PHEV צומח בקצב מרשים. הדגמים השולטים כוללים את טויוטה RAV4 PHEV (טווח חשמלי 75 ק"מ, 2.5 ליטר + 163 כ"ס חשמלי, מחיר 220-250 אלף ש"ח), שתופס נתח משמעותי משוק ה-PHEV; מיצובישי אאוטלנדר PHEV (טווח 85 ק"מ, 2.4 ליטר + 94 כ"ס חשמלי, 200-230 אלף ש"ח); והיונדאי טוסון PHEV (טווח 80 ק"מ, 1.6 טורבו + 60 כ"ס חשמלי, 210-240 אלף ש"ח).
פלאג-אין סיניים נוספים בדרך לישראל
דונגפנג, יצרנית סינית גדולה עם 3.5 מיליון יחידות ייצור שנתיות, מתכננת להביא לישראל שלושה דגמי PHEV בסטנדרט אירופי עד סוף השנה. דונגפנג בוקס היא הזוכה בתואר אוטו השנה של ישראל לשנת 2025 בקטגוריית קניית השנה, מה שמעיד על איכות הדגמים של היצרן.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
הדגם המרכזי, Aeolus L7 PHEV, הוא קרוס-אובר קומפקטי באורך 4.כ-4.8 מ', עם בסיס גלגלים 2.8 מ'. המערכת כוללת מנוע 1.5 טורבו (154 כ"ס) + מנוע חשמלי (163 כ"ס), סוללה 18.3 קוט"ש LFP, טווח חשמלי 82 ק"מ (WLTP), וטווח משולב 1,200 ק"מ. בדיקות אמיתיות הראו 2,239 ק"מ טווח כולל, עם צריכת דלק 4.2 ל'/100 ק"מ במצב היברידי. מחיר בסין: 13,000 דולר; בישראל צפוי 140-170 אלף ש"ח.
האסטרטגיה: התמקדות בטכנולוגיית 4DHT (Dedicated Hybrid Transmission) להעברת כוח חלקה, עם 8 גרסאות כולל EV. הדגם ייוצר במפעל דונגפנג בשנגחאי, וייבא דרך יבואן מקומי.
הדגם השני, Aeolus L8 PHEV, הוא SUV בינוני באורך 4.82 מ', עם מנוע 1.5 טורבו + חשמלי (215 כ"ס משולב), סוללה 30.3 קוט"ש, טווח חשמלי 142 ק"מ (CLTC), וטווח משולב 1,412 ק"מ. הוא כולל מערכת 4DHT מתקדמת, מהירות מקסימלית 180 קמ"ש, ותא נהג עם מסך 15.6 אינץ' OLED. מחיר פתיחה בסין: 18,000 דולר; בישראל 170-200 אלף ש"ח.
דגם נוסף, Z9 GE PHEV, הוא קרוס-אובר פרימיום באורך 5.49 מ', עם מנוע 1.5 טורבו (147 כ"ס) + מערכת 4DHT, סוללה 32.85 קוט"ש, טווח חשמלי 135 ק"מ (NEDC), וטווח משולב 1,300 ק"מ. ההספק המשולב 320 כ"ס, טורק 800 נ"מ, ומהירות מקס 170 קמ"ש. הוא כולל מערכת ADAS רמה 2+ ומסך כפול 17 אינץ'. מחיר צפוי בישראל: 200-250 אלף ש"ח.
צ'רי: משפחה מורחבת של PHEV
גם צ'רי השיקה ומשיקה דגמים. Tiggo 8 Pro PHEV שמוצע כעת בהנחות חג הוא MPV 7 מושבים באורך 4.71 מ'. מנוע 1.5 טורבו + שני חשמליים (326 כ"ס משולב), סוללה 18.3 קוט"ש, טווח חשמלי 90 ק"מ (WLTP), טווח משולב 1,000 ק"מ. כולל טעינה אלחוטית ומערכת Sony 14 רמקולים. מחיר: 160-200 אלף ש"ח.
אומודה 7 (Omoda 7), קרוס-אובר קומפקטי באורך 4.42 מ', עם מנוע 1.5 טורבו + חשמלי (272 כ"ס), סוללה 18.3 קוט"ש, טווח 95 ק"מ, טווח משולב 950 ק"מ. מחיר: 135-155 אלף ש"ח.
Tiggo 9 Pro PHEV הוא SUV גדול באורך 4.82 מ', מנוע 2.0 טורבו + חשמלי (496 כ"ס), סוללה 34.5 קוט"ש, טווח 82 ק"מ, טווח משולב 1,100 ק"מ. מחיר: 190-240 אלף ש"ח.
- 3.אנונימי 28/09/2025 13:53הגב לתגובה זואת זבל הסיני מוכרים כאן פי 4 ממחיר המקורי. היבואן קונה כמויות לכן המחיר אפילו יותר נמוך. חזירות ללא גבול....
- 2.תפסיקו לקנות זבל סיני אתם מאכילים את המפלצת (ל"ת)אנונימי 24/09/2025 14:30הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 24/09/2025 13:11הגב לתגובה זויש לכם טעות רצינית במידע.אין בארץ טוסון פלאג אין ומרבית מכירות ה ראב4 הן היברידיות. בעוד האאוטלנדר הוא בנזין שתיין כמו מכוניות של פעם.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולסג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
הג'אקו 5 ינסה לעשות לסגמנט הג'יפונים הקטנים את מה שעשה אחיו הגדול הג'אקו 7 לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. יחד עם הג'אקו 8, וכשהוא מצויד בהנעה חשמלית, היברידית או בנזין הוא משלים קשת דגמים באולמות ג'אקו שיתאימו לכל צורך.
אהבנו - עיצוב, מרווח, נוחות
פחות אהבנו - מערכות בטיחות אקטיביות אגרסיביות מדי, לחימת הגה מורגשת
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
אחרי ההצלחה המרשימה והמפתיעה משהו של הג'אקו 7, נחת בארץ הג'אקו 5 (ובזמן הזה גם הג'אקו 8 שככל הנראה נהנה מלעלה מ 2000 הזמנות) שמנסה לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול במעט. הוא עושה זאת באמצעות שימוש באותם כלים – עיצוב, טכנולוגיה, תא נוסעים מפנק ומאובזר ומחיר שמנסה להיות יותר נגיש. אנחנו כאן עם גירסת החשמל ( יש גם היברידי ובנזין) מנסים לתהות על קנקנו המעוצב.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר B+ Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.38 /רוחב 1.86 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.62 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית, קדמית |
| הספק ומומנט | 211 כ"ס / 29.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 59.8Kwh. טעינה איטית AC עד 11Kw, טעינה מהירה DC עד 130Kw |
| טווח ותקן | 402 ק"מ |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 7 |
| מחיר | 151.0 אש"ח לפרימיום / 160.0 אש"ח ללקשרי |
עיצוב חיצוני ופנימי
אם נתעלם לרגע מהחזית של הג'אקו 5, נדרש מבט שני ושלישי על מנת להבין אם לפנינו ג'אקו 5 או ג'אקו 7. החזית מעט שונה, והיא ככל הנראה החזית העדכנית של דגמי ג'אקו. היא אטומה, יחידות תאורה מלבניות משולבות לד בצידי המרכב וביניהם יחידה פלסטית לרוחב כל הרכב עם כיתוב JAECOO גדול במרכזה. הסתכלתי בתמונות של דגם הבנזין של הג'אקו 5 שמקבל את אותו גריל אנכי גדול, ואני מתבייש לומר שהגריל האנכי, הגדול והמוגזם בכל קנה מידה נראה יותר מרשים מאשר החזית האטומה. מאחור תמונת מראה לחזית, שוב יחידות תאורה מלבניות וכיתוב JAECOO גדול ובולט במרכז.
אם תראו תמונה צידית לאדם אקראי ברחוב, הדבר הראשון שהוא יאמר על הרכב זה שמדובר בלנדרובר, וביתר דיוק בריינג' רובר קטן. עד כדי כך ההשפעה של שיתוף הפעולה עם המותג הבריטי גדולה.
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב כמעט נטול מתגים. לנהג צג לוח מחוונים הגודל ''8.8, הגה דו קטום החלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, מסך מולטימדיה בגודל ''13.2 ( קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) ממנו מפעילים את כל מערכות הרכב לרבות המיזוג.
.jpg)