הבהלה מהזהב: אנליסטים מנתחים את המשך המגמה, "הכל עוד אפשרי"
ביום המסחר האחרון בוול סטריט החוזים העתידיים על הזהב איבדו 6% מערכם או בסביבות ה-83 דולר, ביום אחד. הסחורה ננעלה ברמה של 1,286 דולר לאונקייה, ונשקה לשפל של שלוש שנים.
אסטרטגים מהעולם טוענים כי התקופה הרעה לא הסתיימה והמחיר לאונקייה ימשיך לרדת. חלק גדול מהאסטרטגים חוזים נפילה ל-1000 דולר לאונקייה, או צלילה של 20% מהרמה הנוכחית.
"1,200 דולר לאונקייה או 1000 דולר לאונקייה, הכל אפשרי ביותר. צריך לזכור שאנחנו אחרי ראלי של 12 שנים במחיר הסחורה ולסנטימנט הכללי השפעה מהותית במיוחד על המחיר לאונקייה" אמר גאוורב סודאוי אנליסט סחורות ב- Intelligent Investor.
ג'ים לוריו דירקטור מנהל ב-TJM אמר לרשת CNBC כי המשקיעים לא רואים את הסחורה באותה הצורה שראו אותה לפני שנים אחדות "משהו השתנה באופן דרמטי בסנטימנט הכללי ביחס לזהב וזה ברור לי עכשיו, אפילו כאשר ישנה קריסה במדדים המובילים ואנשים מזרימים כספים לכיוון אגרות החוב, הם לא מסתכלים בכלל על הסחורה".
במידה ומסתכלים על גרף הסחורה ניתן לראות שמאז 2011, אז המחיר לאונקייה עמד על 1900 דולר, חלה ירידה של 30%. הירידה המדוברת מיוחסת לסביבת אינפלציה בעייתי אשר לא איפשרה שימוש בזהב ככלי גידור אפקטיבי.
- 3.אסופת פלצנים 22/06/2013 01:07הגב לתגובה זולא אשכח,איך לפני שנה שנתיים,כשהזהב דהר למעלה והגיע לאזור ה - 1850 דולר היה דיון ב"לילה כלכלי" אודות כיוון הזהב. המראיין שאל את המומחים אם נראה את הזהב חוצה את ה - 2000 דולר לאונקיה. ענה לו "המומחה" שהאלפיים כבר מאחורינו.....השאלה אם הוא יעצור ב - 3000 או שימשיך בדהרה ל - 4000.......:))))
- 2.YL 21/06/2013 12:33הגב לתגובה זוכל מי שמכר בשערים 1900/1800 נכנס מחדש וכל הקונים בשערים גבוהים פשוט מתרסקיםו מוכרים
- 1.זאוס הסקסי 21/06/2013 11:32הגב לתגובה זולעשות מאה אלף שח ביום א הקרוב את קבוצת דלק תצא הודעה את הנפט בתמר ןליוויתן ונסיקה חדה כלפי מעלה ביום א אמן ואמן!!!!!!!!!!!!!!!! שופר סל שווה לפחות 7 מיליארד שח
אנליסטים בורסה AIלקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?
הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?
בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.
זה השבוע של אנבידיה.
ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.
ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.
המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.
- הירידות נמשכות - החוזים על וול סטריט בירידה של עד 1.7%
- "מניית אנבידיה תעלה ב-38%" - מה חושבים האנליסטים על אנבידיה ומה קורה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
וויימו של אלפבית הופכת לחברה הראשונה בעולם שמפעילה רכבים אוטונומיים מלאים גם בכבישים מהירים, צעד שמציב אותה צעד לפני טסלה ומפריך בפועל חלק מהטענות של אילון מאסק לגבי מגבלות הטכנולוגיה
המרוץ העולמי לנהיגה אוטונומית מקבל עוד דלק. ווימו, חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.78% , עולה על הכביש המהיר ומתחילה להפעיל נסיעות אוטונומיות מלאות בכבישים מהירים בשלוש ערים מרכזיות: סן פרנסיסקו, לוס אנג’לס ופניקס. מדובר ברגע היסטורי עבור התעשייה: לראשונה בארה״ב ובמערב בכלל, שירות בתשלום ללא נהג מגיע לנתיבי ה-Freeway בארה"C, במה שמשאיר שוב את טסלה מאחור. טסלה Tesla 0.59% מובילה במשך שנים את השיח על נהיגה אוטונומית, אך עדיין לא מפעילה שירות באוטונומיה דומה למתחרה העיקרית.
וויימו מציגה את זה כשלב טבעי בהתבגרות הטכנולוגיה. "הכביש המהיר מסמל חופש ואפשרות בלתי מוגבלת, ואנחנו מביאים את החוויה הזו לעידן האוטונומי", כתבה החברה. מאחורי הניסוח היחצני מסתתרת הנדסה מורכבת במיוחד: נהיגה בכבישים מהירים דורשת תגובה מהירה יותר, קבלת החלטות תחת מהירות גבוהה, ומצבים שבהם טעות אחת עשויה להיות קטלנית. דמיטרי דולגוב, מייסד שותף ומנכ״ל משותף של ווימו , אמר: "השגת יכולת אוטונומית מלאה בכבישים מהירים היא הישג הנדסי עמוק. קל לדמיין, קשה לשלוט בו באמת".
גוגל מוכיחה למאסק שהוא טעה
על הקו שבין טכנולוגיה לבטיחות, החברה מציגה התקדמות ברורה אך גם לוקחת אחריות. טקדרה מוואקנה, המנכ״לית השותפה, אמרה כי החברה אינה מחשבת "כמה תאונות אפשריות", אלא מתמקדת בהגדרת ’הרף הבטיחותי הגבוה ביותר’. כשהיא נשאלה האם החברה מאמינה שהציבור יקבל את זה שבסופו של דבר יהיו תאונות גם עם רכבים אוטונומיים, היא אמרה: "אני חושבת שהאנושות כן תקבל את זה". אמירה כזו עשויה לעורר מחלוקת, אבל מבט על הנתונים מלמד שהשאלה כבר אינה תאורטית: מאז 2021 היו למערכות של ווימו יותר מ-1,250 אירועים שבהם הרכב היה מעורב בהתנגשות, בין אם עם כלי רכב אחרים, משאיות, אובייקטים סטטיים ואפילו שער שנסגר עליהם.
ועדיין, החברה מתקדמת במהירות. ווימו מפעילה כיום כ-250 אלף נסיעות בשבוע, עם צי של יותר מ-2,000 כלי רכב, עם סט חיישנים ייחודי הכולל מצלמות, ליידר ורדאר, שמייצרים יחד תמונה תלת-ממדית רציפה של הסביבה. החשיפה לכבישים המהירים תאפשר לווימו להגיע ליעדים חדשים, בהם שדה התעופה של סן חוזה (SJC), והרחבה משמעותית של השירות לאורך כל חצי האי מהמפרץ הדרומי ועד סן פרנסיסקו. החברה כבר מפעילה שירות מלא בפניקס, לוס אנג’לס, אוסטין ואטלנטה, ועתה מודיעה שתתרחב לערים נוספות ובהן בוסטון, דנבר, מיאמי, סיאטל וניו יורק.
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איפה טסלה בסיפור?
למרות שטסלה מובילה את השיח סביב FSD כבר שנים, בפועל היא רחוקה מלהציע שירות אוטונומי מלא. הפיילוט שמופעל באוסטין עדיין תלוי במעקב אנושי, אינו מוגדר כשירות מסחרי ללא נהג, והמערכת עצמה, המבוססת רק על מצלמות וללא ליידר או רדאר, מתקשה לקבל אישורים רגולטוריים שמאפשרים תפעול מלא. מאסק עצמו טען בעבר שמערכות כמו של ווימו "לא מסוגלות להתמודד עם כבישים מהירים", אך בינתיים החברה המתחרה היא זו שמציגה שירות פעיל ומאושר.
