קמעונאות ב-2019
צילום: iStock

אמזון דיווחה על "מכירות היסטוריות", בשאר החברות זה נראה אחרת

המניות של קוהל'ס, ג'יי סי פאני, מייסיז' ובד בת' אנד ביונד צונחות ברקע לנתוני המכירות בעונת החגים האחרונה בארה"ב. במקביל, אמזון טענה כי המכירות בעונת החגים האחרונה שברו שיאים. אמזון "הורגת" את המתחרות הוותיקות?
עמית נעם טל | (5)

מניית אמזון (סימול:AMZN) זינקה לקראת סוף דצמבר ברקע להודעת החברה כי המכירות בעונת החגים שברו שיאים (לכתבה המלאה). עם זאת, כעת נראה שעונת החגים האחרונה בארה"ב הייתה הרבה פחות מוצלחת לחברות האחרות. 

מניית קוהל'ס (סימול:KSS), רשת בתי הכל בו למכירת אביזרי ביגוד והלבשה, מאבדת כעת ביותר מ-9% לשווי שוק של 7 מיליארד דולר בלבד ברקע לדיווח החברה כי המכירות בעונת החגים האחרונה ירדו ב-0.2% ביחס לעונת החגים של 2018 (שהייתה גם חלשה יחסית). בחברה מציינים כי חטיבת הלבשת הנשים של החברה העיבה על התוצאות. 

גרף מניית קוהל'ס בשנים האחרונות: ירידה חדה בשנתיים האחרונות

במקביל, מניית ג'יי סי פאני (סימול:JCP) שנמצאת בשנים האחרונות בקשיים פיננסיים רבים, יורדת כעת ב-12% ומשלימה צניחה של יותר מ-99% מהשיא שקבעה ב-2008. החברה מדווחת כי המכירות בעונת החגים הנוכחית בחנויות הזהות רשמו ירידה של 7.5% והמכירות המתואמות ירדו ב-5.3%. 

בנוסף, חברת L Brands, חברת האם של מותג וויקטוריה סיקרט, דיווחה כי המכירות בעונת החגים הנוכחית הסתכמו ב-3.9 מיליארד דולר, לעומת מכירות של 4.07 מיליארד דולר. המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

אתמול דיווחה חברת מייסיז' (סימול:M) כי המכירות בעונת החגים הנוכחית רשמו ירידה של 0.7% ביחס לשנה הקודמת, אך נציין כי החברה ציפתה לתוצאות חלשות יותר. 

נציין כי דיווחים אלו מצטרפים לדו"חות חלשים במיוחד של חברת בד בת' אנד ביונד (לכתבה המלאה). 

נציין כי אמזון עדיין לא פרסמה נתונים רשמיים בנוגע למכירות בעונת החגים, אלא רק "דיווחים לא רשמיים של מקרובים". כך או אחרת, התמונה המצטיירת עבור חברות קמעונאות רבות אחרות נראית רע. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צצ 10/01/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    הרשתות בארה"ב בבעיה והמלחמה מול אמזון אבודה לאחר סגירה של 400 חנויות מייסיס ועוד 350 בJCP הם ימשיכו בסגירת חנויות ופיטורים אדירים .
  • 3.
    שיתחילו למכור אונליין במחירים אטרקטיביים (ל"ת)
    די לשחיתות 10/01/2020 00:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דירה = קורת גג 09/01/2020 23:51
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 1.
    שלמה גרינברג צדק. (ל"ת)
    כהנא 09/01/2020 20:01
    הגב לתגובה זו
  • חחח... 10/01/2020 00:44
    הגב לתגובה זו
    שמזכירים לו את זה ב"ניתוחים" שלו - הוא מצנזר את התגובה. פרשנים מלשון הפרשות אחוריים.
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מייסיז
צילום: טוויטר

מייסיז' עם תוצאות חזקות אז למה המניה נופלת?

הרבעון החזק ביותר של הרשת במכירות בחנויות זהות ב-13 הרבעונים האחרונים - אז למה מייסיז' נופלת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מייסיז

מייסיז' Macy's Inc -0.48%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי שהיו טובות מהצפוי, אבל זה לא מונע מהמניה לצנוח במסחר המוקדם. הענקית הקמעונאית דיווחה על רווח מתואם של 9 סנט למניה לעומת הפסד של 13 סנט בתחזיות האנליסטים, ומכירות של 4.7 מיליארד דולר מול צפי ל-4.55 מיליארד דולר. מה שהביא את התוצאות האלה זה שילוב של מכירות טובות מהצפוי וקיצוץ של כ-40 מיליון דולר בהוצאות המכירה, הנהלה וכלליות. למרות הירידה של %0.6 בהכנסות לעומת השנה שעברה, שנגרמה מסגירת חנויות, החנויות הזהות הציגו עלייה של 2.5%, שזה שיפור משמעותי מול הירידה אליה ציפו האנליסטים. זה הרבעון החזק ביותר של הרשת במכירות בחנויות זהות ב-13 הרבעונים האחרונים.

במהלך שיחת המשקיעים הסביר המנכ"ל טוני ספרינג שהשיפור משקף את התנעת אסטרטגיית Bold New Chapter, המתמקדת בסגירת חנויות לא רווחיות, הרחבת מגוון המוצרים ושיפור חוויית הקנייה. "המהלכים שאנחנו עושים בחנויות, במגוון, בחוויית הלקוח זהלא צעדים קוסמטיים, אלא שינוי בצורת החשיבה," הוא אומר. ספרינג מסביר שהסגירה של חנויות לא רווחיות מאפשרת למקד משאבים באתרים שמייצרים תרומה מהותית, וששיפור תמהיל המוצרים נעשה "על בסיס מה שהלקוחות אמרו לנו באופן ישיר, לא לפי הנחות עבר". לדבריו, החנות הפיזית והפלטפורמה הדיגיטלית חייבות לעבוד יחד, והחברה מנסה "לייצר רצף אחד שמרגיש טבעי ללקוח, מרגע שהוא מחפש מוצר ועד הרכישה עצמה".

לגבי הרבעון של החגים (הקריסמס), ספרינג רוצה לחדד את מה שהתפרש אצל חלק מהמשקיעים כגישה זהירה מדי. "כשאני אומר 'גישה יציבה ומבוססת', אני לא מתכוון לזהירות יתר," ציין. "אני מתכוון לגישה אחראית, מושכלת, כזו שנשענת על מה שאנחנו יודעים על הלקוחות שלנו ועל ההתנהגות שלהם בעונות לחוצות." הוא הוסיף כי מייסיס מתכוננת לעונה חזקה, אבל מודעת לכך שחלק גדול מהקונים מגיעים ממשקי בית רגישים למחיר. "אלה לקוחות שבוחרים בקפידה, שמחפשים ערך, ואנחנו צריכים להיות שם עם המוצרים הנכונים והמחירים הנכונים," סיכם.

מייסיז' לא "הולכת לחגוג" בחגים

אבל דווקא הרבעון החשוב ביותר בשנה, רבעון החגים, הוא זה שמחזיר את המניה לאחור. מייסיז' צופה רווח מתואם של 1.35 עד 1.55 דולר למניה, מתחת לצפי ל-1.58 דולר. התחזית למכירות ברבעון הרביעי עומדת על 7.35 עד 7.5 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות, אך לא מספיק כדי לאזן את הפספוס בצד הרווח. המשקיעים מגיבים בשלילה, והמניה יורדת בכ-6 אחוז במסחר המוקדם. החברה מדגישה כי חלק גדול מהקונים בעונת החגים מגיעים ממשקי בית מעמד בינוני-נמוך, שנוטים להתמקד במחיר ולהיות בררנים יותר בתקופות מאקרו מורכבות. במילים אחרות, גם אם מייסיס מתכוננת לעונה חזקה, היא מבינה שהלקוחות הרגישים למחיר עשויים להשפיע על הרווחיות.

לצד זאת, מייסיס מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות לשנה הפיסקלית. החברה מעריכה כעת הכנסות של 21.475 עד 21.625 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת שנעה בין 21.15 ל-21.45 מיליארד דולר. גם תחזית הרווח לשנה עולה לטווח של 2 עד 2.20 דולר למניה, מעל התחזית הקודמת של 1.70 עד 2.05 דולר. התחזיות המעודכנות נמצאות מעט מעל ציפיות האנליסטים, שהעריכו רווח מתואם של 2 דולר למניה והכנסות של 21.3 מיליארד דולר.