דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס
צילום: יח"צ

אופל בלאנס: הרווח הנקי קפץ ב-25% ברבעון הראשון של 2019

ההכנסות צמחו ב-13%. מניית החברה זינקה בכ-46% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 12.5 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים
ערן סוקול |

חברת ניכיון הצ'קים אופל בלאנס -0.12% דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 עם גידול של 13% בהכנסות ועלייה של 25% ברווח הנקי. במקביל, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 3 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-46% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 12.5 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות אופל בלאנס לרבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-15.8 מיליון שקל, עלייה של כ-13.1% ביחס להכנסות של כ-13.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-6.5 מיליון שקל, עלייה של כ-24.7% ביחס לרווח נקי של כ-5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההכנסות נטו, בניכוי הפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים הסתכמו בכ-12.9 מיליון שקל, אשר היוו כ-81.4% מההכנסות, גידול של כ-21.4% לעומת כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היוו כ-75.8% מההכנסות.

גידול מתון בהוצאות התפעול

ברמה התפעולית, הציגה החברה גידול יחסי בהוצאות התפעול, באופן בו חלה עלייה בשולי הוצאות התפעול לרמה של כ-28.2% ברבעון הראשון של 2019, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-27.9% ברבעון המקביל אשתקד.

עם זאת, הגידול בהיקף הפעילות כאמור, הביא לעלייה ברווח התפעולי אשר הסתכם בכ-8.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, על שולי רווחיות תפעולית של 54%, וזינוק של כ-25.3% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-48.7%.

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "אופל ממשיכה לצמוח ולהציג שולי רווח גבוהים. ברבעון הזה הצלחנו להקטין משמעותית את הוצאות החומ"ס שלנו והצגנו שיא בהכנסות נטו וכן בשורה התחתונה. במהלך הרבעון דיווחנו על כך שבית ההשקעות אלטשולר שחם הפך לבעל עניין באופל והשקיע בחברה מעל ל-27 מיליון ש"ח - אירוע מכונן בעבור אופל המהווה צעד נוסף בדרכה של החברה להפוך לשחקן דומיננטי בתחום הפיננסיים. אנו נמשיך להיות מנוע צמיחה לעסקים הקטנים והבינוניים בישראל, ונפעל להגדיל את עסקינו תוך שמרנות וחיתום קפדני במטרה להשיא ערך נוסף לבעלי המניות שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."