נייס מגייסת חוב בריבית אפס - ככה זה כשאתה חברת טכנולוגיה צומחת וכשיש כסף זול בשווקים

נייס מגייסת אג"ח להמרה באפס ריבית; ההמרה למניות בפרמיה של כ-37.5% ביחס למחיר המניה בשוק
ערן סוקול | (4)

בהמשך לדיווח מאתמול אודות הנפקה פרטית של אג"ח להמרה בהיקף של עד 460 מיליון דולר, מפתחת התוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים  נייס -1.06%  הדואלית (סימול: NICE) מדווחת על התמחור בהנפקה - בהתאם לתמחור, האג"ח לא יישאו ריבית כלשהי, ויהיו ניתנים להמרה למניות תמורת תוספת מימוש של 299.19 דולר למניה (ADS) - גבוה בכ-37.5% ביחס למחיר המניה בנעילת המסחר אמש בוול סטריט. מדובר למעשה בגיוס חוב ללא עלות כשלצידו יש אופציה רחוקה יחסית מהכסף. היום אולי לא רבים מופתעים מתנאי החוב, אבל עד לפני מספר שנים, לא היה דבר כזה - גיוס חוב בלי ריבית. אז מה קרה? הריבית האפסית, וההבנה שכנראה היא לא הולכת לעלות, לצד המון כסף זול שמחפש אלטרנטיבות וגם, "כלה אטרקטיבית" - חברת טכנולוגיה צומחת שמנייתה בשיא, גרמו למשקיעים "לאבד את הראש". 

 

אתמול דיווחה החברה כי בכוונתה להנפיק אג"ח להמרה בהיקף של 400 מיליון דולר לצורך תשלום חוב קיים ומטרות נוספות. המניה איבדה אתמול כ-2.3% על רקע הדיווח - אך נכון לכרגע נייס היא עדיין החברה הגדולה ביותר בבורסה המקומית במונחי שווי שוק.

על פי הדיווח, ההנפקה תבוצע בכפוף לתנאי שוק ושיקולים אחרים, כאשר מועד הפירעון של האג"ח להמרה הוא ה-15 בספטמבר 2025, אלא אם כן יבוצע פירעון מוקדם או המרה.

 

נייס תעניק לרוכשים הראשונים של האג"ח להמרה, אופציה לרכוש עד 60 מיליון דולר נוספים של האג"ח להמרה תוך 13 ימים מיום השלמת ההנפקה. 

בנוסף, נייס מדווחת כי בכוונתה להשתמש בתמורת ההנפקה לצורך תשלום החוב הקיים במועד הפרעון, דצמבר 2021, או לפניו ועבור מטרות אחרות של החברה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמוליק 25/08/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    הרי זה אגח בריבית שלילית ריאלית - כלומר הפסד בטוח. עכשיו תשאלו את עצמכם מי הפרייר שקנה ותגלו שזה קרנות הפנסיות שלכם
  • הנביא 07/10/2020 10:20
    הגב לתגובה זו
    והקרנות לעידוד השקעה בארץ וכד'.
  • אלו מהקרנות חסכון- מקבלים טיפים- אין אפ (ל"ת)
    ממממ 25/08/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניסן 25/08/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    לא פלא שחברה צומחת יפה מגייסת ב0% ריבית .ההמרה אפשרית בעתיד.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳