שגיא סטוניס
צילום: יח"צ

עושים בי"ס: מרכז חדש של שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג יכשיר מנהלי אי-קומרס

על רקע הזינוק במכירות אונליין בישראל, סטוניס, לשעבר בארק ואידיאולוג'יק וכן מנכ"ל הוועדה למדרוג האינטרנט, ואלעד גולדנברג, מקים ומנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל חברו יחד להקמת DIGITAL-IL, מרכז להכשרת מנהלי אי-קומרס 
משה בנימין | (11)

השנתיים האחרונות סימנו מגמה ברורה עבור זירת השיווק בישראל. רכישת adika, אתר מכירות האופנה ב-40 מיליון שקל, על ידי קבוצת גולף יחד עם נוכחות ערה וגוברת של רשתות מזון בעולם המכירות ברשת הפכו את האי-קומרס לעובדה חיה ונושמת, גם אם באיחור יחסי לעומת העולם המערבי.  

בד בבד עם הגידול בחנויות אינטרנטיות נולד הצורך הטבעי בשיפור המקצועיות של מנהלי הפעילות בזירה זו. על הצורך הזה מנסה לענות מרכז הכשרה חדש בשם DIGITAL-IL שנפתח על ידי שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג. השניים, בעלי נסיון רב מבקשים להפוך את מנהל האי-קומרס למקצוע מוגדר ומאופיין בניגוד לבן הכלאיים שהוא כיום כשהאחריות מוטלת על מנהלי מותג ושיווק ו/או חברות מדיה חברתית שלא בהכרח שולטים בתחום או מקדישים לו את מלוא תשומת הלב הרצויה.   

 

סגל המרצים של המרכז החדש כולל אנשי שיווק בדרגי ניהול שונים לצד אנשי דיגיטל מתחום הפרסום, אנשי תוכן ו-PR. בין השאר נמנים על הסגל: אילן יובל, מנהל תפעול אלון דיגיטל קבוצת אלון ריבוע כחול, אלון רז מנכ"ל ZAP, אמיר וייס מנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל, גיא שמחון, משנה למנכ"ל tmf, לימור אטד מרצה ובעלים של אטד תקשורת לייעוץ תקשורתי ולתוכן שיווקי, ליהי לוטן מובילת עיצוב UX ל-eCommerce, כרמית דוטן מנהלת שיווק דיגיטלי אל-על ועוד.   

 

שגיא סטוניס, המנהל המקצועי של DIGITAL-IL: "הריטיילרים בעולם כבר מרוויחים בגדול מהאי-קומרס. בעולם כבר עלו לשלב בו משכללים את התחום ופה אנחנו בשלב בו התחום רק מתהווה. אני צופה שב-5 השנים הקרובות יתבסס פה השוק על כל המשתמע מכך: משרות חדשות רלוונטיות, גופים שיעסקו בכך ונוכחות ישראלית בולטת ומלהיבה יותר במגרש העולמי. במציאות זו, מן הראוי שיהיו מוסדות שיכשירו אנשים לתעשייה בצורה סדורה ועדכנית".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דובי דיגיטלי 02/01/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    סטוניס ואיקומרס זה כמו גיא שמחון ועדינות, זה כמו אופירה אסייג ומקצוענות עיתונאית, זה כמו ארטימדיה וטירגוט
  • 9.
    Ecommerce-israel.com 28/05/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    איקומרס זה יותר עבודה ורק מי שעם ידע ונסיון מעשי שווה את הכסף והזמן שלכם
  • 8.
    ש.מ. בכיר בתחום ! 04/02/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    פשוט בדיחה שאתם מגדירים את אלעד וסטוניס כמומחי מסחר אלקטרוני בישראל. אלעד מבין ב ebay וסטוניס ב.... ??? נכון שהיה יו'ר ועדת המדרוג שזה טייטל ריק מתוכן ומעבר לכך ??
  • אחד שמכיר 02/03/2016 07:53
    הגב לתגובה זו
    בעיקר מומחה ביחסי ציבור
  • 7.
    אחד מהתחום 13/01/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    עד מתי יהיה אפשר למכור את הבלוף? כמה ניסיון מעשי בניהול מסחר אלקטרוני בישראל יש לשגיא או אלעד??? שגיא- תוצר של משרדי פרסום אלעד - מבין רק במה שקורה בחברה שלו. אל תצאו פראיירים!
  • 6.
    מישהו מכל המרצים האלה ניהל קמפיין אי קומרס פעם? (ל"ת)
    רענן 13/01/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חתיך הסטוניס הזה (ל"ת)
    תקציבאית 01/10/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סטוניס בונה את תעשיית האיקומרס בישראל (ל"ת)
    דוד 30/09/2015 20:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גולדי הוא אלוף! (ל"ת)
    אחת שיודעת 29/09/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דיוויד 29/09/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    אם יש מישהו ללמוד ממנו איקומרס זה האיש
  • 1.
    רוית 29/09/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    בעולם זה כבר מקצוע לכל דבר
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.