אתרי הספורט איבדו 10% מהגולשים למרות האולימפיאדה; זאפ זינק ב-33%
הסטטוס-קוו בצמרת האתרים הנצפים בישראל, נשמר, וכל העשירייה הראשונה שמרה על מקומה ואף רשמה עלייה בנתוני הגלישה, אולם אתר השוואות המחירים זאפ, רשם זינוק מפתיע ומשמעותי ודילג מעל רף מיליון הגולשים בחודש.
מנתוני הוועדה למדרוג באינטרנט לחודש יולי, המתפרסמים היום (יום ד'), עולה עוד כי אתרי הספורט ONE ו'ספורט5' נחתכו בכ-10%, ואילו בקרב האתרים הכלכלים ניטש קרב איתנים, עם הצטרפותו של 'כלכליסט' למדידה.
את הטבלה מוביל וואלה עם 2.513 מיליון גולשים (עלייה של 5% מ-2.378 בחודש מאי) ו-457 מיליון דפים נצפים, מול 2.146 מיליון גולשים ל-ynet (2.084 מיליון במאי), ו-250 מיליון דפים נצפים. Mako של 'קשת' במקום השלישי עם 1.688 מיליון גולשים (1.622 מיליון במאי) ו-89 מיליון דפים נצפים.
המזנקים: זאפ ודפי זהב
בהמשך הרשימה: תפוז במקום הרביעי עם 1.467 מיליון גולשים; נענע 10 חמישית עם 1.435 מיליון; ובמקום השישי אתר yad2 עם 1.161 מיליון גולשים. ההפתעה של החודש, היא אחוז ההתחזקות של זאפ - מ-761 אלף גולשים בחודש מאי ומקום 9 ברשימה, ל-1.014 מיליון החודש, ומקום 7.
אתר האינטרנט של דפי זהב d.co.il במקום ה-8 עם התחזקות של 12% מ-885 אלף גולשים במאי, ל-992 אלף גולשים בחודש החולף. אתר הקהילות לצעירים FXP, שהדהים את שוק התקשורת האינטרנט לפני 3 חודשים כשנכנס למדידה, ממשיך לקצור את הפירות הפעם עם 843 אלף גולשים, עלייה מ-793 אלף בחודש מאי. על רקע המשבר במעריב, אתר NRG ממשיך להתחזק ורשם 608 אלף גולשים ביולי, מול 577 אלף בחודש שלפני כן.
בגזרה הכלכלית, נתוני הגלישה של 'כלכליסט' מפורסמים לראשונה, והאתר מבית מוזס נצמד לגלובס. על פי נתוני הבדיקה, TheMarker סוגרת את העשירייה הפותחת עם 631 אלף גולשים (עלייה קלה מ-614 בחודש שלפני כן); גלובס במקום ה-12 עם 564 אלף גולשים (עלייה של 14% מחודש מאי אז נמדדו לו 493 אלף גולשים; וכלכליסט עם 563 אלף גולשים.
על רקע המשחקים האולימפיים שהחלו בחלקו האחרון של חודש יולי, נתוני הגלישה ב-2 אתרי הספורט המובילים בישראל, מפתיעים מצד אחד, ומאכזבים מן הצד השני. ONE רשם ירידה של 9% בחודש, מ-539 אלף בחודש מאי, ל-492 אלף בחודש החולף; ואילו 'ספורט5' ירד ב-10% מ-409 אלף ל-367 אלף.
בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת
בדירוג הקבוצות המחזיקות מספר אתרים, נרשמה מגמה מעורכת. קבוצת וואלה, ynet, זאפ, תפוז, נרשמה עלייה במספר הגולשים, בקבוצת קו מנחה המחזיקה באתרים
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il
2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il
3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
6.קבוצת הארץ דה מרקר כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com
- 2.ירון 15/08/2012 14:29הגב לתגובה זואיפה אתם ברשימה?
- 1.שירת הברבור של ONE? (ל"ת)שמיר 15/08/2012 14:06הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.