קמעונאות ב-2019
צילום: iStock

אמזון דיווחה על "מכירות היסטוריות", בשאר החברות זה נראה אחרת

המניות של קוהל'ס, ג'יי סי פאני, מייסיז' ובד בת' אנד ביונד צונחות ברקע לנתוני המכירות בעונת החגים האחרונה בארה"ב. במקביל, אמזון טענה כי המכירות בעונת החגים האחרונה שברו שיאים. אמזון "הורגת" את המתחרות הוותיקות?
עמית נעם טל | (5)

מניית אמזון (סימול:AMZN) זינקה לקראת סוף דצמבר ברקע להודעת החברה כי המכירות בעונת החגים שברו שיאים (לכתבה המלאה). עם זאת, כעת נראה שעונת החגים האחרונה בארה"ב הייתה הרבה פחות מוצלחת לחברות האחרות. 

מניית קוהל'ס (סימול:KSS), רשת בתי הכל בו למכירת אביזרי ביגוד והלבשה, מאבדת כעת ביותר מ-9% לשווי שוק של 7 מיליארד דולר בלבד ברקע לדיווח החברה כי המכירות בעונת החגים האחרונה ירדו ב-0.2% ביחס לעונת החגים של 2018 (שהייתה גם חלשה יחסית). בחברה מציינים כי חטיבת הלבשת הנשים של החברה העיבה על התוצאות. 

גרף מניית קוהל'ס בשנים האחרונות: ירידה חדה בשנתיים האחרונות

במקביל, מניית ג'יי סי פאני (סימול:JCP) שנמצאת בשנים האחרונות בקשיים פיננסיים רבים, יורדת כעת ב-12% ומשלימה צניחה של יותר מ-99% מהשיא שקבעה ב-2008. החברה מדווחת כי המכירות בעונת החגים הנוכחית בחנויות הזהות רשמו ירידה של 7.5% והמכירות המתואמות ירדו ב-5.3%. 

בנוסף, חברת L Brands, חברת האם של מותג וויקטוריה סיקרט, דיווחה כי המכירות בעונת החגים הנוכחית הסתכמו ב-3.9 מיליארד דולר, לעומת מכירות של 4.07 מיליארד דולר. המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

אתמול דיווחה חברת מייסיז' (סימול:M) כי המכירות בעונת החגים הנוכחית רשמו ירידה של 0.7% ביחס לשנה הקודמת, אך נציין כי החברה ציפתה לתוצאות חלשות יותר. 

נציין כי דיווחים אלו מצטרפים לדו"חות חלשים במיוחד של חברת בד בת' אנד ביונד (לכתבה המלאה). 

נציין כי אמזון עדיין לא פרסמה נתונים רשמיים בנוגע למכירות בעונת החגים, אלא רק "דיווחים לא רשמיים של מקרובים". כך או אחרת, התמונה המצטיירת עבור חברות קמעונאות רבות אחרות נראית רע. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צצ 10/01/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    הרשתות בארה"ב בבעיה והמלחמה מול אמזון אבודה לאחר סגירה של 400 חנויות מייסיס ועוד 350 בJCP הם ימשיכו בסגירת חנויות ופיטורים אדירים .
  • 3.
    שיתחילו למכור אונליין במחירים אטרקטיביים (ל"ת)
    די לשחיתות 10/01/2020 00:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דירה = קורת גג 09/01/2020 23:51
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 1.
    שלמה גרינברג צדק. (ל"ת)
    כהנא 09/01/2020 20:01
    הגב לתגובה זו
  • חחח... 10/01/2020 00:44
    הגב לתגובה זו
    שמזכירים לו את זה ב"ניתוחים" שלו - הוא מצנזר את התגובה. פרשנים מלשון הפרשות אחוריים.
יוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטליוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטל

ניו-מד אנרג'י נערכת לקידוח אקספלורציה בבולגריה; תחילת הפעילות צפויה החודש

השותפות עם או.אם.וי פטרום בים השחור נכנסת לשלב הביצוע, עם קידוח ראשון שיבחן פוטנציאל לגז טבעי

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה ניו מד קידוח גז

ניו-מד אנרג'י ניו-מד אנרג יהש -0.65%  ממשיכה להרחיב את פעילות החיפוש והתכנון שלה מעבר לישראל, ונערכת לפתיחת קידוח אקספלורציה בבולגריה כבר בחודש הקרוב. הקידוח מתבצע במסגרת שותפות עם חברת האנרגיה הרומנית או.אם.וי פטרום, המשמשת כמפעילת הרישיון בבלוק הימי "חאן אספרוח" בים השחור, ומהווה מעבר לשלב הביצוע לאחר שנות הכנות, סקרים סייסמיים ואיסוף נתונים.

הבלוק "חאן אספרוח" משתרע על פני כ-13,700 קמ"ר במים העמוקים של הים השחור, עמוק מצפון לים התיכון, ומתועד כאזור עם פוטנציאל משאבים משמעותי. המטרה בקידוח הנוכחי היא לבחון את קיומם של מאגרי גז טבעי בהיקף שיכול להצדיק פיתוח מסחרי, והשלכותיו על המפה האנרגטית באזור בולגריה ושווקים סמוכים אם יתברר כמצוי.

השותפות בין ניו-מד אנרג'י לאו.אם.וי פטרום מתדרכת לשני קידוחים במסגרת אותו קמפיין, לאחר שחתמה על חוזה לקידוח עם תאגיד נובל קורפוריישן המיועד לשאת על עצמו את העבודות הימיות. על פי ההערכות, ההכנות והצו הנדרש לספינת הקידוח מצביעים על כך שהפרויקט לאחר שלב התכנון והכנת הציוד ומוכן לקראת תחילת הקידוח.


הרחבת הפעילות

ההשקעה בקידוחי חיפוש בבולגריה עומדת כחלק מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של ניו-מד אנרג'י, שמנסה לגוון את רישומי הנכסים שלה ולהקטין תלות רק במאגרי הגז במזרח הים התיכון. בהקשרים עסקיים ישראליים קודמים, מנכ"ל החברה יוסי אבו דיבר על כך שהפוטנציאל בשנים הקרובות בהתרחבות לשווקים בולגריים ואירופיים עשוי להשוות חלק מהתרומות הכלכליות הללו למה שנמצא במאגרי הגז המקומיים, אם כי במחירים שונים ביחס לשוק הישראלי.

השוק המקומי העניק לחברה תשואה ניכרת בשנה האחרונה, עם עליות במנייתה שמתחזקות כבר זמן רב ביחס לשוק הרחב, מה שמסמן שוק שומע ומתמחר את הציפיות מהקמפיין הנוכחי לצד פרויקטים אחרים של החברה במזרח הים התיכון.