החלוץ שהימר והושעה עשוי להירכש ב-90 מיליון אירו
ליגה האנגלית מביאה עמה סיפורים חסרי תקדים ואחד כזה שייך לחלוץ ברנטפורד, איוואן טוני. האחרון נחשב לאחד החלוצים הבכירים בליגה בשנה האחרונה, בה הבקיע 20 שערים וסיים במקום השלישי בטבלת מלכות השערים אחרי ארלינג הולאנד והארי קיין.
סיפור הזוי. טוני (צילום: טוויטר ברנטפורד)
הסיפור ההזוי סביב טוני מתחיל במהלך העונה שעברה בה הואשם בכך שהימר על 262 משחקים בליגות הנמוכות והדבר אסור על פי התקנון האנגלי. ההימורים לא כללו את הקבוצות בהן שיחק אך הדבר קרה בין השנים 2017-2021 ולכן ההתאחדות האנגלית קבעה כי החלוץ יושעה עד ה-17 לינואר. הוא יוכל לחזור לאימונים במדי קבוצתו כבר עכשיו.
למרות שלא ישחק במשך חצי שנה, נראה כי כשרונו ויכולותיו אינם מרתיעים מועדונים בכירים כמו צ'לסי וארסנל. הקבוצות מוכנות להציע כ-90 מיליון אירו עבור החלוץ והמעבר יתאפשר במועד ההעברות בחודש ינואר. על פי דיווחים באנגליה, ברנטפורד לא תתנגד למעבר של השחקן בסכומים גבוהים. ארסנל בעלת הסיכויים הגבוהים יותר, לאור ההיכרות בין טוני לבין מאמן ארסנל, מייקל ארטטה.
- בדרך לזעזוע בסגל? השחקנים שארסנל רוצה למכור בינואר
- האם ארסנל תוציא 100 מיליון ליש"ט על חלוץ שלא שיחק חצי עונה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם שכרו של השחקן לא צפוי להוות מכשול. הוא מרוויח כ-5 מיליון אירו לעונה. חוזהו של השחקן מסתיים בשנת 2025 ושווי השוק שלו הוא 35 מיליון אירו, כאשר בעונה שעברה עוד לפני ההשעיה, עמד על 50 מיליון אירו.
טוני, 27, גדל נורט'האמפטון וב-2015 חתם בניוקאסל לשלוש עונות אך לא השתלב במועדון והושאל למספר מועדונים כמו בארנסלי וויגאן אתלטיק ולאחר מכן עבר בליגה האנגלית השנייה במועדונים כמו שרוסברי, סקונטהורפ ופיטסברו וב-2020 חתם בברנטפורד. ב-2021 קבע שיא אישי כאשר עבר למלך שערי הליגה השנייה בעונה אחת בה כבש 31 שערים.
טוני הוא ממוצא ג'מייקאני ובתחילה דובר שישחק בנבחרת ג'מייקה אך זה לא קרה. החלוץ כבר ערך הופעת בכורה בנבחרת אנגליה במשחק מול נבחרת אוקראינה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
