אמזון דיווחה על "מכירות היסטוריות", בשאר החברות זה נראה אחרת
מניית אמזון (סימול:AMZN) זינקה לקראת סוף דצמבר ברקע להודעת החברה כי המכירות בעונת החגים שברו שיאים (לכתבה המלאה). עם זאת, כעת נראה שעונת החגים האחרונה בארה"ב הייתה הרבה פחות מוצלחת לחברות האחרות.
מניית קוהל'ס (סימול:KSS), רשת בתי הכל בו למכירת אביזרי ביגוד והלבשה, מאבדת כעת ביותר מ-9% לשווי שוק של 7 מיליארד דולר בלבד ברקע לדיווח החברה כי המכירות בעונת החגים האחרונה ירדו ב-0.2% ביחס לעונת החגים של 2018 (שהייתה גם חלשה יחסית). בחברה מציינים כי חטיבת הלבשת הנשים של החברה העיבה על התוצאות.
גרף מניית קוהל'ס בשנים האחרונות: ירידה חדה בשנתיים האחרונות
במקביל, מניית ג'יי סי פאני (סימול:JCP) שנמצאת בשנים האחרונות בקשיים פיננסיים רבים, יורדת כעת ב-12% ומשלימה צניחה של יותר מ-99% מהשיא שקבעה ב-2008. החברה מדווחת כי המכירות בעונת החגים הנוכחית בחנויות הזהות רשמו ירידה של 7.5% והמכירות המתואמות ירדו ב-5.3%.
בנוסף, חברת L Brands, חברת האם של מותג וויקטוריה סיקרט, דיווחה כי המכירות בעונת החגים הנוכחית הסתכמו ב-3.9 מיליארד דולר, לעומת מכירות של 4.07 מיליארד דולר. המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- השוד הענקי בלונדון והמוצר המהפכני ששינה את שוק הצילום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול דיווחה חברת מייסיז' (סימול:M) כי המכירות בעונת החגים הנוכחית רשמו ירידה של 0.7% ביחס לשנה הקודמת, אך נציין כי החברה ציפתה לתוצאות חלשות יותר.
נציין כי דיווחים אלו מצטרפים לדו"חות חלשים במיוחד של חברת בד בת' אנד ביונד (לכתבה המלאה).
נציין כי אמזון עדיין לא פרסמה נתונים רשמיים בנוגע למכירות בעונת החגים, אלא רק "דיווחים לא רשמיים של מקרובים". כך או אחרת, התמונה המצטיירת עבור חברות קמעונאות רבות אחרות נראית רע.
- 4.צצ 10/01/2020 09:52הגב לתגובה זוהרשתות בארה"ב בבעיה והמלחמה מול אמזון אבודה לאחר סגירה של 400 חנויות מייסיס ועוד 350 בJCP הם ימשיכו בסגירת חנויות ופיטורים אדירים .
- 3.שיתחילו למכור אונליין במחירים אטרקטיביים (ל"ת)די לשחיתות 10/01/2020 00:43הגב לתגובה זו
- 2.דירה = קורת גג 09/01/2020 23:51הגב לתגובה זודירה = קורת גג
- 1.שלמה גרינברג צדק. (ל"ת)כהנא 09/01/2020 20:01הגב לתגובה זו
- חחח... 10/01/2020 00:44הגב לתגובה זושמזכירים לו את זה ב"ניתוחים" שלו - הוא מצנזר את התגובה. פרשנים מלשון הפרשות אחוריים.
פוליריזון רשתות חברתיותהישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה
חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd 104.51% , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.
פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.
במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.
בדרך לייצור תעשייתי
ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.
- 1.8 טריליון דולר: 5 עובדות על תעשיית הביו מד העולמית
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.

נטפליקס רוכשת את וורנר ברוס - מהלך שמשנה את כללי המשחק בהוליווד
עסקה של 72 מיליארד דולר, נטפליקס הופכת לאחד האולפנים הגדולים בעולם
מהלך שצפוי לטלטל את שוק הסטרימינג והבידור העולמי - נטפליקס הודיעה תרכוש את וורנר ברוס דיסקברי בעסקת ענק במזומן ובמניות בשווי של כ-72 מיליארד דולר. השווי הכולל של העסקה, כולל החוב, עומד על כ-82.7 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, בעלי המניות של וורנר יקבלו 27.75 דולר למניה - בחלקו במזומן ובחלקו במניות נטפליקס.
לפני השלמת העסקה תבצע וורנר ברוס את פיצול ערוצי הכבלים שלה, בהם CNN, TBS ו-TNT, כך שנטפליקס תקבל את פעילות האולפנים, כולל HBO וספריית התכנים האדירה שלה.
מנפצת שיאים - נטפליקס משנה כיוון אסטרטגי
נטפליקס, שצמחה כחברת השכרת DVD בדואר והפכה לענקית הסטרימינג המובילה בעולם, ביצעה עד היום רכישות קטנות בלבד. כעת, עם העסקה הגדולה בתולדותיה, היא נוגעת בלב ליבה של הוליווד. בין הנכסים שתעביר אליה - המותגים "הסופרנוס", "הכתר", "חברים", "הארי פוטר", וסדרות רבות נוספות.
המהלך מהווה תפנית חדה במדיניות החברה, שסירבה לאורך השנים להשקיע באולפנים פיזיים או להפיץ סרטים בבתי קולנוע באופן נרחב. כעת היא צפויה לשלוט באולפן ותיק עם מורשת של כמעט מאה שנה.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הדיווחים, וורנר קיבלה פניות גם מצד פארמאונט-סקיידאנס וקומקאסט, אולם בחרה להעדיף את ההצעה של נטפליקס - מהלך שגרר האשמות מצד מתחרים על תהליך לא הוגן. העסקה צפויה לעבור בחינה רגולטורית קפדנית בארה"ב ובאיחוד האירופי. חבר קונגרס רפובליקני בולט כבר הזהיר שהמהלך עלול לפגוע בצרכנים ולהגביר את הריכוזיות.
מה המשמעות לצופים ולתעשייה
-
החיבור בין תכנים איקוניים לבין פלטפורמת הסטרימינג המובילה עשוי לחזק עוד יותר את נטפליקס בשוק הגלובלי
-
ייתכן כי הצופים ייהנו מגישה נרחבת יותר לתכנים אהובים - אך פחות תחרות עלולה להוביל לפחות חדשנות
-
תעשיית הקולנוע, שכבר מתמודדת עם ירידה בהכנסות ובקהל, צפויה להתמודד עם כוח מאוחד שיקשה עליה להתחרות
