יכולים לנשום לרווחה: רשות השידור תמשוך מכתבי השימוע לעשרות עיתונאים

ביה"ד לעבודה מתח ביקורת על הרשות וקיבל החלטתה למשוך את המכתבים, בעקבות עתירת אגודת העיתונאים בירושלים. הרשות: "נמלא את כל הסיכומים"
אלכסנדר כץ | (8)

בית הדין האזורי לעבודה נתן היום (יום ה') תוקף להסכמה בין רשות השידור לבין אגודת העיתונאים בירושלים, על פיה הרשות תמשוך את כל מכתבי השימועים שהעבירה לעשרות עובדיה, ותדון עם האגודה לגבי השימועים. בית הדין צפוי לקיים דיון נוסף בסוגיה בעוד מספר שבועות.

כזכור, בשבועיים האחרונים קיבלו עובדים רבים מכתבי שימוע, בהם בכירים מאד ברשות, כמו זוכה פרס ישראל יעקב אחימאיר, מגיש 'מבט' ינון מגל, ועיתונאים רבים אחרים מהטלוויזיה. אגודת העיתונאים עתרה לבית הדין בבקשה להוצאת צו מניעה זמני, כאשר יו"ר האגודה דני זקן ביקש להימנע מהליכי פיטורים ללא הסכמות והידברות עם האגודה. זקן הציע הצעה דומה להנהלת הרשות עם הוצאת מכתבי השימוע אך נענה בשלילה. באגודה טענו כי יש להימנע מפיטורים עד כניסתה של הרפורמה ברשות השידור לתוקף, כשבמסגרתה גם כך אמורים לעזוב את הרשות כ-700 עובדים.

למרות שנציגי רשות השידור טענו בדיון כי לא הייתה כוונה לפטר באופן מיידי עשרות עובדים, הודיעה ההנהלה כי היא מושכת את כל מכתבי השימועים לכל העובדים בחוזים אישיים, טאלנטים בחוזים מיוחדים, והן לעובדים העם עד 3 שנות ותק, ותפתח בהידברות עם אגודת העיתונאים הירושלמית.

הנהלת הרשות הודיעה על הסכמתה לקיים מחדש את תהליך הערכת העובדים, שיש להם עד ל-3 שנות ותק - באופן פרטני ולפי כל הכללים והתקנות. כרשות השידור התחייבה לקיים את חובת ההיוועצות עם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים בטרם נקיטת הליכי פיטורים בעתיד.

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופטת דיטה פרוז'ינין, אמרה בדיון כי "הרשות פועלת כמו במעמד הר סיני - קודם נעשה ונפטר אחר כך נשמע מה יש להם להגיד - אלה חיים של אנשים איך אתם יכולים לנהוג כך?... מדוע אינכם עובדים בשקיפות ותוך הידברות עם נציגי העובדים, ומה החיפזון הזה פתאום?".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עיתונאית בערוץ 1 29/03/2012 18:32
    הגב לתגובה זו
    רק כדי לרצות את מוטי שקלאר?
  • 6.
    מצליח 29/03/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    בכך שבסכימה לפיטורין המוניים
  • 5.
    האגודה בגדה בעיתונאים-כולם יודעים זאת! (ל"ת)
    מירי 29/03/2012 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חובבני 29/03/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
    שעליהם חתמו דני זקן וחבריו בהנהת האגודה
  • 3.
    מושון 29/03/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    האגודה ממשיכה להטעות את העיתונאים.תתביישו
  • 2.
    ספי 29/03/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    השימועים נדחו עד לאחר חג הפסח.האגודה עובדת עליכם.תתעוררו
  • 1.
    עוד רשות 29/03/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    האחד היה כתב בערבית והשני היה עוזר צלם מה להם ולניהול של מפעל עם 2000 עובדים ובתקציב שמתקרב למיליארד שקל מי שמינה אותם עשה טעות גדולה אבל הוא לא ישלם את המחיר, להיפך הוא יבחר שנית וימשיך להרוס את החברה והמדינה
  • אתה מאמין שהאוצר יתן לחובבים האלה לנהל את זה? (ל"ת)
    להיפך 29/03/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.