Aeolus L7 PHEV, דופונגדגמים חדשים של פלאג-אין סיניים; יתרונות וחסרונות
מה זה בעצם פלאג אין, מה ההבדל מול היברידי "מסורתי" וחשמלי? וההשקות של דונגפנג
פלאג-אין היברידי (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) משלב מנוע חשמלי עם מנוע בעירה פנימית, כאשר הסוללה נטענת מחשמל חיצוני. הדגם מאפשר נסיעה על חשמל בלבד למרחקים של 50-200 ק"מ, תלוי בגודל הסוללה, ואז עובר למנוע בנזין להמשך הטווח.
בניגוד לרכבים חשמליים מלאים (BEV), שמסתמכים אך ורק על סוללות ללא מנוע בעירה, PHEV מציע גמישות גבוהה יותר ללא תלות מוחלטת בתשתית טעינה. BEV כגון טסלה מודל 3 או BYD Seal מציעים אפס פליטות בנסיעה, אך טווחם מוגבל ל-300-500 ק"מ, וזמן טעינה ארוך עלול להוות מגבלה.
רכבים היברידיים רגילים (HEV), כמו טויוטה פריוס, משלבים מנועים חשמלי ובנזין, אך הסוללה נטענת רק דרך בלימה רגנרטיבית או המנוע, ללא שקע חיצוני. זה הופך את PHEV למעבר טבעי: הוא משלב את היעילות החשמלית היומיומית של BEV עם הטווח הארוך של HEV, ומאפשר נסיעה נקייה בעיר ומעבר לבנזין בכבישים ארוכים.
היתרונות והחסרונות
היתרונות של PHEV כוללים חיסכון של 30%-50% בעלויות דלק בהשוואה לרכב בנזין רגיל, הפחתת פליטות CO2 ב-40%-60% בשימוש חשמלי, וגמישות להתאמה לתשתית טעינה חלקית.
- קופסת הפתעות - דונגפנג בוקס. סופר מיני חשמלית
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חסרונותיהם: עלות רכישה גבוהה יותר ב-20%-30% מ-HEV דומה, משקל נוסף של 200-300 ק"ג מסוללה ומנוע כפול, ותחזוקה מורכבת יותר בגלל שני מערכות הנעה. אם אינך מטעין באופן קבוע, יתרון החשמל מתמעט, והרכב פועל כ-HEV רגיל עם צריכת דלק גבוהה יותר.
בשוק הישראלי ה-PHEV צומח בקצב מרשים. הדגמים השולטים כוללים את טויוטה RAV4 PHEV (טווח חשמלי 75 ק"מ, 2.5 ליטר + 163 כ"ס חשמלי, מחיר 220-250 אלף ש"ח), שתופס נתח משמעותי משוק ה-PHEV; מיצובישי אאוטלנדר PHEV (טווח 85 ק"מ, 2.4 ליטר + 94 כ"ס חשמלי, 200-230 אלף ש"ח); והיונדאי טוסון PHEV (טווח 80 ק"מ, 1.6 טורבו + 60 כ"ס חשמלי, 210-240 אלף ש"ח).
פלאג-אין סיניים נוספים בדרך לישראל
דונגפנג, יצרנית סינית גדולה עם 3.5 מיליון יחידות ייצור שנתיות, מתכננת להביא לישראל שלושה דגמי PHEV בסטנדרט אירופי עד סוף השנה. דונגפנג בוקס היא הזוכה בתואר אוטו השנה של ישראל לשנת 2025 בקטגוריית קניית השנה, מה שמעיד על איכות הדגמים של היצרן.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הדגם המרכזי, Aeolus L7 PHEV, הוא קרוס-אובר קומפקטי באורך 4.כ-4.8 מ', עם בסיס גלגלים 2.8 מ'. המערכת כוללת מנוע 1.5 טורבו (154 כ"ס) + מנוע חשמלי (163 כ"ס), סוללה 18.3 קוט"ש LFP, טווח חשמלי 82 ק"מ (WLTP), וטווח משולב 1,200 ק"מ. בדיקות אמיתיות הראו 2,239 ק"מ טווח כולל, עם צריכת דלק 4.2 ל'/100 ק"מ במצב היברידי. מחיר בסין: 13,000 דולר; בישראל צפוי 140-170 אלף ש"ח.
האסטרטגיה: התמקדות בטכנולוגיית 4DHT (Dedicated Hybrid Transmission) להעברת כוח חלקה, עם 8 גרסאות כולל EV. הדגם ייוצר במפעל דונגפנג בשנגחאי, וייבא דרך יבואן מקומי.
הדגם השני, Aeolus L8 PHEV, הוא SUV בינוני באורך 4.82 מ', עם מנוע 1.5 טורבו + חשמלי (215 כ"ס משולב), סוללה 30.3 קוט"ש, טווח חשמלי 142 ק"מ (CLTC), וטווח משולב 1,412 ק"מ. הוא כולל מערכת 4DHT מתקדמת, מהירות מקסימלית 180 קמ"ש, ותא נהג עם מסך 15.6 אינץ' OLED. מחיר פתיחה בסין: 18,000 דולר; בישראל 170-200 אלף ש"ח.
דגם נוסף, Z9 GE PHEV, הוא קרוס-אובר פרימיום באורך 5.49 מ', עם מנוע 1.5 טורבו (147 כ"ס) + מערכת 4DHT, סוללה 32.85 קוט"ש, טווח חשמלי 135 ק"מ (NEDC), וטווח משולב 1,300 ק"מ. ההספק המשולב 320 כ"ס, טורק 800 נ"מ, ומהירות מקס 170 קמ"ש. הוא כולל מערכת ADAS רמה 2+ ומסך כפול 17 אינץ'. מחיר צפוי בישראל: 200-250 אלף ש"ח.
צ'רי: משפחה מורחבת של PHEV
גם צ'רי השיקה ומשיקה דגמים. Tiggo 8 Pro PHEV שמוצע כעת בהנחות חג הוא MPV 7 מושבים באורך 4.71 מ'. מנוע 1.5 טורבו + שני חשמליים (326 כ"ס משולב), סוללה 18.3 קוט"ש, טווח חשמלי 90 ק"מ (WLTP), טווח משולב 1,000 ק"מ. כולל טעינה אלחוטית ומערכת Sony 14 רמקולים. מחיר: 160-200 אלף ש"ח.
אומודה 7 (Omoda 7), קרוס-אובר קומפקטי באורך 4.42 מ', עם מנוע 1.5 טורבו + חשמלי (272 כ"ס), סוללה 18.3 קוט"ש, טווח 95 ק"מ, טווח משולב 950 ק"מ. מחיר: 135-155 אלף ש"ח.
Tiggo 9 Pro PHEV הוא SUV גדול באורך 4.82 מ', מנוע 2.0 טורבו + חשמלי (496 כ"ס), סוללה 34.5 קוט"ש, טווח 82 ק"מ, טווח משולב 1,100 ק"מ. מחיר: 190-240 אלף ש"ח.
- 3.אנונימי 28/09/2025 13:53הגב לתגובה זואת זבל הסיני מוכרים כאן פי 4 ממחיר המקורי. היבואן קונה כמויות לכן המחיר אפילו יותר נמוך. חזירות ללא גבול....
- 2.תפסיקו לקנות זבל סיני אתם מאכילים את המפלצת (ל"ת)אנונימי 24/09/2025 14:30הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 24/09/2025 13:11הגב לתגובה זויש לכם טעות רצינית במידע.אין בארץ טוסון פלאג אין ומרבית מכירות ה ראב4 הן היברידיות. בעוד האאוטלנדר הוא בנזין שתיין כמו מכוניות של פעם.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
