איציק וייץ
צילום: יחצ
דוחות

קרסו רכב: עליה של 65.5% ברווח הנקי ל-108.5 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?

ישראלים ממשיכים לקנות רכבים ביתר שאת, וקרסו מוטורס היא המרוויחה הגדולה - החברה מציגה הכנסות ורווחי שיא לרבעון הראשון של 2025; איציק וייץ, מנכ״ל קרסו מוטורס: ״בכוונתנו להמשיך ולפעול לביצוע סינרגיה בין החברות והפעילויות האחרונות שנרכשו, לבין כלל תחומי הפעילות שלנו וזאת כדי לבסס את מגמת הצמיחה של הקבוצה בשנים הקרובות״

חיים בן הקון | (3)

קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0%   - ענף הרכב של משפחת קרסו הידוע תחת המותג פריסבי - מדווחת על הכנסות של 1.9 מיליארד שקל, עליה של 28% לעומת 1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה הסתכם 108.5 מיליון שקל, עליה של 65.5% לעומת 65.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 


הכנסות הקבוצה ברבעון, גדלו בכ-28% לשיא של כ-1.9 מיליארד שקל, לעומת כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות רכב חדש, וכן מגידול בפעילויות השירות, המימון ואחרים. כמות הרכבים החדשים שנמכרו ברבעון הראשון של 2025 עלתה בכ-50% ל-10,071 רכבים, לעומת 6,730 רכבים ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של הקבוצה צמח בכ-70.5% לכ-13.3% לעומת כ-7.8% ברבעון המקביל אשתקד. נציין כי מנתוני דוח איגוד יבואני הרכב עולה כי החברה רשמה שיא במסירות רכבים ברבעון הראשון העומד על 13,030 כלי רכב, כאשר היא ממוקמת במקום הראשון במכירת רכבים חשמלים עם נתח שוק של כ-21.7% ובמקום הראשון במכירת רכבי פרימיום חשמליים עם נתח שוק של כ-22.4%.


ההכנסות ממגזר הרכב טיפסו בכ-45.6% לכ-1.4 מיליארד שקל, לעומת כ-928.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הוכפלו לכ-181.1 מיליון שקל, לעומת כ-90.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הליסינג הסתכמו ב-436.4 מיליון שקל, לעומת כ-450.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו בכ-67.7 מיליון שקל, לעומת כ-69.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר המימון עלו בכ-20.1% לכ-26.6 מיליון שקל, לעומת כ-22.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-20% לכ-26.3 מיליון שקל, לעומת כ-21.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים עלה כ-14.4% לכ-114 מיליון שקל, לעומת כ-99.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד צמח בכ-24% לכ-38.4 מיליון שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-37% לכ-345.7 מיליון שקל (כ-18% מההכנסות), לעומת כ-253 מיליון שקל (כ-16.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח מפעולות רגילות ברבעון זינק בכ-80% לכ-239 מיליון שקל, לעומת כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי טיפס בכ-65.5% לכ-108.5 מיליון שקל, לעומת כ-65.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע מהעלייה בהכנסות, בקיזוז עם גידול בהוצאות המימון, נטו בשל עלייה בחוב הפיננסי, הפסדים, נטו הנובעים מנגזרים פיננסים והפרשי שער וכן גידול בחלק הקבוצה בהפסדי חברות המטופלות לפי שיטת השווי מאזני, נטו שנבעה מירידת ערך ורישום הפסדי נטו, שוטפים בגין השקעות בחברות כלולות.


איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנחנו פותחים את 2025 עם תוצאות חזקות תוך המשך יישום וקידום פעילות הקבוצה תחת המותג 'פריסבי', המהווה את הבית לשירותי עולם הרכב בשוק המקומי. תוצאות הרבעון משקפות את הצלחתה של האסטרטגיה ארוכת השנים שביססה את מעמדה של קרסו מוטורס כקבוצת הרכב המובילה בישראל, וזאת בזכות העובדה שהקבוצה מציעה כיום את סל הפתרונות המלא ללקוחותיה בעולמות הרכב, המימון והביטוח.

״ברבעון הראשון רשמה הקבוצה הכנסות שיא כפועל יוצא בעיקר של גידול במכירת כלי רכב חדשים, ולצד זאת גידול בפעילויות המימון, שירותים ואחרים. מכירות מותגי הרכב של הקבוצה חצו ברבעון את רף ה-10,000 רכבים, זאת בהובלת המותג צ'רי שממשיך לבסס את מעמדו בשוק הישראלי והמותג החשמלי Xpeng, מותג הפרמיום המוביל בישראל. מגזרי המימון, שירותים ואחרים רשמו גם כן עליה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. כמו כן, במגזר הליסינג צמחה הפעילות תוך המשך קיבוע מעמדה של פריסבי ליסינג כאחת משתי החברות הגדולות בארץ בתחומה. במהלך הרבעון המשכנו ביישום האסטרטגיה לגיוון הפעילות בתחום הרכב, והשלמנו רכישה של מלוא מניות מטרו מוטורס לטובת העמקת פעילותינו בתחום הדו-גלגלי.

״במבט לתוך 2025 אנחנו צופים כי מותגי הפלג-אין של צ'רי שהושקו לאחרונה, יחוללו שינוי בענף, זאת הודות לטכנולוגיית פורצת הדרך שהם מציעים לנהג הישראלי.

״לאחרונה זכינו להבעת אמון חשובה מחברת מעלות S&P שאשררה דירוג il.AA-לכל סדרות האג"ח של הקבוצה ודירוג ilA+ לקבוצה, דבר המעיד על איתנותה הפיננסית הגבוהה של קרסו מוטורס. בכוונתנו להמשיך ולפעול לביצוע סינרגיה בין החברות והפעילויות האחרונות שנרכשו, לבין כלל תחומי הפעילות שלנו וזאת כדי לבסס את מגמת הצמיחה של הקבוצה בשנים הקרובות.״


מתחילת החודש עלתה מניית קרסו מוטורס בכ-2.8% ומתחילת השנה עלתה המניה 11.8%. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה ב-67%. שווי השוק של החברה נכון לסגירת המסחר ביום חמישי עומד על 2.73 מיליארד שקל. המכפיל המייצג של קרסו מוטורס לאור הדוח האחרון עומד על שיעור של 6.3.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מה עם הדיבידנד מזמן לא חילקו! (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2025 23:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קרסו עלתה למקום 4 במכירות מכפיל 7.5 תזרים מזומן חזק (ל"ת)
    עושה חשבון 25/05/2025 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כלכלן 25/05/2025 16:08
    הגב לתגובה זו
    של 2024 ברבעון הבא אנחנו נראה קריסה במכירות במיוחד ברכבים החשמלים שהממשלה הפכה אותם ללא כדאים עם המיסוי והציבור הפסיק לקנות למרות מבצעי היבואנים האגרסיבים
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

המניה שתזנק ב-4%, ומה יקרה לאלביט?

על החברה שהיתה על סף קריסה והגיעה לשווי של 10 מיליארד דולר

מערכת ביזפורטל |

המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם מסר מאוד ברור - השבבים בעלייה. הפעם היתה זו אינטל שהרימה את התחום ומי שתהנה מכך בעיקר תהיה - נובה 0.97%  . נובה חוזרת עם פער אריביטראז' חיובי של 4%. השווי שלה  חצה לראשונה את ה-10 מיליארד דולר וזו הזדמנות לספר לכם על הדרך של החברה - מסטארט אפ להנפקה, לנפילה וכמעט מחיקה וכמעט מאפס להגיע ל-10 מיליארד. החזון של פרופ' דישון, המקום הנכון להיות בו, והביצוע של הנהלה מוצלחת. 

הסיפור של נובה הוא בלתי נתפס. צמיחה רציפה מרבעון לרבעון במשך יותר מעשור בזכות התמחות בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, מביאים אותה למספרים שאף אחד לא יכול היה לחלום עליהם. אם הייתם אומרים למייסד, ד"ר גיורא דישון שהחברה תגיע למיליארד דולר, הוא היה אולי אומר יש מצב. אחרי הנפילה הוא עסק בלשרוד. עברו 15 שנים, דישון כבר מזמן פרש, והחברה שלו היא שחקנית חשובה וגדולה בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים.    

אחרי משבר הדוט.קום, מניית נובה נסחרה בעשרות סנטים, בשווי של כ-20 מיליון דולר ועמוק מתחת למזומנים בקופה. הסיכון היה גדול כי החברה שרפה מזומנים. המזומנים בקופה הגיעו דרך הנפקה בשנת 2000 שהוביל אז המייסד והמנכ"ל פרופ' דישון. אלמלא ההנפקה, לא היתה היום נובה. המסר למנהלים הוא פשוט - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך. המסר למשקיעם הוא - זהירות. ובכלל חשוב תמיד להזכיר, הנפקות נעשות במצב של חוסר איזון באינפורמציה בין המוכרים-מנפיקים לבין הקונים. נובה נפלה אחרי ההנפקה בכ-93% לפני שהתאוששה. 

דישון שיצא מאורבוטק דיבר אז על יכולת להצמיח את נובה לחברה גדולה, אבל סדרי הגודל שהוא דיבר עליהם היו צנועים - מכירות של עשרות, אולי מאות בודדות של מיליונים. המספרים היום הם פי כמה וכמה, השווי הוא חלומי. 

סיפור הצלחה ישראלי מרשים ולא יחיד, אבל מה העתיד של נובה? חברות ישראליות גדולות בתעשייה הזו ובתעשייה של מערכות בדיקה לבסוף נמכרות. האם זה מה שיקרה כאן? והאם שווי של 10 מיליארד לא מוגזם? היא במכפיל רווח עתידי של 35. נראה שמה שיכול להעלות את המניה בעתיד זו מכירה-אקזיט. החדשות הטובות של העסק מגולמות באופן כנראה מלא במכפיל. המניה עברה כבר מזמן את מחירי היעד שניתנו לה. כל פעם מחדש האנליסטים מספקים מחיר יעד ותוך כמה חודשים המניה חוצה אותו.