עושים בי"ס: מרכז חדש של שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג יכשיר מנהלי אי-קומרס

על רקע הזינוק במכירות אונליין בישראל, סטוניס, לשעבר בארק ואידיאולוג'יק וכן מנכ"ל הוועדה למדרוג האינטרנט, ואלעד גולדנברג, מקים ומנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל חברו יחד להקמת DIGITAL-IL, מרכז להכשרת מנהלי אי-קומרס 
משה בנימין | (11)

השנתיים האחרונות סימנו מגמה ברורה עבור זירת השיווק בישראל. רכישת adika, אתר מכירות האופנה ב-40 מיליון שקל, על ידי קבוצת גולף יחד עם נוכחות ערה וגוברת של רשתות מזון בעולם המכירות ברשת הפכו את האי-קומרס לעובדה חיה ונושמת, גם אם באיחור יחסי לעומת העולם המערבי.  

בד בבד עם הגידול בחנויות אינטרנטיות נולד הצורך הטבעי בשיפור המקצועיות של מנהלי הפעילות בזירה זו. על הצורך הזה מנסה לענות מרכז הכשרה חדש בשם DIGITAL-IL שנפתח על ידי שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג. השניים, בעלי נסיון רב מבקשים להפוך את מנהל האי-קומרס למקצוע מוגדר ומאופיין בניגוד לבן הכלאיים שהוא כיום כשהאחריות מוטלת על מנהלי מותג ושיווק ו/או חברות מדיה חברתית שלא בהכרח שולטים בתחום או מקדישים לו את מלוא תשומת הלב הרצויה.   

 

סגל המרצים של המרכז החדש כולל אנשי שיווק בדרגי ניהול שונים לצד אנשי דיגיטל מתחום הפרסום, אנשי תוכן ו-PR. בין השאר נמנים על הסגל: אילן יובל, מנהל תפעול אלון דיגיטל קבוצת אלון ריבוע כחול, אלון רז מנכ"ל ZAP, אמיר וייס מנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל, גיא שמחון, משנה למנכ"ל tmf, לימור אטד מרצה ובעלים של אטד תקשורת לייעוץ תקשורתי ולתוכן שיווקי, ליהי לוטן מובילת עיצוב UX ל-eCommerce, כרמית דוטן מנהלת שיווק דיגיטלי אל-על ועוד.   

 

שגיא סטוניס, המנהל המקצועי של DIGITAL-IL: "הריטיילרים בעולם כבר מרוויחים בגדול מהאי-קומרס. בעולם כבר עלו לשלב בו משכללים את התחום ופה אנחנו בשלב בו התחום רק מתהווה. אני צופה שב-5 השנים הקרובות יתבסס פה השוק על כל המשתמע מכך: משרות חדשות רלוונטיות, גופים שיעסקו בכך ונוכחות ישראלית בולטת ומלהיבה יותר במגרש העולמי. במציאות זו, מן הראוי שיהיו מוסדות שיכשירו אנשים לתעשייה בצורה סדורה ועדכנית".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דובי דיגיטלי 02/01/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    סטוניס ואיקומרס זה כמו גיא שמחון ועדינות, זה כמו אופירה אסייג ומקצוענות עיתונאית, זה כמו ארטימדיה וטירגוט
  • 9.
    Ecommerce-israel.com 28/05/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    איקומרס זה יותר עבודה ורק מי שעם ידע ונסיון מעשי שווה את הכסף והזמן שלכם
  • 8.
    ש.מ. בכיר בתחום ! 04/02/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    פשוט בדיחה שאתם מגדירים את אלעד וסטוניס כמומחי מסחר אלקטרוני בישראל. אלעד מבין ב ebay וסטוניס ב.... ??? נכון שהיה יו'ר ועדת המדרוג שזה טייטל ריק מתוכן ומעבר לכך ??
  • אחד שמכיר 02/03/2016 07:53
    הגב לתגובה זו
    בעיקר מומחה ביחסי ציבור
  • 7.
    אחד מהתחום 13/01/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    עד מתי יהיה אפשר למכור את הבלוף? כמה ניסיון מעשי בניהול מסחר אלקטרוני בישראל יש לשגיא או אלעד??? שגיא- תוצר של משרדי פרסום אלעד - מבין רק במה שקורה בחברה שלו. אל תצאו פראיירים!
  • 6.
    מישהו מכל המרצים האלה ניהל קמפיין אי קומרס פעם? (ל"ת)
    רענן 13/01/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חתיך הסטוניס הזה (ל"ת)
    תקציבאית 01/10/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סטוניס בונה את תעשיית האיקומרס בישראל (ל"ת)
    דוד 30/09/2015 20:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גולדי הוא אלוף! (ל"ת)
    אחת שיודעת 29/09/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דיוויד 29/09/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    אם יש מישהו ללמוד ממנו איקומרס זה האיש
  • 1.
    רוית 29/09/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    בעולם זה כבר מקצוע לכל דבר
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.