מעצר אזיקים חשוד
צילום: Istock

רואה חשבון חשוד בזיוף חשבוניות ותלושי שכר בהיקף של מיליון שקל

ברשות המיסים חושדים כי במשך שנים רואה החשבון העלים מס באמצעות השמטת הספרה האחרונה בחשבוניות - ובכך הקטין את הכנסותיו במאות אלפי שקלים

מורן ישעיהו | (3)

רואה חשבון חשוד בעבירות מס בסך של יותר ממיליון שקל. ברשות המיסים חושדים כי רואה החשבון נהג להשמיט את הספרה האחרונה בחלק מהחשבוניות שהגיש ולהוציא תלושי שכר פיקטיביים, גם לכאלה שלא עבדו אצלו.

 

החשוד הוא מאור חמו, בן 44, מרחובות, ועל פי החשדות הוא העלים הכנסות במשך שנים בהיקף של חצי מיליון שקל וניפח הוצאות כוזבות בסך חצי מיליון שקל. על מקום עבודתו הוטל איסור פרסום.

 

בבדיקה שהתנהלה ברשות עלה חשד לפיו נהג חמו באופן שיטתי להשמיט את הספרה האחרונה בחלק מהחשבוניות שהגיש, ובכך הקטין את הכנסותיו במאות אלפי שקלים. בחקירתו, השיב החשוד לעניין השמטת הספרות האחרונות כי פנה למע"מ, הסדיר את העניין והגיש דוח מתקן. לגישתו, מדובר בטעות. בפועל, התגלו בחקירה חשבוניות נוספות שלא תיקן.

 

במסגרת חקירתו, הודה חמו כי נהג להוציא תלושי שכר פיקטיביים לעובדים שלא עבדו עבורו ובכך הקטין את הכנסותיו. מעדויות שנגבו עלה כי חמו שיתף פעולה עם עובד במשרדו, כך שמשכורתו של העובד פוצלה – חלק על שמו וחלק על שם אמו של העובד, שכלל לא עבדה במשרד.

בית המשפט הורה על שחרורו בתנאים מגבילים במסגרתם נאסר עליו לצאת מהארץ למשך חצי שנה, והוא נדרש להתחייבות עצמית בסך 350 אלף שקל. עוד נדרש להפקיד ערבות עצמית בסך 15 אלף שקל. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עמירם 29/08/2019 23:40
    הגב לתגובה זו
    אם אמנן יתברר שההאשמות נכונות יש לשלול רשיון העבודה ותעודת ההסמכה של רוח"ש. הנ"ל מופקד על נושא רגיש ביותר - דיווחים פיננסיים. אם אשמתו תוכה יש לשלול ממנו אפשרות להמשיך בעיסוקו שכן הוא עלול להפיל לקוחות בפח על ידי מתן עצות בלתי חוקיות
  • 2.
    רואה חשבון 28/08/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    צריכה לשלול לו את הרישיון אם התברר כי באמת הוא אשם. כל רואה חשבון חייב להיענש בשלילת רישיון. ככה התופעה תיעלם
  • 1.
    433 28/08/2019 11:37
    הגב לתגובה זו
    אור לגויים
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.