
אנבידיה תחזור לשוק הסיני? הואנג רומז שכן
ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, מאשר כי מתנהל מו"מ להביא לסין את שבב הדגל של החברה, תוך שינויים רגולטוריים שיאפשרו זאת; ההצהרה מגיעה אחרי דוחות רבעוניים חיוביים אבל תחזית הססנית בה אנבידיה לא יכלה לחזות את ההכנסות מהשוק הסיני
אחרי חודשים של מתיחות רגולטורית ובלימת מכירות לשוק הסיני, מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, רומז על מה שנראה כמו שינוי כיוון: "יש סבירות גבוהה שנביא את שבב ה-Blackwell לשוק הסיני", הוא אמר בשיחת המשקיעים לרבעון השני של 2025. זו הפעם הראשונה שבה הואנג מתייחס בפומבי לאפשרות שהשבב המתקדם ביותר של אנבידיה, שמהווה כיום את עמוד השדרה של ההכנסות שלה בתחום הדאטה סנטר, יימכר אפילו אם בגרסה מותאמת לשחקנים סינים בתחום הבינה המלאכותית.
ההצהרה של הואנג מגיעה על רקע תוצאות כספיות חזקות לרבעון, עם צמיחה שנתית של 56%
בהכנסות לרמה של 54 מיליארד דולר נתון שכולו הושג ללא מכירה של אפילו שבב H20 אחד בסין במהלך התקופה. בפועל, החברה שחררה מלאי של 180 מיליון דולר מהשבב ללקוח מחוץ לסין, מה שתורגם להכנסות של 650 מיליון דולר. בשלב זה, אנבידיה לא בונה על מכירות H20 לרבעון הבא, והיא
מציינת כי זה תלוי בגורמים גיאו-פוליטיים, ניתן יהיה להגיע למכירות בהיקף שבין 2 ל-5 מיליארד דולר.
להרחבה על תוצאות אנבידיה: אנבידיה שוב עקפה את הציפיות – השוק ציפה ליותר , אנבידיה בירידה מתונה. המשקיעים לא חוששים - הנה הסיבות
הואנג על הקו של וושינגטון-בייג'ינג
המהלך שנרקם מול סין מתרחש במקביל להסכם משמעותי עליו חתם הואנג עם ממשל טראמפ בחודש אוגוסט ובמסגרתו אנבידיה תקבל רישיונות ייצוא לשבבי H20 - שזה הדור הנוכחי של שבבי הבינה המלאכותית בתמורה להעברת 15% מההכנסות מסין לידי הממשל האמריקאי. עדיין לא פורסמו תקנות
רשמיות המגדירות את מנגנון העברת התשלום הזה, ההסכם משקף את הנכונות ההולכת וגוברת מצד ארה"ב למצוא פתרונות מעשיים למגבלות הייצוא על ציוד AI מתקדם.
- מניית אנבידיה יורדת בעקבות דוחות אורקל ומה זה "נייטרליות השבבים"
- פלנטיר עולה 1.1%, מיקרוסופט נחלשת 1.2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה למשקיעים הואנג גם הדגיש כי ביקר לאחרונה פעמיים בבית הלבן - ביולי וגם בחודש האחרון כדי לקדם את
הרישוי של מוצרי החברה לסין. "אנחנו עושים מאמצים גדולים כדי לשרת את השוק הסיני הענק", אמר גם במהלך ביקור שעשה בתערוכת שרשרת האספקה בבייג'ינג, שם נפגש גם עם בכירים בממשל הסיני. בשביל אנבידיה, סין היא שוק שבב ה-AI השני בגודלו בעולם, עם פוטנציאל מכירות של 50 מיליארד
דולר כבר בשנה הזאת ועם צפי לצמיחה של 50% נוספים בשנה הבאה.
אם אנבידיה באמת תחליט להשיק את Blackwell בסין, היא תצטרך לבצע התאמות טכנולוגיות שיאטו את השבב כדי שיעמוד ברגולציה האמריקאית. זה משהו שבכירי החברה סבורים שהוא עדיף על פני הרחקה מוחלטת של
אנבידיה מהשוק הסיני. הואנג טען כי עדיף שהמפתחים הסינים יבחרו בטכנולוגיה אמריקאית, גם אם בגרסה מוחלשת, מאשר שידחפו לפיתוח אלטרנטיבות מקומיות. החלום הכי מפחיד של אנבידיה זה התבססות של תעשיית שבבים עצמאית בסין בעקבות מגבלות הייצוא - אנבידיה הסינית? קמבריקון דיווחה על קפיצה של 4,348% במכירות.
- 1.אנונימי 28/08/2025 16:05הגב לתגובה זוהערך שלה הפך לא ראלי בהתייחס לרווחים שגם חלק מהם מגיעים מעליית המניה בבורסה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
