הנתון הכי חשוב משיחת הוועידה של אינבידיה ובאיזה מכפיל רווח נסחרת החברה?

מתן קובי | (4)

אינבידיה סיפקה דוחות טובים, אבל אלו לא היו החדשות הטובות באמת. החדשות הטובות שמטיסות את המניה הן התחזיות קדימה. אינבידיה סיפקה תחזית מרשימה, לא סתם מרשימה -  יש להכות את התחזיות, יש להעלות את התחזיות ויש את המספרים שאינבידיה סיפקה במסגרת שיחת הועידה - ההכנסות צפויות לעלות ל-11 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים ל-7.2 מיליארד דולר. אלו מספרים שלא סתם עוקפים את הצפי הם משאירים לו אבק, הם מעליו ב-4 מיליארד דולר, במעל 50%. כשאתה קטן ומוכר במיליון שתיים, זה עוד אפשרי, אבל להכות את השוק כאשר אתה מוכר במיליארדים.

השוק הופתע כי למרות שהוא ידע שיש מהפכה בתחום ה-AI הוא לא ציפה לעוצמה כזו וזה עכשיו יחלחל לכל התעשיות מסביב שנהנות מאספקת שירות ומוצרים לתחום ה-AI. השוק גם לא ציפה שאינבידיה תשאיר את המתחרות שלה כמעט מחוץ למירוץ. נכון, הן עדיין שם, אבל המספריםש ל אינבידיה הרבה מעל כולן בשוק ה-AI.

 

התחזית של אינבידיה מבטאת ביקושים עצומים לשבבים בשוק ה-AI והיא מטיסה את המניה לשווי של קרוב לטריליון דולר. מניות השבבים האחרות עם פעילות AI לרבות AMD מזנקות בעקבות הדוחות של אינבידיה.

ברבעון שהסתיים באפריל הרוויחה אינבידיה 1.09 דולר למניה, בהשוואה לקונצנזוס האנליסטים של 92 סנט. ההכנסות עלו ל-7.2 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 6.5 מיליארד דולר. "תעשיית המחשבים עוברת שני מעברים בו זמנית - מחשוב מואץ ובינה מלאכותית יצירתית", אמר מנכ"ל אינבידיה ג'נסן האנג, "אנחנו מגדילים משמעותית את הייצור שלנו כדי לעמוד בביקוש הגואה עבור שבבים לתעשיית ה-AI".

לשבבים של אינבידיה יש יכולות מוכחות בתחום הבינה המלאכותית והם משמשים למוצרים ומערכות רבות למשתמשי קצה בזכות יכולתם לקלוט ולעבד טקסט, תמונות וסרטונים בצורה מרשימה. בעוד שאינבידיה נמצאת בצמיחה מרשימה, המתחרות הגדולות שלה בעיכוב משמעותי. אינטל פספסה גם את השוק הזה ו-AMD אומנם בפנים, אך נראה שבפיגור אחרי אינבידיה.

אינבידיה הפכה בחודשים האחרונים לחברה הראשונה שחושבים עליה כאשר מזכירים את הבינה המלאכותית. טרנד הצ'אטבוטים, אשר החל עם הצ'אט גיפיטי, העיר את המשקיעים לכך שהשבבים של החברה, הם בעצם "המנוע" עבור חלק מכל החידושים האחרונים בתחום, בעיקר אצל מיקרוסופט  MICROSOFT , איתה החברה משתפת פעולה. השוק הבין כי אינבידיה תהיה, נכון לעת עתה, אחת המרוויחות הגדולות ביותר מההתפוצצות של הבינה המלאכותית בשנים הקרובות.

כך או אחרת, מניית אינבידיה מזנקת למחיר של 370 דולר ומכפיל הרווח החזוי שלה הוא באזור ה-65-75. לא נמוך, אבל וול סטריט אוהבת צמיחה ומוכנה לשלם על צמיחה. רוצים מכפיל 12-15 קנו את אינטל, אבל תשכחו מצמיחה.

קיראו עוד ב"גלובל"

השבוע הכריזה אנבידיה על כך שהיא עובדת על פיתוח מחשב-על, תחום בו שלטו עד עכשיו אינטל  INTEL CORPORATION ו-AMD  ADVANCED MICRO DEVICES . אנבידיה היא היצרנית המובילה בעולם של יחידות עיבוד גרפיות (GPU), או במילים אחרות מעבדים גרפים, אשר זוכות לאחרונה לביקוש גבוה בין היתר בשל היכולת שלהם להאיץ את עבודת הבינה המלאכותית. הבעיה (בעינייה של אנבידיה) היא ששבבי ה-GPU שלה משויכים בדרך כלל ליחידת עיבוד מרכזית (CPU), שוק שנשלט בעשרות השנים האחרונות על ידי אותן המתחרות מולן היא רוצה לעמוד.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מעניין. (ל"ת)
    הקורא 25/05/2023 20:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מניית העתיד. תכפיל עצמה תוך שנה. (ל"ת)
    מבין עניין 25/05/2023 19:09
    הגב לתגובה זו
  • איפוס טוטאלי 27/05/2023 05:18
    הגב לתגובה זו
    שנה שנתיים והשוק הזה מוצף. שוק השבבים מחזורי. יהיה כנראה מחזור לא קטן, אבל למקחע הקטן הכסף הגדול לא בהכרח נמצא ש בנבידיה
  • 1.
    שלי 25/05/2023 18:59
    הגב לתגובה זו
    לפני חודשיים כתבתי לכם 2600 טבע.אם הדולר היה 33 טבע היתה 2000
פלנטיר אלכס קארפפלנטיר אלכס קארפ

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?

המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה

אדיר בן עמי |

מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -1.1%  צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.


אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.


פלנטיר לעומת OpenAI

חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.


אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.


שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.


שוק שבדרך לרוויה

רכבים תחבורה מכוניות
צילום: תמר מצפי

אמזון נכנסת לשוק הרכב: תשתף פעולה עם הרץ למכירת כלי רכב משומשים

ענקית המסחר מרחיבה את שירות Amazon Autos ותאפשר לראשונה ללקוחות לרכוש רכבים מצי ההשכרה של הרץ; המהלך מעניק לאמזון דריסת רגל באחד השווקים הגדולים בארה"ב ומפעיל לחץ על מתחרות כמו קרוואנה ו-CarGurus

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -1.84%  משיקה שירות חדש למכירת רכבים בשיתוף עם חברת השכרת הרכב הרץHertz . 5.96%  . המהלך מהווה צעד נוסף בכניסת אמזון לשוק הרכבים, תחום שטרם כבשה. מניית הרץ עלתה ב-5%, בעוד מניות חברות רכב מקוונות ירדו.


ההסכם הופך את הרץ ללקוחה הראשונה שמוכרת ישירות דרך אמזון. עד כה עבדה הרץ עם קרוואנה מאז 2021, אך שיתוף הפעולה עם אמזון שונה לחלוטין בהיקפו. שירות Amazon Autos כבר פועל עם סוחרי רכב, וההרחבה הנוכחית מוסיפה רכבים משומשים מצי ההשכרה.


דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים

המהלך נועד להעניק לאמזון דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים – אחד השווקים הגדולים בארה״ב שבו עדיין לא ביססה שליטה. לפי הודעת החברה, המטרה היא "לחדש את חוויית קניית הרכב ולהיות נוכחים במקומות שבהם הלקוחות נמצאים". אמזון מתכוונת לפשט את תהליך הקנייה ולהנגישו לקהל רחב יותר.


עבור הרץ, השותפות צפויה לשפר את שולי הרווח, שכן חברות השכרה נדרשות כל העת לחדש את צי הרכב ולמכור כלי רכב משומשים. עד כה הן הסתמכו על סוחרים ואתרי מכירה, בעוד אמזון מציעה גישה ישירה למיליוני לקוחות.


מניות המתחרות ירדו: מניית קרוואנה ירדה ב־3.5%, CarGurus איבדה 2.1%, ו־Cars.com נחלשה ב־0.6%. האנליסט רוברט מולינס מ־Gordon Haskett ציין כי מדובר בהתפתחות שלילית עבור קרוואנה ו־CarGurus, אך העריך שההשפעה תורגש באופן הדרגתי ככל שאמזון תמשוך אליה יותר סוחרים.