"מדד סנטו" לא יוצא לחופשה - אבל בדק את חברות התעופה
נקודת המוצא: הישראלים אוהבים לטוס
נתב"ג מעולם לא היה עמוס יותר מנוסעים נלהבים שעושים את דרכם לחופשת הקיץ המיוחלת. המספרים והנתונים מדברים בעד עצמם: מכון סמית ערך בינואר השנה סקר בקרב 500 ישראלים ושאל אותם על הרגלי התיירות שלהם. התברר כי 60% יצאו לחופש לפחות פעם אחת ב-2015, 28% מבני ה-50 פלוס טסו פעמיים או יותר באותה שנה, 39% עד גיל 29 טוענים כי תאילנד הוא היעד המועדף עליהם, ואילו רק 7% יעדיפו לטוס להודו. בלי המחקרים והמספרים החופשה שלנו היא צורך בסיסי. בעולם של שווק באינטרנט שבו כולם רוצים למלא את הצורך של הגולש, יציאה לחופשה היא בגדר סיבה למסיבה.
* ביוטיוב של אל על מדובר במספר הצפיות הכללי בכלל הסרטונים
זאת לא הכמות אלא האיכות?
פעילות הפייסבוק של חברת אל על לא פחות ממדהימה. הפוסטים מועלים שם אחת ליום ואף מספר פעמים ביממה. העוגן האקטואלי משחק שם תפקיד מרכזי – הוא משרה אווירה של פעילות חיה, עדכנית ובעיקר ציונית (למרות שהחברה רשמית כבר אינה "החברה הלאומית", שזה הדבר היפה ביותר שראיתי בדף. יש פעילות גולשים ערה, התייחסות לאירועים לאומיים ובינ"ל ואינטראקציה אמיתית עם הגולש. אל על, בדרכה שלה, מספרת את סיפור המותג מבלי להציג לנו פוסטים שיווקיים ומסרים אגרסיביים של "בואו לקנות". היא עובדת בפירוש על פי השיווק החדש.






מי הכי יפה בעיר?
נתחיל עם המותג הוותיק ביותר – אל על. נדמה כבר שנאמר עליו הכל. מה כבר יש למותג כזה לחדש לנו הגולשים? האם אל על שמה דגש על נושא השיווק האינטרנטי ואיך? האם הנוכחות החברתית שלה, בדיוק כמו העוצמה של פריסת המדיה המסורתית שלה, באה לידי ביטוי?


מה אני הייתי עושה? וכן - יש גם ניקוד
מהפכת המדיה החברתית בעולמות התעופה עשתה לנו, לקוחות הקצה, רק טוב. מחירי הטיסות ואופן השוואת המחירים באמצעות אתרי האינטרנט והאפליקציות חוללו מהפכה של ממש, פגעו במשרדי הנסיעות המסורתיים וזעזעו לחלוטין את הענף.
- 12.שלמה ארצי 29/07/2016 09:49הגב לתגובה זוומחליט שהוא מדד. כל אחד בלי עבודה נהיה מדדיסט. יאללה בכיף
- 11.שימו לב 27/07/2016 22:46הגב לתגובה זואיך מתנהלים? חברות? חברות מתנהלות. לא מתנהלים.
- 10.שלומי 26/07/2016 21:38הגב לתגובה זואבי סנטו הגדרת נכון את המצב
- 9.אילנית שמש 26/07/2016 14:34הגב לתגובה זוחייבת להגיד, אני עוקבת אחר המדדים שלך מזה תקופת מה. אני מאד נהנית מהניתוח המעמיק שלך, ההשוואה שלך בהחלט מאפשרת לנו, הצרכנים, את האפשרות להבין יותר לעומק, לקבל החלטה, לבחור. תודה לך. ממשיכה לעקוב אחריך אלוף. אילנית שמש.
- 8.שובל 26/07/2016 09:37הגב לתגובה זואני לפני מספר חודשים נתקענו יותר מ 100 איש כולל נשים בהריון כל הלילה עיכבו אותנו בשדה עם התירוץ שיש תקלה במטוס בסוף בכלל לא היה מטוס והיה בלאגן שלם חוצפה ארקיע!!!! הכי גרועים באירופה ובמזרח
- 7.חיים 25/07/2016 11:23הגב לתגובה זוחברה נפילה ולא שווה לטוס
- 6.עופר 25/07/2016 11:21הגב לתגובה זולא מומלץ מנסיון חברה ברמה נמוחה שירות גרוע . פשוט נפילה ולא שווה את הכסף
- 5.מדד סנטו 24/07/2016 17:27הגב לתגובה זואם ניהלת 2 עמודים של מסגריה אתה לא יכול לתת ביקורת לאחרים.
- אמיר 24/07/2016 20:02הגב לתגובה זולא הבנתי את הקשר של התגובה לכתבה. או שאתה עובד של אחת החברות עם ציון נמוך (ישראייר/ארקיע), או שאתה מנהל מסגריה כושל :) בכל מקרה בהצלחה עם הבנת הנקרא להבא חבר יקר
- 4.אבי סנטו 22/07/2016 14:04הגב לתגובה זובתור לקוח של ארקיע אני מרוצה מאוד מקווה שהאתר ישתפר
- 3.עוקבת 21/07/2016 22:52הגב לתגובה זוויש להם אחלה דברים שם.
- 2.ראובן הגאון 21/07/2016 21:26הגב לתגובה זופתאט
- 1.דויד 21/07/2016 18:47הגב לתגובה זואין ספק שחברות התעופה בישראל צריכות להבין שאפליקציות תופסות מקום של כבוד. רוב האנשים משווים מחירים לפני שהם מקבלים החלטת קניה. סנטו תיאר במדוייק את המצב ששורר היום בשוק הישראלי, מסכים עם כל מילה. דויד מת״א.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.