ליפמוטור T03. צילום יואב פולס
ליפמוטור T03. צילום יואב פולס

ליפמוטור T03 - הוזלה של 20.0 אש"ח, הזול בישראל

סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור הודיעה על הוזלה של 20,000 ש"ח על רכב המיני החשמלי ליפמוטור T03, ובכך הוא כרגע הרכב הזול בישראל.

יואב פולס | (2)

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל הודיעה על הוזלת הליפמוטור T03 המיני החשמלי של היצרנית ל - 90.0 אש"ח. 

הליפמוטור T03 אינו דגם חדש בישראל, ובעבר יובא על ידי מטרו מוטור בגרסה קודמת נטולת תקינה מערבית. מדובר ברכב חשמלי עירוני, עם מרחב פנימי טוב ביחס לגודל, וטווח נסיעה מוגבל של פחות מ 300 ק"מ. בעדינות ניתן לומר כי הצרכנים לא התנפלו על ה T03, כאשר הבעיה הגדולה היתה התמחור הגבוה של הרכב, שהביא גם יבואנים מקבילים לייבא את המכונית, למכור משמעותית יותר בזול, ולהצליח לשווק כך מאות יחידות.


ליפמוטור T03. צילום יואב פולס

לפני מספר חודשים עבר ה T03 עידכון משמעותי הן של מערכות ההנעה ובעיקר קיבלת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, ותקינה אירופאית מלאה.

עד לאחרונה שווק הליפמוטור T03 במחיר של 110.0 אש"ח, דבר שהציב אותו בסביבת תחרות שהוא לא יכול ולא תוכן להתמודד עימה, ובהתאם המכירות דישדשו.

המהלך המבורך של סמלת להוזיל את ה T03 מביא אותו להיות הרכב הזול בישראל, לא רק החשמלית הזולה בישראל אלא הזול ביותר מבין כלל הדגמים.

לליפמוטור T03 מנוע חשמלי בהספק של 95 כ"ס ומומנט של 16.1 קג"מ, די והותר עבור רכב עירוני. הסוללה בקיבולת 37.3Kwh מספיקה לטווח (WLTP) של 265 ק"מ. אמרנו עירוני, לא?

תא הנוסעים שודרג גם הוא עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8'' ומסך מולטימדיה בגודל 10.1''.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


ליפמוטור T03 סביבת נהג. צילום יואב פולס

המחיר החדש של הליפמוטור T03 עומד על 90.0 אש"ח, והרכב מהווה עתה אלטרנטיבה ששווה לבחון למי שצריך רכב עירוני. לא כולם חייבים 'מפלצות' גדולות ועתירות כ"ס עם טווח של 500 ק"מ, ולכן יש לבחון את הרכב בהתאמה לצרכים.

מה אנחנו אומרים?

צעד בכיוון הנכון, אבל לא כזה שיהפוך את ה T03 החביב ללהיט מכירות. קידומת של 7XXXX כלומר מתחת ל 80.0 אש"ח ויש פוטנציאל להוות חלופה ראויה לרכב קטן משומש עם מאמץ כספי קטן של הרוכש.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלף 05/03/2025 11:36
    הגב לתגובה זו
    במיוחד את היקרים.
  • 1.
    אפשר לעשות עם הרכב נסיעות ארוכות אפשר לנסוע איתו 120 קמש בלי שהוא מתאמץ (ל"ת)
    יוד 05/03/2025 08:23
    הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.