הגרלת דירה בהנחה, מהם סיכויי הזכייה?
החלה ההרשמה להגרלת דירה בהנחה, כש-47,580 משתתפים לוקחים בה חלק, ראשון לציון מובילה עם 22,186 משקי בית שמשתתפים בהגרלה על 650 דירות כלומר בחישוב גס סיכוי זכייה של 2.9%, אחריה באר יעקב עם 21,054 משתתפים על 883 דירות, סיכוי הזכייה עומד על 4% ופתח תקווה עם 20,604 משתתפים על 1201 דירות כלומר סיכוי זכייה של 5.8% (החישוב הוא חישוב גס של מספר הדירות חלקי מספר המשתתפים הנוכחי).
כתבות קשורות:
>> כמה עולה מ"ר ב"דירה בהנחה" והאם כדאי להירשם?
>> כל הכתבות בנושא דירה בהנחה
ההגרלה היא ניסיון נוסף של הממשלה להראות שהיא פועלת כדי להוריד את מחירי הדיור, למרות שהסיבה לירידת המחירים בשוק הדיור בשיעור של 5-6% היא בכלל תוצאה של עליות הריבית במשק, כשפחות אנשים לוקחים הלוואות, מה שגורם לעצירה של עסקאות בעקבות חוסר מימון. ההגרלה היא החמישית במספרה תחת תכנית 'דירה בהנחה', שמגרילה 7,037 יחידות דיור ב-17 מקומות בארץ והיא תיסגר ביום ראשון ה-7.5 ט"ז באייר בשעה 23:59.
כדי להירשם להגרלות צריך להנפיק 'אישור זכאות', שאותו אפשר להנפיק באופן מקוון דרך באינטרנט באתר התוכנית. לדברי משרד השיכון, מי שלא יכול להירשם באופן מקוון יכול להירשם מרחוק באמצעות טפסים מקוונים באתרי החברות או דרך מוקדי השירות של חברות ההרשמה לסיוע בדיור. עלות הנפקת אישור הזכאות לתוכניות של "דירה בהנחה"- 240 שקל. הליך ההנפקה אורך עד 10 ימים, והאישור תקף לשנה, אם אישור הזכאות בתוקף אין צורך להנפיק שוב.
ניתן להנפיק אישור זכאות להרשמה עד ליום חמישי ה-20.4 כ"ט בניסן. תוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים במהלך חודש מאי. הזכאים להירשם הם כל חסרי הדירה בעלי אישור זכאות בתוקף. כפי שהיה בהגרלות קודמות, באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו. כמו כן, אין חשיבות למועד ההרשמה להגרלה. מעניין לציין ש-1,100 יח״ד שהיו אמורות להיות מוגרלות הפעם בסוף לא נכנסו להגרלה ועל פי משרד השיכון הן "יכנסו להגרלות הבאות, עם סיום ההליכים בעניינם".
- מה הסיכוי שלכם לזכות בדירה?
- ההרשמה להגרלת "דירה בהנחה" הוארכה עד 22 באוקטובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלה הנתונים המלאים:
- 3.שמעון אלמגור 22/04/2023 22:10הגב לתגובה זובתי נרשמה ושילמה דרך האינטרנט .נאמר לה שהיא אינה זכאית .כי צעירים נחשבים מגיל 35 .וניא בגיל 30 .אם כך יש טעות וביקשה להחזיר את הכסף נאמר לה מאותה חברה שאינה זכאית להחזר כספי .מעניין כמה אנשים טעו וכמה החברה הכניסה כסף שלא בצדק לכיסה
- 2.העם הנבער 19/04/2023 06:07הגב לתגובה זוצעירים נאבקים לרכוש את הדירה שלהם ועוד במחיר עתק בזמן שמשתמטים ומושחתים בממשלה מחזיקים נכסים רבים שרכשו מכסף שאין להם שום הסבר איך השיגו.
- 1.חוצפה 18/04/2023 21:27הגב לתגובה זונבל שהורס את חיי הזוגות הצעירים ...
- סתם מבלבל תמוח, וחבל. (ל"ת)דודו 20/04/2023 10:55הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
