צילום מסך מתוך סרטון הפרסומת של לפ"מ למשרד התיירות
צילום: יח"צ
TV

דווקא עכשיו: משרד התיירות משקיע 6 מיליון ש' בקמפיין לעידוד תיירות הפנים

בניסיון ל"הציל" את הקיץ, הציבור נקרא לצאת לחופשה בארץ. המשרד מקים אתר עם רשימת חדרי אירוח ב-4 רמות מחיר. צפו בסרטונים שישודרו מהערב
משה בנימין | (5)

לאחר כחודש של לחימה בעזה וטילים על העורף מאילת ועד הכרמל, משרד התיירות מנסה "להציל" משהו מקיץ 2014, לאחר הקפאון במשק שפגע בכל הסקטורים וביניהם בתיירות הפנים במדינה. הערב (יום ה') יעלה המשרד בקמפיין פרסומי רחב היקף בהשקעה של 6 מיליון שקלים תחת הכותרת "דווקא עכשיו - חופשה בישראל".

הקמפיין של משרד התיירות על רקע מבצע צוק איתן יעלה באמצעות לפ"מ ויימשך כ-6 שבועות. לדברי שר התיירות עוזי לנדאו, "במלחמה הזו אנו לוחמים בשתי חזיתות: החזית הצבאית, בה נלחמים מיטב חיילינו ומפקדינו במילואים ובסדיר, והחזית הכלכלית - בה לוקחים חלק כל אזרחי מדינת ישראל, הן כעובדים המניעים את המשק כולו והן כצרכנים, בכל ענפי המשק".

לצד הקמפיין יושק הערב אתר ייעודי בשם "דווקא ישראל" ובו תוצג ויכיל רשימה של מלונות ואתרי לינה, אתרי נופש, לינה, מסעדות ואטרקציות, מחולקים ומסווגים לפי מחיר ומיקום, והגולש יוכל להזמין חופשה. באתר יוצעו 4 רמות מחיר שונות לבתי מלון ואתרי לינה: עד 350 שקלים ללילה לזוג, עד 500, עד 700 ועד 900 שקלים, על בסיס ארוחת בוקר.

לאתרי התיירות בדרום, שספגו את הפגיעה הקשה ביותר, הותאם מתווה מיוחד: הנופשים יוכלו לרכוש את ההטבות במסגרת המבצע הנוכחי, במחירים ובתנאים האטרקטיביים המוצעים כיום, ולנצל אותה לאחר תום הלחימה, בכל זמן נתון במהלך השנה הקרובה.

במשרד התיירות מדווחים כי ב-3 השבועות של מבצע צוק איתן טופלו מאות פניות של בעלי עסקים בתחום התיירות אשר דיווחו על פגיעה קשה בהכנסות בעקבות ביטול הזמנות ומיעוט מבקרים. לדברי מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, "כל אתרי הלינה המופיעים באתר שלנו התחייבו לרמת מחיר שנקבעה מראש ולחדרים במחיר זה עד סוף חודש אוגוסט לפחות. תעשיית התיירות היא גורם חשוב, המספק מקומות עבודה רבים במשק הישראלי - וזה הזמן, יותר מתמיד לסייע לתעשיית התיירות ולכלכלת ישראל".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שנמצא שם 07/08/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    לא נדבר עם הבבוניאדה שהולכת שם עכשיו הם גם דוקרים במלונות.
  • 4.
    אריק 03/08/2014 18:39
    הגב לתגובה זו
    משרד התיירות משתמש ב-6 מיליון מכספי המיסים שלנו כדי לעודד אותנו לקבל שירות שכרגע אנחנו לא רוצים לשלם עליו. ואני שואל מתי הם ישקיעו קצת זמן שבמילא אנחנו משלמים עליו כדי לעודד את עצמם לעבוד בצורה יעילה ולהפסיק לבזבז כספים שאנחנו עובדים קשה עבורם?
  • 3.
    חוצפנים (ל"ת)
    אריק 03/08/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ראיתי ששמו בשלט כפכפים חחחחח (ל"ת)
    מ.אמדורסקי 31/07/2014 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הקמפיין בחוצות מעולה!!!!!!!!! (ל"ת)
    בטי בום 31/07/2014 20:44
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.