יכולים לנשום לרווחה: רשות השידור תמשוך מכתבי השימוע לעשרות עיתונאים

ביה"ד לעבודה מתח ביקורת על הרשות וקיבל החלטתה למשוך את המכתבים, בעקבות עתירת אגודת העיתונאים בירושלים. הרשות: "נמלא את כל הסיכומים"
אלכסנדר כץ | (8)

בית הדין האזורי לעבודה נתן היום (יום ה') תוקף להסכמה בין רשות השידור לבין אגודת העיתונאים בירושלים, על פיה הרשות תמשוך את כל מכתבי השימועים שהעבירה לעשרות עובדיה, ותדון עם האגודה לגבי השימועים. בית הדין צפוי לקיים דיון נוסף בסוגיה בעוד מספר שבועות.

כזכור, בשבועיים האחרונים קיבלו עובדים רבים מכתבי שימוע, בהם בכירים מאד ברשות, כמו זוכה פרס ישראל יעקב אחימאיר, מגיש 'מבט' ינון מגל, ועיתונאים רבים אחרים מהטלוויזיה. אגודת העיתונאים עתרה לבית הדין בבקשה להוצאת צו מניעה זמני, כאשר יו"ר האגודה דני זקן ביקש להימנע מהליכי פיטורים ללא הסכמות והידברות עם האגודה. זקן הציע הצעה דומה להנהלת הרשות עם הוצאת מכתבי השימוע אך נענה בשלילה. באגודה טענו כי יש להימנע מפיטורים עד כניסתה של הרפורמה ברשות השידור לתוקף, כשבמסגרתה גם כך אמורים לעזוב את הרשות כ-700 עובדים.

למרות שנציגי רשות השידור טענו בדיון כי לא הייתה כוונה לפטר באופן מיידי עשרות עובדים, הודיעה ההנהלה כי היא מושכת את כל מכתבי השימועים לכל העובדים בחוזים אישיים, טאלנטים בחוזים מיוחדים, והן לעובדים העם עד 3 שנות ותק, ותפתח בהידברות עם אגודת העיתונאים הירושלמית.

הנהלת הרשות הודיעה על הסכמתה לקיים מחדש את תהליך הערכת העובדים, שיש להם עד ל-3 שנות ותק - באופן פרטני ולפי כל הכללים והתקנות. כרשות השידור התחייבה לקיים את חובת ההיוועצות עם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים בטרם נקיטת הליכי פיטורים בעתיד.

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופטת דיטה פרוז'ינין, אמרה בדיון כי "הרשות פועלת כמו במעמד הר סיני - קודם נעשה ונפטר אחר כך נשמע מה יש להם להגיד - אלה חיים של אנשים איך אתם יכולים לנהוג כך?... מדוע אינכם עובדים בשקיפות ותוך הידברות עם נציגי העובדים, ומה החיפזון הזה פתאום?".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עיתונאית בערוץ 1 29/03/2012 18:32
    הגב לתגובה זו
    רק כדי לרצות את מוטי שקלאר?
  • 6.
    מצליח 29/03/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    בכך שבסכימה לפיטורין המוניים
  • 5.
    האגודה בגדה בעיתונאים-כולם יודעים זאת! (ל"ת)
    מירי 29/03/2012 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חובבני 29/03/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
    שעליהם חתמו דני זקן וחבריו בהנהת האגודה
  • 3.
    מושון 29/03/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    האגודה ממשיכה להטעות את העיתונאים.תתביישו
  • 2.
    ספי 29/03/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    השימועים נדחו עד לאחר חג הפסח.האגודה עובדת עליכם.תתעוררו
  • 1.
    עוד רשות 29/03/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    האחד היה כתב בערבית והשני היה עוזר צלם מה להם ולניהול של מפעל עם 2000 עובדים ובתקציב שמתקרב למיליארד שקל מי שמינה אותם עשה טעות גדולה אבל הוא לא ישלם את המחיר, להיפך הוא יבחר שנית וימשיך להרוס את החברה והמדינה
  • אתה מאמין שהאוצר יתן לחובבים האלה לנהל את זה? (ל"ת)
    להיפך 29/03/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.