סטארבקס
צילום: טוויטר

הרווח הנקי של סטארבקס נחתך בחצי - למה המניה עולה?

כוס הקפה נשפכה על המשקיעים אבל הם מגיבים בסלחנות; הרווח הנקי ירד ב-47% והסתכם ב-558 מיליון דולר 

מנדי הניג | (5)
נושאים בכתבה סטארבקס בתי קפה

רשת בתי הקפה סטארבקס Starbucks Corp -1.22%   חוותה ברבעון האחרון את אחת התקופות הקשות בתולדותיה בשנים האחרונות. הרווח הנקי לבעלי המניות נחתך כמעט בחצי והסתכם ב־558.3 מיליון דולר – ירידה של 47% לעומת הרבעון המקביל. גם הרווח התפעולי ירד משמעותית ל־918.7 מיליון דולר, לעומת 1.4 מיליארד, כששיעור הרווחיות נשחק מ־21% ל־13.3%.

למרות צמיחה של 4% בהכנסות לרמה של 9.45 מיליארד דולר – מעט מעל תחזיות האנליסטים – הנתונים הפנימיים מדאיגים. זהו הרבעון השישי ברציפות שבו נרשמת ירידה במכירות זהות (same-store sales) בארה"ב. לפי הדו"ח, המכירות בצפון אמריקה ירדו ב־2%, בעיקר בשל ירידה של 3% בכמות העסקאות. בארה"ב לבדה נרשמה ירידה של 4% במספר העסקאות, אף שלקוחות בודדים הוציאו יותר פר הזמנה.


סטארבקס ממשיכה להתמודד עם שינויי העדפות בקרב צרכנים ועם תחרות מצד שחקנים חדשים בשוק המשקאות הקרים ומוצרי החלבון. עם זאת, המנכ"ל והיו"ר, בריאן ניקול, שומר על טון אופטימי: "עשינו את העבודה הקשה. ב־2026 נשיק גל חדש של חדשנות, נשפר את השירות ונחזיר את סטארבקס למה שהיא צריכה להיות – חוויה מעוררת השראה", אמר.


התאוששות בסין, מהלכים אסטרטגיים, ושינויים תרבותיים

בניגוד לשוק האמריקאי, דווקא השוק הסיני – מנוע הצמיחה המשני של החברה – רשם תוצאות חיוביות. המכירות הזהות עלו ב־2%, והעסקאות זינקו ב־6%. החברה מדווחת על התעניינות מצד כ־20 שותפים מקומיים, שעשויים לסייע בהתרחבות מעבר לערים הגדולות. "אנחנו מחויבים לשוק הסיני ומתכוונים להישאר בו בטווח הארוך", ציין ניקול.


במהלך הרבעון נוספו 308 סניפים חדשים נטו, והמספר הכולל חצה את רף 41 אלף הסניפים – מהם 53% בבעלות ישירה ו־47% בזיכיון. במקביל, סטארבקס השיקה פיילוט למודל שירות חדש בשם "Green Apron Service" ב־1,500 סניפים בארה"ב, שנועד לשפר את זמני ההמתנה ולייעל את עבודת הצוותים. המודל צפוי להיות מוטמע ברמה ארצית כבר באוגוסט. כיום, לפי החברה, 80% מההזמנות נמסרות תוך פחות מ־4 דקות – יעד שהוגדר במקור לסוף 2024.


בתפריט, החברה מרחיבה את ההיצע עם משקאות חלבון עם קצף קר, קפה קלוי כהה, משקאות מבוססי קוקוס, ומזון ללא גלוטן ועשיר בחלבון – שפותחו בשיתוף עם צוותי הסניפים, ולא באופן חד-צדדי כבעבר. "הימים שבהם פיתחנו מוצר מהמטה ושלחנו אותו לשטח בתקווה שיסתדר – נגמרו", אמר ניקול.


בתחום הניהולי, סטארבקס שיגרה מסר ברור לעובדיה: החל מאוקטובר, עובדי המטה יידרשו להגיע למשרד 4 ימים בשבוע (במקום 3 כיום), ומנהלי צוותים יחויבו לעבור לסיאטל או טורונטו בתוך שנה – אחרת יוצע להם מסלול פרישה מרצון עם מענק חד-פעמי.

קיראו עוד ב"גלובל"

גם עיצוב הסניפים עובר ריענון. החברה מתכננת מודל חנות חדש עם 32 מקומות ישיבה וחלון דרייב-ת׳רו, שמוזיל את עלות ההקמה ב־30% לעומת הדגם הקיים. חנויות שפעלו כ"שירות עצמי בלבד" עוברות התאמה מחדש או נסגרות.


סטארבקס נסחרת כעת לפי שווי של 107 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה עלתה ב-3.5% מתחילת השנה וב-24% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ותמכור סוכר דקלים ותמרים ב140 בלי סוכר מצרי או אמריקאי או תירס. למהנדסים רוסים ופולנים (ל"ת)
    ליטאי 30/07/2025 23:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ליטאי 30/07/2025 23:20
    הגב לתגובה זו
    תפטר את כל העובדים מתעשיית המלונות וחתונות בחברה דא ויטממה ציצקי באל.בלי שום פיצוי מחר כל מנהלים בכירים ותיקח להם תמניות בגדו ברוטשילד.
  • 3.
    עם חלב טבעי מהמשק נמזג מהמלצר לכוס עם כוסות מחרסינה לא צבועה מנכל ויצוסקי. (ל"ת)
    ליטאי 30/07/2025 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ליטאי 30/07/2025 22:42
    הגב לתגובה זו
    בלי כיסאות בחוץ סניפים ראשונים בהרצליה לעובדי הייטק ומשרדי רוח.
  • 1.
    אנונימי 30/07/2025 21:12
    הגב לתגובה זו
    עוגות עבשות לפוזאים.כנסו לחנויות הנוחות של תחנות דלק מכונות קפה חדישות שליש מחיר.
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

טראמפ מחייךטראמפ מחייך

טראמפ מאלץ את ענקיות הפארמה להוריד מחירים בתמורה לשקט ממכסים

תשע ענקיות תרופות חתמו על הסכמים עם ממשל טראמפ להפחתת מחירי תרופות בארה״ב, תוך איום מרומז במכסים וצעדים רגולטוריים; במקביל, הנשיא מסמן יעד חדש: חברות הביטוח

רן קידר |
נושאים בכתבה טראמפ פארמה

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ הודיע אמש כי תשע חברות תרופות גדולות הגיעו להסכמות עם הממשל, במסגרת מהלך שנועד להוזיל את מחירי התרופות לצרכנים אמריקאים. ההסכמים נחתמו לאחר שטראמפ איים בקיץ האחרון להטיל מכסים על חברות תרופות שלא יסכימו להפחתות מחירים, בעיקר עבור אוכלוסיות מוחלשות.

בין החברות שהצטרפו להסכמים נמנות רוש Roche GS 1.88%  , נוברטיס Novartis AG 0.58%  , בריסטול־מאיירס סקוויב Bristol-Myers Squibb Co , גיליאד Gilead Sciences Inc 2.32%  , בוהרינגר אינגלהיים, אמג’ן Amgen Inc 0.91%  , GSK GSK 0.66%  , סאנופי Sanofi 0.4%   ומרק Merck & Co. Inc. . הן מצטרפות לפייזר Pfizer Inc 0.6%   ואסטרהזנקה AstraZeneca plc 0.83%  , שכבר חתמו מוקדם יותר השנה. בסך הכול, 14 מתוך 17 החברות שאליהן פנה טראמפ כבר נענו לדרישות, כאשר שלוש נוספות: אבווי AbbVie 1.8%  , ג’ונסון אנד ג’ונסון Johnson & Johnson Inc  וריג’נרון Regeneron Pharmaceuticals Inc עדיין במו״מ מתקדם עם הבית הלבן.

על פי ההסכמים, החברות יוזילו מחירים עבור תוכנית Medicaid, ימכרו תרופות בהנחות ישירות לצרכנים, וישיקו תרופות חדשות בארה״ב במחירים זהים לאלו שבשווקים זרים. טראמפ הצהיר כי מחירי התרופות בארה״ב "יירדו מהר ובחדות, ויהפכו לנמוכים ביותר בעולם המפותח".

הנחות, האצות רגולטוריות והבטחות השקעה

כחלק מהמהלך, הודיע ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) כי מרק תקבל מסלול בחינה מואץ לשתי תרופות מרכזיות בצנרת שלה, תרופה להורדת כולסטרול וטיפול אונקולוגי, מהלך שעשוי לקצר תהליכי אישור מכשנה לחודשים ספורים בלבד.

החברות, מצידן, הדגישו כי ישקיעו בייצור מקומי והתחייבו לאספקה בשעת חירום. בריסטול-מאיירס הודיעה שתספק את תרופת הדגל שלה לדילול דם, Eliquis, בחינם למטופלי Medicaid, בעוד גיליאד התחייבה להוריד את מחיר תרופת צהבת C שלה, Epclusa, לפחות מ-2,500 דולר, ירידה חדה לעומת מחירים קודמים.