דו"חות רמי לוי: יציבות בשורת הרווח הרבעוני; המניה נופלת 3.5%

 |  (2)
רמי לוי, צילום: ליאת מנדל ביזפורטל
רשת חנויות המזון  רמי לוי -2.75% רמי לוי 16,980 -2.75% רמי לוי בסיס:17,460 פתיחה:17,460 גבוה:17,460 נמוך:16,960 תמורה:2,730,675 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה היום (ה') על תוצאות פעילותה לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה כאשר רשמה בשורה התחתונה שיפור של 25% לסך של 94 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 74 מיליון שקל בשנת 2015. עם זאת, יש לזכור כי המחצית השנייה של 2015 הייתה חלשה באופן מהותי, בין היתר בשל מצב בטחוני רעוע והוצאות שיווק גבוהות.
בנוגע לרבעון הרביעי רשמה הרשת הכנסות של כ-1.15 מיליארד שקל, המשקף צמיחה של 17% לעומת כ-989 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015, כאשר העלייה במכירות נבעה מפתיחת סניפים חדשים. הרווח הגולמי של רמי לוי עלה בכ-25% לכ-254 מיליון שקל, בהשוואה לכ-204 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015. שיעור הרווח הגולמי של הרשת עלה קלות ברבעון המדווח לכ-22%, לעומת כ-20.5% ברבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח התפעולי של הרשת ברבעון הרביעי צמח ב24% לכ-25.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-21 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015. ה-EBITDA של הרשת ברבעון האחרון עלה בכ-24% לכ-38 מיליון שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015. בשורה התחתונה, החברה אכזבה כשהרווח הנקי שמר על יציבות והסתכם בכ-16.8 מיליון שקל, לעומת כ-16.6 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015.  
בסיכום השנה החולפת הציגה הרשת שיפור כמעט בכל הפרמטרים כאשר סך המכירות קפץ בכ-14% לכ-4.5 מיליארד שקל, זאת בהשוואה למכירות של כ-4 מיליארד שקל בשנה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי בשנת 2016 עלה בכ-19% לכ-993.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-837 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווח הגולמי בתקופה המדווחת עלה בשיעור זניח לכ-22% מול כ-21% בשנת 2015. 
הרווח התפעולי בשנת 2016 קפץ בכ-30% לכ-127.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-98 מיליון שקל בשנת 2015. ה-EBITDA של הרשת בשנת 2016 עלה בכ-30% לכ-178.4 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל בשנת 2015. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי סיימה את שנת 2016 עם גידול של כ-25% ברווח הנקי לסכום של כ-94.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-74 מיליון שקל בשנת 2015. 
נציין כי טרם פרסום הדו"חות העריכו באקסלנס כי הרשת תציג צמיחה משמעותית יותר ברווחי הרבעון הרביעי ובסיכום שנת 2016 מאלו שרשמה - לפרטים המלאים.
רמי לוי: "אנו גאים לסכם את שנת 2016 עם צמיחה משמעותית בהיקפי הפעילות, הודות לפתיחה הדרגתית של 11 סניפים חדשים במהלך השנה, לצד דבקות באסטרטגיית החברה מיום היווסדה – הקפדה על סל המוצרים הזול במדינה, ללא פשרות באיכות וברמת השירות. אנו ממשיכים במלוא המרץ ובחודש שעבר הכרזנו על פתיחת סניף נוסף באריאל ועד תום שנת 2017 אנו צפויים לפתוח לפחות עוד 3 סניפים הנמצאים בשלבי הקמה ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים. בכוונת החברה להתחיל במהלך של פריסת חנויות בתוך הערים, תוך שמירה על מדיניות החברה לפיה כל חנות תציע את סל המוצרים במחיר הזול ביחס לסביבתה, במודל לפיו כל חנות תהיה בשטח של בין 300 ל-700 מ"ר".
"להערכתנו, יש מקום להפעיל כ-80 סניפים עירוניים ובכוונתנו להקים סניפים אלו בקצב של 10-20 סניפים בשנה ונבחנת האפשרות להפעיל חנויות שכונתיות גם באמצעות זכיינים. בדרך זו אנו נצליח להנגיש את סל המוצרים הזול במדינה למיליוני תושבים, הן במרכז והן בפריפריה. בעשור האחרון, מאז הפיכתנו לחברה ציבורית ועד היום, חילקנו דיבידנד בהיקף של כ-700 מיליון שקל – עדות לשיתוף בעלי המניות בהצלחת האסטרטגיה של החברה. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה, ללקוחותיה ולבעלי מניותיה שבזכותם הרשת ממשיכה לצמוח ולהגיע להישגים חדשים".
מאז תחילת השנה הנוכחית רשמה מניית רמי לוי -2.75% רמי לוי 16,980 -2.75% רמי לוי בסיס:17,460 פתיחה:17,460 גבוה:17,460 נמוך:16,960 תמורה:2,730,675 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תשואה שלילית של כ-1% (בשקלול הירידה הנוכחית של 3.3%) לשווי שוק של כ-2.1 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מבין למה המנייה יורדת ,אמורה לעלות (ל"ת)
    אנונימי 30/03/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • למה?
    עדי 31/03/2017 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורד כי ציפו לרווח נקי יותר גבוה ברבעון האחרון. אנשים לא קוראים את הדוח ולא הבינו שהרווח לא גדל בגלל הוצאה חד פעמית על סגירת ביקורי השקמה
    סגור