עומרי גנדלמן
צילום: גנט טוויטר

הגרמנים עוקבים: כמה שווה גנדלמן והאם הוא יימכר בחמישה מיליון אירו?

לביזספורט נודע כי השחקן עשוי לעזוב עד תום העונה לגרמניה, כשהסקאוטים כבר אחריו. למה שווי השוק שלו צפוי להכפיל את עצמו אם ימשיך בקו הזה והאם הוא שווה יותר כבר היום יותר מאבו פאני וגלזר?
איציק יצחקי | (1)

בזמן שבישראל עדיין מקיימים את גביע הטוטו וממתינים לפתיחת הליגה בסוף השבוע, הליגות באירופה כבר פעילות. אחד הליגיונרים הבולטים הוא הקשר, עומרי גאנדלמן. לפני מספר ימים כבש צמד מכריע שהעלה את קבוצתו לשלב הבא במוקדמות הקונפרנס ליג, ואתמול הוא המשיך לכבוש, גם בליגה, במשחק קבוצתו גנט מול ווסטרלו (4:1). הוא לא היה רחוק מלהשלים גם אתמול צמד.

ההצלחה של גנדלמן עלולה להפתיע אנשי כדורגל רבים, בעיקר בשל היכולת ההתקפית שלו והעובדה שהוא מסוגל להגיח מקו שני כמעט ללא הפרעה. היכולת הזאת תורמת מאוד לשווי שלו ועל פי הערכת סוכני כדורגל, ייתכן והוא יימכר בקיץ לליגה בכירה יותר.

שחקן הגנה, שמפתיע בהתקפה

מי שגדל במכבי נתניה כקשר אחורי ותופקד בחלקים רבים של העונה האחרונה שלו כבלם, הפך למפלצת. הוא הבקיע 15 שערים רק ב-2024, 11 מהם בעונה שעברה ועוד אחד במדי הנבחרת האולימפית.

כשמסתכלים על רשימת השחקנים הישראלים באתר טרנספרמרקט, נראה שהשווי של גנדלמן מתומחר בחסר – 3.5 מיליון אירו. זה נראה סכום גבוה לשחקן ישראלי, אבל בואו נביט רגע לאלה שמקדימים אותו: על אוסקר גלוך ומנור סולומון אין עוררין, אבל ההצלחה של גנדלמן מעלה סימני שאלה באשר לשווי של 4 האחרים: ליאל עבדה שווה פי 2 (שארלוט, 7 מיליון אירו), מוחמד אבו פאני (פנצווארוש, 6 מיליון אירו), עומרי גלזר (5 מיליון אירו) וענאן חליילי (סן ז'ילואז, 5 מיליון אירו). לא בטוח שגנדלמן צריך לעקוף את הארבעה, אבל עובדתית – הוא בכושר הטוב ביותר ויכול להיות שהפער מהם אינו מוצדק. אם הוא היה מניה – סביר להניח שלא מעט משקיעים היו שמים עכשיו את הכסף.

גנט טוויטר

גנדלמן במדי גנט, מול ניר ביטון (גנט טוויטר)

גנדלמן מחזיק באזרחות פורטוגלית, מה שרק יכול להוסיף לערכו. הוא בן 24 בלבד אבל מבחינת האישיות – בשל יותר כמעט מכל שחקן ישראלי שהכרתם. במכבי נתניה סיפרו אתמול כי "לא לחינם ייעדנו לו את סרט הקפטן, מדובר בשרן ייני הבא של הכדורגל הישראלי. הוא היה הדמות הכי מוערכת בחדר ההלבשה כבר בגיל 21".

לפני שנה בדיוק גנדלמן עבר לגנט תמורת 2.35 מיליון אירו, בזמן ששווי השוק שלו עמד על 1.5 מיליון אירו בלבד.

נתניה מחכה

הצמד שכבש ביום שישי נגד סילקבורג במסגרת מוקדמות הקונפרנס רק מעלה את הערך שלו: הוא עלה מהספסל בדקה ה-79, כבש שער שוויון עמוק בתוספת הזמן ובתוך הערכה, כבש צמד בדקה ה-118. זה מראה עד כמה גנדלמן הוא ווינר. בבלגיה עדיין לא מדברים על אפשרות שיעזוב, אבל לביזספורט נוגע כי סקאוטים עוקבים אחריו, והוא עשוי לקבל הצעות ממדינות כמו גרמניה בקיץ. הסיבה לכך היא בין היתר הפיזיות שלו והעובדה שהוא "לא עוזב את המשחק". ומה לגבי השווי? אם הוא ימשיך בקו הזה, אין ספק שגנדלמן יחצה את רף ה-5 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמיקם 19/08/2024 10:03
    הגב לתגובה זו
    ראוי להתקדמות עושה יופי של עונה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.