הארץ THEMARKER
צילום: פנימי
פרסום ראשון

ביי ביי בר-מוחא? עובדי קבוצת 'הארץ' שוקלים לפרוש מאגודת העיתונאים בת"א

הוועד קיים היום אחה"צ אסיפת עובדים לדון באפשרות לעזוב לארגון עובדים אחר, על רקע החשש התמידי במסדרונות העיתון ממהלכי התייעלות נוספים
אלכסנדר כץ | (8)
נושאים בכתבה בר מוחא הארץ

האם אגודת העיתונאים בתל אביב, עשויה לאבד את האחיזה היחידה שעוד נותרה לה במערכת תקשורת שאינה רשות השידור? לאייס נודע כי היום (יום ב') קיים ועד עובדי קבוצת הארץ TheMarker אסיפה בה דנו המשתתפים באפשרות הזאת.

לדברי גורמים בעיתון, בין היתר עלתה האפשרות לבחון מעבר עובדי העיתון תחת כנפי ההסתדרות, באמצעות ארגון העיתונאים, או ארגון 'כוח לעובדים'. יש לציין כי בעוד ל'כוח לעובדים' אין נגיעה ישירה לענף התקשורת, הרי שלארגון העיתונאים של ההסתדרות, ועדי עובדים במרבית גופי התקשורת הגדולים, למשל 'מעריב', 'חדשות 10', 'חדשות 2', 'גלובס' ועוד.

ברקע של האסיפה לבחינת האפשרות להחליף ארגון עובדים, ישנו החשש הכמעט תמידי בקבוצת 'הארץ TheMarker' מהליכי התייעלות, כאשר האחרון והמשמעותי שבהם, היה לפני כשנה וחצי, אז פוטרו כ-100 עובדים.

מוועד עובדי עיתון 'הארץ' נמסר לאייס: "אכן הייתה אסיפה, בה דנו באפשרות להחליף ארגון יציג, וניכר שרוב המשתתפים היו בעד ההצעה לעזוב את אגודת העיתונאים".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    יצחק 12/02/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
    הפכה לאגודה להפקת כנס אילת לעיתונות בעבור קבוצת המיעוט של העיתונאים העשירים (הטאלנטים)וחדלה כמעט לגמרי להתעסק בנושאים שמעניינים את מרבית העיתונאים, כמו איגוד מקצועי למשל.
  • 7.
    יוני-יולי-סגירת הארץ פרינט. הועד יודע את זה (ל"ת)
    מקור 11/02/2014 21:11
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עיתונאי 11/02/2014 17:21
    הגב לתגובה זו
    בשל העובדה שחוץ ממכתב לשלם דמי חבר שנתיים ומכתב על הכנס באילת היקר להחריד לא שומעים מהם מילה כל השנה!
  • 5.
    קצת מוזר לא היה רוב ,אייס המקור שלכם לא אמין (ל"ת)
    עובד הארץ 11/02/2014 09:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תצהיר רוזנברג 11/02/2014 08:24
    הגב לתגובה זו
    הגנה על העיתונאים? הצחקתם אותו.הבניין בסוקולוב 4 עומד להכניס הרבה כסף לאגודה.
  • 3.
    פעם עיתונאי 10/02/2014 23:20
    הגב לתגובה זו
    אתם מעידים על עליבותכם.
  • 2.
    עיתונאי 10/02/2014 21:12
    הגב לתגובה זו
    לא רחוק היום ובו הסנדק בר מוחא ישאר לבד בבית סוקולוב השומם.מתי האיש יבין שהוא הגורם הכי מזיק בענף.
  • 1.
    משה נסטלבאום 10/02/2014 18:42
    הגב לתגובה זו
    אני מקווה שיאריכו את הקדנציה שלך עוד בכמה שנים. בעוד זמן לא רב תישאר לבד באגודת העיתונאים של תל אביב. כל מי ששכל בין אוזניו מבין שאתה אסון!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.