נטפליקס: גידול ברווחים, צניחה בתחזית המנויים בארה"ב

ענקית הסטרימינג פרסמה אתמול את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2019, מהם עולה כי הרווח הנקי עמד על 587 מיליון דולר, עם זאת רק 550 אלף מנויים חדשים הצטרפו בארה"ב
רועי בהריר-פרל |

התחרות בשירותי הטלוויזיה בסטרימינג הולכת וגוברת, אבל נכון לעכשיו, לפני כניסתן של השחקניות הבכירות HBO Max (מבית וורנר מדיה) ו-Peacock (מבית NBC Universal), המלכה האם Netflix עדיין יכולה ליהנות מפירות הראשוניות שלה.

על פי דו"ח שפרסמה החברה אתמול (יום ג') החברה, הרווח הנקי שלה ברבעון הרביעי של 2019 זינק בלא פחות מפי ארבעה בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד ועמד על 587 מיליון דולר. הכנסות החברה צמחו גם הן, בסדר גודל של 30%, ועמדו על 5.47 מיליארד דולר, כשהצפי לגבי הרבעון הראשון של 2020 הוא לעלייה נוספת בהכנסות, שתגענה, על פי הנתונים שנאספו עד כה, ל-5.73 מיליארד דולר - מה שיהווה צמיחה שנתית של 29%.

עד כאן הכל נראה ורוד עבור נטפליקס, אבל הדו"ח החדש מכיל גם נתון די מדאיג מבחינתה: הדו"ח גילה כי בארה"ב, מספר המנויים שהצטרפו לנטפליקס ברבעון האחרון של 2019 היה נמוך מהתחזיות, שניבאו סדר גודל של 589 אלף מנויים חדשים - ועמד רק על 550 אלף מנויים חדשים.

זאת, בעוד שכמות המנויים שהצטרפו במהלך 2019 לשירות ברחבי העולם עקפה את התחזיות (שהעריכו 7.2 מיליון משתמשים חדשים) ועמדה באופן מרשים על 8.3 מיליון משתמשים חדשים. אולם, מאחר שמגמות הצריכה בארצות הברית מכתיבות על פי רוב את מגמות הצריכה בשאר העולם המערבי, לנטפליקס בהחלט יש סיבה לדאגה כרגע - דאגה שמן הסתם תחמיר עם כניסתן של המתחרות הגדולות.

בחברה טוענים כעת שהנתון המאכזב בארה"ב הוא ככל הנראה תוצאה של החרפת מלחמות הסטרימינג ושל העלאת המחירים לשירות. במכתב שמכוון למשקיעים, ציינה נטפליקס כי "בחברה עובדים קשה מאוד כדי לשפר את השירות כדי להילחם בגורמים הללו ולהביא לגידול גבוה יותר במספר המנויים עם הזמן".

בעלי המניות בחברה, מצדם, עדיין לא מרגישים את ההאטה היחסית בגידול מספר המנויים בארה"ב ולמעשה נהנים כעת מרווח כפול מזה שצפו להם האנליסטים - רווח של 1.3 למניה, לעומת צפי לרווח של 53 סנט למניה. ובכל זאת, כדי להרגיע את המשקיעים, פרסמה נטפליקס השוואה שערכה בין מספר החיפושים בגוגל של תכנים שלה ושל המתחרות, שמוכיחה כי הגולשים מראים בה עניין רב יותר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.