ישראל ביתנו על פרשת השחיתות: "בכל בחירות מנסים לפגוע בנו"
היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן עיכבה לחקירה עשרות בכירים ממשרדי ממשלה ומועצות מקומיות כולל את סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום ושר לשעבר ממפלגת ישראל ביתנו שנחקר בעבר גם בעבירות אחרות.
המעורבים חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים באמצעות העברות כספים לעמותות וארגונים שונים. אישי הציבור העבירו כספים לעמותות שלא היו זכאיות לכך ופעלו למינוי מקורבים לתפקידים שונים.
החשודים יובאו, בהתאם להתפתחות החקירה, לדיון בהארכת מעצרם בסמוך לשעה 14:00 בבית משפט השלום בראשון לציון.
הודעת מפלגת ישראל ביתנו : "כפי שקרה בכל מערכת בחירות מאז הוקמה 'ישראל ביתנו' בשנת 1999, גם הפעם לא מוותרים במשטרה על מעצרים מתוקשרים וחקירה נגד אנשי המפלגה. אם דבר החקירה היה מתפרסם לפני שהוכרז על הקדמת הבחירות או אחריהן, ניתן היה לחשוב שאולי מדובר בדבר ענייני, אך העובדה שהדבר נעשה, שוב, בזמן בחירות מעידה יותר מכל על הכוונות העומדות מאחרי הענין, שנועדו לפגוע ב'ישראל ביתנו'. אנו בטוחים בחפותם של האנשים ושכמו בפעמים קודמות, לאחר שישכך הרעש וההמולה התקשורתית, יתברר שאין מאחרי הפרסומים הללו דבר זולת הרצון, שלא יצלח, להזיק לנו .
הודעת משטרת ישראל: "באישור היועץ המשפטי לממשלה, החלה חקירה על ידי האגף החקירות והמודיעין יחידת להב 433 והיחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון על ידי שורה של נושאי תפקידים בכירים בשירות הציבורי, ובהם: ח"כ/ית המכהן/נת כסגן/ית שר, כמה ראשי מועצות/רשות מקומית, מנכ"ל משרד ממשלתי, שר לשעבר, מנכ"לי/ראשי עמותות, מנכ"לי/ראשי איגודים, בכירים בתאגידים ציבוריים ופעילים פוליטיים".
"זה כשנה מנהלת להב 433/יאח"ה חקירה סמויה, תוך הפעלת כלים מודיעיניים וחקירתיים מגוונים ומתקדמים. זאת, לאחר שעלה חשד כי החשודים חברו יחדיו ופעלו באופן שיטתי לקידום ענייניהם הפרטיים והציבוריים ולקבלת כספים לצרכים אישיים וזאת תוך ביצוע עבירות שונות, באופן שפגע מהותית במנהל התקין בתחומי עיסוקם".
"החקירה הסמויה חשפה, על פי החשד, קיומה של שיטת פעולה מאורגנת, לפיה החשודים או מי מטעמם העבירו במסגרת תפקידם הציבורי, סכומי כסף ניכרים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות שלא כדין, וזאת בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים, תשלומים ועוד".
- 23.רק הליכוד מריץ את הבורסה צריך חקירה פו (ל"ת)sus 24/12/2014 11:41הגב לתגובה זו
- 22.מורפי 24/12/2014 11:27הגב לתגובה זוכדאי ליושב ראש הכנסת ל יבדוק אפשרות להקצות את אחד מחדרי הכנסת הגדולים והמכובדים כחדר מעצר עבור ניבחרי העם.
- 21.יפית 24/12/2014 11:22הגב לתגובה זורק הליכוד ימגר את השחיתות
- 20.דידי 24/12/2014 11:14הגב לתגובה זוזו מניפולציה של לפיד שמקוה להיבנות מכך לנוכח ירידתו המהירה
- 19.עדי 24/12/2014 11:10הגב לתגובה זושר המשטרה מישראל ביתנו נו
- 18.YL 24/12/2014 10:55הגב לתגובה זואן לי השכלה אן לי כישורים אן לי........תעודה של סיום כיתה א אבל אמא שלי חברת כנסת אז.......מגיע לי תפקיד רציני
- 17.תודה ליברמן 24/12/2014 10:50הגב לתגובה זוהליכוד חוזר בגדול...
- 16.רק הליכוד 24/12/2014 10:48הגב לתגובה זוהליכוד
- 15.יורם 24/12/2014 10:47הגב לתגובה זוהליכוד
- 14.הליכוד 24/12/2014 10:46הגב לתגובה זורק הליכוד כי זה הבית האמתי שלכם ברוכים הבאים
- 13.הלחכוד 24/12/2014 10:45הגב לתגובה זוכי זה הבית האמיתי שלכם
- 12.s dsd 24/12/2014 10:10הגב לתגובה זואיפה שמגרדים מוצאים לכלוך ! לא פלא שלא נשאר כסף לחינוך,לרווחה ,לחיילים,לזוגות צעירים לחולים ולזקנים. הכל נבלע בגניבות בעיקר במשרדי ממשלה. זה מתחיל עם גניבות קטנות של שעות נוספות "פיקטיביות" ו"קילומטרג' לא מוצדק וממשיך עם ה"גניבות " הגדולות של הגדולים!!. וזה מחלחל לצבא,למישטרה ולמשרדים אחרים בשילטון המרכזי ובשילטון העירוני.
- 11.כולם חילונים. האם כל החילונים גנבים ? (ל"ת)ישראלי 24/12/2014 10:08הגב לתגובה זו
- 10.אור174 24/12/2014 09:39הגב לתגובה זואנחנו לא צריכים לטפל באויבינו מבחוץ אלא קודם נטפל על אויבינו מבפניםתאוות שלטון גועל נפשהרווחתם עוד אדם שלא יבחר בבחירות הקרובות
- 9.50 אחוז שחיתות בבורסה (ל"ת)דוד 24/12/2014 09:30הגב לתגובה זו
- 8.יש בממשלה שתי סגניות. פאינה וציפי. תנחשו בעצמכם... (ל"ת)אבי 24/12/2014 09:29הגב לתגובה זו
- 7.עוזי 24/12/2014 09:28הגב לתגובה זומה עוד יקרה ויתגלה עד הבחירות...פרשיות שחיתות+פרשת הגז פתאום לא מתאימה לאנשים...אמאלה
- 6.צריך גם לבדוק שחיתות בבורסה שלנו (ל"ת)jcrho 24/12/2014 09:22הגב לתגובה זו
- 5.אזרח 24/12/2014 09:17הגב לתגובה זוהחשודים הם שלוחי ציבור. ביקשו אמון האזרחים. חובת המשטרה להשוף את שמם גם מבלי להכיר בעבירותיהם לכאורה. יאמר הדובר: נחקרים במשטרה...
- 4.שכל אחד יכתוב את הניחוש שלו באיזו מפלגה מדובר (ל"ת)המנחש 24/12/2014 09:15הגב לתגובה זו
- 3.יש בממשלה שתי סגניות. פאינה וציפי. תנחשו בעצמכם... (ל"ת)אבי 24/12/2014 09:14הגב לתגובה זו
- 2.בא 24/12/2014 09:10הגב לתגובה זולאדם אין מודעות עצמית ,הסביבה יודעת אם אתה אדם טוב או לא .
- 1.אזרח 24/12/2014 09:07הגב לתגובה זוהעובדים מעיריית רמת גן, עכשיו הפוליטיקאים ופקידי הממשלה.
בנקים קרדיט מערכתהמס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
שיעור המס עדיין בדיון, אך הדוח מדגים אפשרויות ותרחישים לפי 9%; ההצעה של הצוות הביו-משרדי - מס מדורג על רווחים גבוהים ב-50% מהממוצע בשנים 2018-2022 (רווחי הבנקים גבוהים פי 2 ויותר מהרווחים ב-2018-2022 ). הבנקים ילחמו. כל מיסוי גבוה על הרווח העודף הוא נכון; הבעיה הגדולה שהמיסוי הזה יתגלגל על הציבור וקיימת חלופה הרבה יותר פשוטה - לחייב את הבנקים לתת ריבית על העו"ש ולהגביר תחרות
דוח הצוות הבין-משרדי לבחינת מיסוי הבנקים, שפורסם להערות הציבור, ממליץ על הטלת מס רווח דיפרנציאלי שיחול רק כאשר רווחי הבנקים יעלו ב-50% מעל הממוצע שלהם בשנים 2018-2022. המס הנוסף, שגובהו טרם נקבע סופית מוערך בכ-9% מעל מס הרווח הקיים וזה גם השיעור שמודגם בהצעות של הצוות שדן בסוגייה. המס הזה נועד לתפוס את הרווחיות החריגה שנובעת מסביבת הריבית הגבוהה. חשוב להדגיש - רווחי הבנקים ב-2025 כפולים ויותר מהרווח הממוצע ב-2018-2022, כלומר מדובר על רווח שייכנס כבר מהיום הראשון ויהיה משמעותי.
חשוב להבהיר עוד נקודה חשובה - מיסים על הבנקים עשויים לחלחל ללקוחות כי אין תחרות בין הבנקים. האוצר יכול בלחיצת כפתור לפתור את הבעיה הקשה שנוגעת לכל בעל חשבון בנק. הוא יכול בקלות להעביר מהרווחים של הבנקים לרווחה של הציבור. המהלך הראשון שהוא יכול וחייב לעשות הוא לחייב בריבית על פיקדונות העו"ש ויש מקומות בעולם שבהם זו חובה. הפעולה הפשוטה הזו תוריד כ-20% מרווחי הבנקים ותחזיר לציבור את העושק הגדול.
עוד כמה פעולות נוספות ובעיקר הגברת התחרות, ולא צריך חוק מיוחד על מיסוי הבנקים, מה גם שהסיכוי שהוא יעזור לא גבוה.
בכל מקרה, הצוות, בראשות יוראי מצלאוי, סגן מנכ"ל משרד האוצר, הוקם בעקבות החלטת ממשלה מאוקטובר 2024 והתכנס במהלך תשעה חודשים. הדוח חושף את עומק הרווחיות החריגה: הבנקים הרוויחו 46 מיליארד שקל ב-2024 לעומת ממוצע של 9.8 מיליארד בעשור הקודם – עלייה של כמעט 400%. במחצית הראשונה של 2025 נרשם רווח נקי של 17 מיליארד, המבשר על שנת שיא נוספת. נעדכן שבינתיים דוחות רבעון שלישי פורסמו, הבנקים בקצב רווחים שנתי של קרוב ל-40 מיליארד שקל.
המנגנון: מיסוי חכם שמותאם לסביבת הריבית
- מזרחי טפחות: רווח של 1.48 מיליארד שקל וחלוקת דיבידנד של 50%
- לאומי מסכם רבעון חיובי, התשואה להון 16.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד למס החד-פעמי שהוטל ב-2024-2025, ההצעה החדשה מציעה מנגנון דינמי. המס יחול רק כאשר רווחי הבנק יעלו ב-50% מעל הרווח הממוצע שלו בתקופת הבסיס (2018-2022), כאשר הרף יוצמד לתוצר או לגידול בנכסי הבנק. המשמעות: בשנים של ריבית נמוכה ורווחיות רגילה, הבנקים לא ישלמו מס נוסף כלל.
בנקים קרדיט מערכתהמס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
שיעור המס עדיין בדיון, אך הדוח מדגים אפשרויות ותרחישים לפי 9%; ההצעה של הצוות הביו-משרדי - מס מדורג על רווחים גבוהים ב-50% מהממוצע בשנים 2018-2022 (רווחי הבנקים גבוהים פי 2 ויותר מהרווחים ב-2018-2022 ). הבנקים ילחמו. כל מיסוי גבוה על הרווח העודף הוא נכון; הבעיה הגדולה שהמיסוי הזה יתגלגל על הציבור וקיימת חלופה הרבה יותר פשוטה - לחייב את הבנקים לתת ריבית על העו"ש ולהגביר תחרות
דוח הצוות הבין-משרדי לבחינת מיסוי הבנקים, שפורסם להערות הציבור, ממליץ על הטלת מס רווח דיפרנציאלי שיחול רק כאשר רווחי הבנקים יעלו ב-50% מעל הממוצע שלהם בשנים 2018-2022. המס הנוסף, שגובהו טרם נקבע סופית מוערך בכ-9% מעל מס הרווח הקיים וזה גם השיעור שמודגם בהצעות של הצוות שדן בסוגייה. המס הזה נועד לתפוס את הרווחיות החריגה שנובעת מסביבת הריבית הגבוהה. חשוב להדגיש - רווחי הבנקים ב-2025 כפולים ויותר מהרווח הממוצע ב-2018-2022, כלומר מדובר על רווח שייכנס כבר מהיום הראשון ויהיה משמעותי.
חשוב להבהיר עוד נקודה חשובה - מיסים על הבנקים עשויים לחלחל ללקוחות כי אין תחרות בין הבנקים. האוצר יכול בלחיצת כפתור לפתור את הבעיה הקשה שנוגעת לכל בעל חשבון בנק. הוא יכול בקלות להעביר מהרווחים של הבנקים לרווחה של הציבור. המהלך הראשון שהוא יכול וחייב לעשות הוא לחייב בריבית על פיקדונות העו"ש ויש מקומות בעולם שבהם זו חובה. הפעולה הפשוטה הזו תוריד כ-20% מרווחי הבנקים ותחזיר לציבור את העושק הגדול.
עוד כמה פעולות נוספות ובעיקר הגברת התחרות, ולא צריך חוק מיוחד על מיסוי הבנקים, מה גם שהסיכוי שהוא יעזור לא גבוה.
בכל מקרה, הצוות, בראשות יוראי מצלאוי, סגן מנכ"ל משרד האוצר, הוקם בעקבות החלטת ממשלה מאוקטובר 2024 והתכנס במהלך תשעה חודשים. הדוח חושף את עומק הרווחיות החריגה: הבנקים הרוויחו 46 מיליארד שקל ב-2024 לעומת ממוצע של 9.8 מיליארד בעשור הקודם – עלייה של כמעט 400%. במחצית הראשונה של 2025 נרשם רווח נקי של 17 מיליארד, המבשר על שנת שיא נוספת. נעדכן שבינתיים דוחות רבעון שלישי פורסמו, הבנקים בקצב רווחים שנתי של קרוב ל-40 מיליארד שקל.
המנגנון: מיסוי חכם שמותאם לסביבת הריבית
- מזרחי טפחות: רווח של 1.48 מיליארד שקל וחלוקת דיבידנד של 50%
- לאומי מסכם רבעון חיובי, התשואה להון 16.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד למס החד-פעמי שהוטל ב-2024-2025, ההצעה החדשה מציעה מנגנון דינמי. המס יחול רק כאשר רווחי הבנק יעלו ב-50% מעל הרווח הממוצע שלו בתקופת הבסיס (2018-2022), כאשר הרף יוצמד לתוצר או לגידול בנכסי הבנק. המשמעות: בשנים של ריבית נמוכה ורווחיות רגילה, הבנקים לא ישלמו מס נוסף כלל.
