יכולים לנשום לרווחה: רשות השידור תמשוך מכתבי השימוע לעשרות עיתונאים
בית הדין האזורי לעבודה נתן היום (יום ה') תוקף להסכמה בין רשות השידור לבין אגודת העיתונאים בירושלים, על פיה הרשות תמשוך את כל מכתבי השימועים שהעבירה לעשרות עובדיה, ותדון עם האגודה לגבי השימועים. בית הדין צפוי לקיים דיון נוסף בסוגיה בעוד מספר שבועות.
כזכור, בשבועיים האחרונים קיבלו עובדים רבים מכתבי שימוע, בהם בכירים מאד ברשות, כמו זוכה פרס ישראל יעקב אחימאיר, מגיש 'מבט' ינון מגל, ועיתונאים רבים אחרים מהטלוויזיה. אגודת העיתונאים עתרה לבית הדין בבקשה להוצאת צו מניעה זמני, כאשר יו"ר האגודה דני זקן ביקש להימנע מהליכי פיטורים ללא הסכמות והידברות עם האגודה. זקן הציע הצעה דומה להנהלת הרשות עם הוצאת מכתבי השימוע אך נענה בשלילה. באגודה טענו כי יש להימנע מפיטורים עד כניסתה של הרפורמה ברשות השידור לתוקף, כשבמסגרתה גם כך אמורים לעזוב את הרשות כ-700 עובדים.
למרות שנציגי רשות השידור טענו בדיון כי לא הייתה כוונה לפטר באופן מיידי עשרות עובדים, הודיעה ההנהלה כי היא מושכת את כל מכתבי השימועים לכל העובדים בחוזים אישיים, טאלנטים בחוזים מיוחדים, והן לעובדים העם עד 3 שנות ותק, ותפתח בהידברות עם אגודת העיתונאים הירושלמית.
הנהלת הרשות הודיעה על הסכמתה לקיים מחדש את תהליך הערכת העובדים, שיש להם עד ל-3 שנות ותק - באופן פרטני ולפי כל הכללים והתקנות. כרשות השידור התחייבה לקיים את חובת ההיוועצות עם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים בטרם נקיטת הליכי פיטורים בעתיד.
נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופטת דיטה פרוז'ינין, אמרה בדיון כי "הרשות פועלת כמו במעמד הר סיני - קודם נעשה ונפטר אחר כך נשמע מה יש להם להגיד - אלה חיים של אנשים איך אתם יכולים לנהוג כך?... מדוע אינכם עובדים בשקיפות ותוך הידברות עם נציגי העובדים, ומה החיפזון הזה פתאום?".
- 7.עיתונאית בערוץ 1 29/03/2012 18:32הגב לתגובה זורק כדי לרצות את מוטי שקלאר?
- 6.מצליח 29/03/2012 18:30הגב לתגובה זובכך שבסכימה לפיטורין המוניים
- 5.האגודה בגדה בעיתונאים-כולם יודעים זאת! (ל"ת)מירי 29/03/2012 18:11הגב לתגובה זו
- 4.חובבני 29/03/2012 17:01הגב לתגובה זושעליהם חתמו דני זקן וחבריו בהנהת האגודה
- 3.מושון 29/03/2012 16:04הגב לתגובה זוהאגודה ממשיכה להטעות את העיתונאים.תתביישו
- 2.ספי 29/03/2012 15:59הגב לתגובה זוהשימועים נדחו עד לאחר חג הפסח.האגודה עובדת עליכם.תתעוררו
- 1.עוד רשות 29/03/2012 14:44הגב לתגובה זוהאחד היה כתב בערבית והשני היה עוזר צלם מה להם ולניהול של מפעל עם 2000 עובדים ובתקציב שמתקרב למיליארד שקל מי שמינה אותם עשה טעות גדולה אבל הוא לא ישלם את המחיר, להיפך הוא יבחר שנית וימשיך להרוס את החברה והמדינה
- אתה מאמין שהאוצר יתן לחובבים האלה לנהל את זה? (ל"ת)להיפך 29/03/2012 16:13הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
