הרשות ה-2 עם אור ירוק לקשת ורשת: יכולות לקבל רישיון

לאחר סדרת בדיקות, אישרה המועצה לזכייניות להתחיל בהליכי קבלת רישיון, לקראת פיצולו של ערוץ 2 בנובמבר. יו"ר הרשות: "עדים לאחד התהליכים החשובים ‏בטלוויזיה המסחרית"
אלכסנדר כץ |

עוד התקדמות לקראת פיצול ערוץ 2 בסוף השנה: בישיבה שקיימה היום (יום א'), מועצת הרשות השנייה אישרה לזכייניות קשת ורשת להתחיל בהליכי קבלת רישיון שידורים, לקראת הליך הפיצול של ערוץ 2 בסוף אוקטובר השנה.

 

עם הפיצול של ערוץ 2, הזכייניות לא ימשיכו לשדר באפיק 22, וגם ערוץ 10 יאבד את האפיק שלו. ברשות רוצים שהערוצים המסחריים ישדרו באפיקים 12 עד 16, מיד לאחר ערוץ 1 של תאגיד השידור הציבורי החדש כאן שימשיך ככל הנראה באפיק 11, שם גם רוצים לקבל את האפיקים העוקבים עבור 2 הערוצים הנוספים של התאגיד – בערבית והחינוכית.

 

הרשות השנייה צפויה לפרסם בקרוב הודעה לציבור על כוונתה להתיר שימוש ‏באפיק ‏חדש ‏ובהמשך ייצא מכרז לגבי האפיקים החדשים שמספרם ינוע בין 12-16 בכבלים ‏ובלוויין. ‏החלטה ‏בנושא תתקבל עד מאי 2017.‏ yes ו-HOT לא מתכוונות לוותר בקלות על אפיקים אלה, בהם שוכנים כעת ערוצי סרטים או סדרות של כל אחת מכן.

 

באוקטובר 2016 הגישו 2 הזכייניות את הבקשה הרשמית למעבר לרישיון. ‏הרשות השנייה‏ בחנה את הבקשות ואת עמידת הזכייניות בהתחייבויותיהן ‏בתקופת ‏הזיכיון ‏והחליטה, על סמך חוות דעת תכנית, חוות דעת הנדסית וחוות דעת משפטית, כי ‏שתי ‏הזכייניות כשירות לקבלת רישיון שידורים ואפיק טלוויזיה.‏

 

הזכייניות הודיעו לרשות השנייה כי בכוונתן להוסיף ולהחזיק במשותף בחברת החדשות למשך 3 ‏שנים, כפי שמתיר החוק, ולכן בשלב הבא יהיה על הרשות השנייה לקבוע את שווי החברה ולהמליץ ‏לשר התקשורת באשר לשווי ‏הארכת הזיכיון שקיבלו קשת ורשת לפרק זמן של שנתיים וחצי.

 

בדיקת הכשירות החוזרת של מבקשי הרישיונות תימשך עד ספטמבר השנה, ותחילת השידורים מיועדת ל-1 בנובמבר 2017.

 

יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אוה מדז'יבוז' מסרה: "אנחנו עדים לאחד התהליכים החשובים ‏בתולדות ‏הטלוויזיה המסחרית בישראל עם תום תקופת הזיכיונות והמעבר לרישיונות שידור. מדובר בהשלמת הליך העברת שוק הטלוויזיה המסחרית לרישיונות שהחל ברישיון ערוץ 10. ‏מה שיעניק ביטחון ואופק כלכלי ותכני לגופי השידור. ‏הרשות השנייה גאה להוביל ‏תהליך מקצועי רציני, מעמיק ושקוף, תוך שמירה על ‏האינטרס הציבורי ‏ועל טובת הצופה. אנו מאחלים ‏לקשת ולרשת הצלחה רבה גם בהמשך ‏התהליך".‏

 

מרשת נמסר כי היא "ובעלי מניותיה מברכים על קבלת האישור לרישיון שידור של 7 ימים בשבוע. במהלך השנתיים האחרונות נעשתה ב'רשת' עבודה מאומצת שנועדה להביא ולהכין את החברה למעמד זה, וזאת באמצעות הכח האנושי, המותגים הטלוויזיוניים, הטאלנטים של התחנה והגיבוי המלא מאת בעלי מניותיה. רשת, כחברה מובילה, בעלת מגוון רחב של מותגים טלוויזיוניים, חברת חדשות 2  ופעילות דיגיטלית הצוברת תאוצה מדי יום, ערוכה כיום, יותר מאי פעם למעבר המתבקש לשידור במסגרת 7 ימים בשבוע".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

יוסי רוזן, יו"ר דירקטוריון רשת, מסר: "'רשת' עבדה ימים כלילות, בשיתוף פעולה מלא מול נציגיה המקצועיים של הרשות השנייה, לצורך קבלת הרישיון. בשם בעלי המניות אני מברך את רשת על האישור הרשמי שקבלה וסמוך ובטוח כי החברה תמשיך לצעוד קדימה ולהוביל את שוק הטלוויזיה כפי שהיא עושה בשנים האחרונות".

מקשת נמסר: "קבלת הרישיון היא רגע מכונן עבור קשת, שנבנתה באופן ייחודי כחברת תוכן טלוויזיוני ודיגיטלי, ישראלי ובינ"ל וכעת ערוכה למעבר לשידור של 7 ימים ולהמשך ההובלה. בשוק התקשורת המשתנה, חברה כמו קשת, בעלת ראיה ועשיה לטווח ארוך, תוכל להתמודד עם האתגרים והתמורות, להוביל ובה בעת להמציא את עצמה  מחדש, בדרך החדשה הנפתחת לפנינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״