סטארבקס
צילום: טוויטר

הרווח הנקי של סטארבקס נחתך בחצי - למה המניה עולה?

כוס הקפה נשפכה על המשקיעים אבל הם מגיבים בסלחנות; הרווח הנקי ירד ב-47% והסתכם ב-558 מיליון דולר 

מנדי הניג | (5)
נושאים בכתבה סטארבקס בתי קפה

רשת בתי הקפה סטארבקס Starbucks Corp -0.22%   חוותה ברבעון האחרון את אחת התקופות הקשות בתולדותיה בשנים האחרונות. הרווח הנקי לבעלי המניות נחתך כמעט בחצי והסתכם ב־558.3 מיליון דולר – ירידה של 47% לעומת הרבעון המקביל. גם הרווח התפעולי ירד משמעותית ל־918.7 מיליון דולר, לעומת 1.4 מיליארד, כששיעור הרווחיות נשחק מ־21% ל־13.3%.

למרות צמיחה של 4% בהכנסות לרמה של 9.45 מיליארד דולר – מעט מעל תחזיות האנליסטים – הנתונים הפנימיים מדאיגים. זהו הרבעון השישי ברציפות שבו נרשמת ירידה במכירות זהות (same-store sales) בארה"ב. לפי הדו"ח, המכירות בצפון אמריקה ירדו ב־2%, בעיקר בשל ירידה של 3% בכמות העסקאות. בארה"ב לבדה נרשמה ירידה של 4% במספר העסקאות, אף שלקוחות בודדים הוציאו יותר פר הזמנה.


סטארבקס ממשיכה להתמודד עם שינויי העדפות בקרב צרכנים ועם תחרות מצד שחקנים חדשים בשוק המשקאות הקרים ומוצרי החלבון. עם זאת, המנכ"ל והיו"ר, בריאן ניקול, שומר על טון אופטימי: "עשינו את העבודה הקשה. ב־2026 נשיק גל חדש של חדשנות, נשפר את השירות ונחזיר את סטארבקס למה שהיא צריכה להיות – חוויה מעוררת השראה", אמר.


התאוששות בסין, מהלכים אסטרטגיים, ושינויים תרבותיים

בניגוד לשוק האמריקאי, דווקא השוק הסיני – מנוע הצמיחה המשני של החברה – רשם תוצאות חיוביות. המכירות הזהות עלו ב־2%, והעסקאות זינקו ב־6%. החברה מדווחת על התעניינות מצד כ־20 שותפים מקומיים, שעשויים לסייע בהתרחבות מעבר לערים הגדולות. "אנחנו מחויבים לשוק הסיני ומתכוונים להישאר בו בטווח הארוך", ציין ניקול.


במהלך הרבעון נוספו 308 סניפים חדשים נטו, והמספר הכולל חצה את רף 41 אלף הסניפים – מהם 53% בבעלות ישירה ו־47% בזיכיון. במקביל, סטארבקס השיקה פיילוט למודל שירות חדש בשם "Green Apron Service" ב־1,500 סניפים בארה"ב, שנועד לשפר את זמני ההמתנה ולייעל את עבודת הצוותים. המודל צפוי להיות מוטמע ברמה ארצית כבר באוגוסט. כיום, לפי החברה, 80% מההזמנות נמסרות תוך פחות מ־4 דקות – יעד שהוגדר במקור לסוף 2024.


בתפריט, החברה מרחיבה את ההיצע עם משקאות חלבון עם קצף קר, קפה קלוי כהה, משקאות מבוססי קוקוס, ומזון ללא גלוטן ועשיר בחלבון – שפותחו בשיתוף עם צוותי הסניפים, ולא באופן חד-צדדי כבעבר. "הימים שבהם פיתחנו מוצר מהמטה ושלחנו אותו לשטח בתקווה שיסתדר – נגמרו", אמר ניקול.


בתחום הניהולי, סטארבקס שיגרה מסר ברור לעובדיה: החל מאוקטובר, עובדי המטה יידרשו להגיע למשרד 4 ימים בשבוע (במקום 3 כיום), ומנהלי צוותים יחויבו לעבור לסיאטל או טורונטו בתוך שנה – אחרת יוצע להם מסלול פרישה מרצון עם מענק חד-פעמי.

קיראו עוד ב"גלובל"

גם עיצוב הסניפים עובר ריענון. החברה מתכננת מודל חנות חדש עם 32 מקומות ישיבה וחלון דרייב-ת׳רו, שמוזיל את עלות ההקמה ב־30% לעומת הדגם הקיים. חנויות שפעלו כ"שירות עצמי בלבד" עוברות התאמה מחדש או נסגרות.


סטארבקס נסחרת כעת לפי שווי של 107 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה עלתה ב-3.5% מתחילת השנה וב-24% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ותמכור סוכר דקלים ותמרים ב140 בלי סוכר מצרי או אמריקאי או תירס. למהנדסים רוסים ופולנים (ל"ת)
    ליטאי 30/07/2025 23:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ליטאי 30/07/2025 23:20
    הגב לתגובה זו
    תפטר את כל העובדים מתעשיית המלונות וחתונות בחברה דא ויטממה ציצקי באל.בלי שום פיצוי מחר כל מנהלים בכירים ותיקח להם תמניות בגדו ברוטשילד.
  • 3.
    עם חלב טבעי מהמשק נמזג מהמלצר לכוס עם כוסות מחרסינה לא צבועה מנכל ויצוסקי. (ל"ת)
    ליטאי 30/07/2025 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ליטאי 30/07/2025 22:42
    הגב לתגובה זו
    בלי כיסאות בחוץ סניפים ראשונים בהרצליה לעובדי הייטק ומשרדי רוח.
  • 1.
    אנונימי 30/07/2025 21:12
    הגב לתגובה זו
    עוגות עבשות לפוזאים.כנסו לחנויות הנוחות של תחנות דלק מכונות קפה חדישות שליש מחיר.