הנתון הכי חשוב משיחת הוועידה של אינבידיה ובאיזה מכפיל רווח נסחרת החברה?
אינבידיה סיפקה דוחות טובים, אבל אלו לא היו החדשות הטובות באמת. החדשות הטובות שמטיסות את המניה הן התחזיות קדימה. אינבידיה סיפקה תחזית מרשימה, לא סתם מרשימה - יש להכות את התחזיות, יש להעלות את התחזיות ויש את המספרים שאינבידיה סיפקה במסגרת שיחת הועידה - ההכנסות צפויות לעלות ל-11 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים ל-7.2 מיליארד דולר. אלו מספרים שלא סתם עוקפים את הצפי הם משאירים לו אבק, הם מעליו ב-4 מיליארד דולר, במעל 50%. כשאתה קטן ומוכר במיליון שתיים, זה עוד אפשרי, אבל להכות את השוק כאשר אתה מוכר במיליארדים.
השוק הופתע כי למרות שהוא ידע שיש מהפכה בתחום ה-AI הוא לא ציפה לעוצמה כזו וזה עכשיו יחלחל לכל התעשיות מסביב שנהנות מאספקת שירות ומוצרים לתחום ה-AI. השוק גם לא ציפה שאינבידיה תשאיר את המתחרות שלה כמעט מחוץ למירוץ. נכון, הן עדיין שם, אבל המספריםש ל אינבידיה הרבה מעל כולן בשוק ה-AI.
התחזית של אינבידיה מבטאת ביקושים עצומים לשבבים בשוק ה-AI והיא מטיסה את המניה לשווי של קרוב לטריליון דולר. מניות השבבים האחרות עם פעילות AI לרבות AMD מזנקות בעקבות הדוחות של אינבידיה.
ברבעון שהסתיים באפריל הרוויחה אינבידיה 1.09 דולר למניה, בהשוואה לקונצנזוס האנליסטים של 92 סנט. ההכנסות עלו ל-7.2 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 6.5 מיליארד דולר. "תעשיית המחשבים עוברת שני מעברים בו זמנית - מחשוב מואץ ובינה מלאכותית יצירתית", אמר מנכ"ל אינבידיה ג'נסן האנג, "אנחנו מגדילים משמעותית את הייצור שלנו כדי לעמוד בביקוש הגואה עבור שבבים לתעשיית ה-AI".
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשבבים של אינבידיה יש יכולות מוכחות בתחום הבינה המלאכותית והם משמשים למוצרים ומערכות רבות למשתמשי קצה בזכות יכולתם לקלוט ולעבד טקסט, תמונות וסרטונים בצורה מרשימה. בעוד שאינבידיה נמצאת בצמיחה מרשימה, המתחרות הגדולות שלה בעיכוב משמעותי. אינטל פספסה גם את השוק הזה ו-AMD אומנם בפנים, אך נראה שבפיגור אחרי אינבידיה.
אינבידיה הפכה בחודשים האחרונים לחברה הראשונה שחושבים עליה כאשר מזכירים את הבינה המלאכותית. טרנד הצ'אטבוטים, אשר החל עם הצ'אט גיפיטי, העיר את המשקיעים לכך שהשבבים של החברה, הם בעצם "המנוע" עבור חלק מכל החידושים האחרונים בתחום, בעיקר אצל מיקרוסופט MICROSOFT , איתה החברה משתפת פעולה. השוק הבין כי אינבידיה תהיה, נכון לעת עתה, אחת המרוויחות הגדולות ביותר מההתפוצצות של הבינה המלאכותית בשנים הקרובות.
כך או אחרת, מניית אינבידיה מזנקת למחיר של 370 דולר ומכפיל הרווח החזוי שלה הוא באזור ה-65-75. לא נמוך, אבל וול סטריט אוהבת צמיחה ומוכנה לשלם על צמיחה. רוצים מכפיל 12-15 קנו את אינטל, אבל תשכחו מצמיחה.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
השבוע הכריזה אנבידיה על כך שהיא עובדת על פיתוח מחשב-על, תחום בו שלטו עד עכשיו אינטל INTEL CORPORATION ו-AMD ADVANCED MICRO DEVICES . אנבידיה היא היצרנית המובילה בעולם של יחידות עיבוד גרפיות (GPU), או במילים אחרות מעבדים גרפים, אשר זוכות לאחרונה לביקוש גבוה בין היתר בשל היכולת שלהם להאיץ את עבודת הבינה המלאכותית. הבעיה (בעינייה של אנבידיה) היא ששבבי ה-GPU שלה משויכים בדרך כלל ליחידת עיבוד מרכזית (CPU), שוק שנשלט בעשרות השנים האחרונות על ידי אותן המתחרות מולן היא רוצה לעמוד.
- 3.מעניין. (ל"ת)הקורא 25/05/2023 20:37הגב לתגובה זו
- 2.מניית העתיד. תכפיל עצמה תוך שנה. (ל"ת)מבין עניין 25/05/2023 19:09הגב לתגובה זו
- איפוס טוטאלי 27/05/2023 05:18הגב לתגובה זושנה שנתיים והשוק הזה מוצף. שוק השבבים מחזורי. יהיה כנראה מחזור לא קטן, אבל למקחע הקטן הכסף הגדול לא בהכרח נמצא ש בנבידיה
- 1.שלי 25/05/2023 18:59הגב לתגובה זולפני חודשיים כתבתי לכם 2600 טבע.אם הדולר היה 33 טבע היתה 2000
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
