זינוק של 15% ברווחי סלקום: ההכנסות גדלו ל-1.6 מיליארד ש', הרווח התפעולי זינק
חברת הסלולר סלקום מדווחת על גידול קל בהכנסות אך על זינוק של 15% ברווח של הרבעון השני של 2009 בעוד היא גייסה עוד 20,000 לקוחות חדשים נטו ושיעור הנטישה ירד בעשירית האחוז.
הכנסות סלקום ברבעון השני של שנת 2009 עלו ב-0.5% והסתכמו ב- 1,608 מיליון שקלים (410 מיליון דולר), בהשוואה ל-1,600 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה של 0.7% הכנסות משירותים, שהסתכמו ב- 1,420 מיליון שקלים (362 מיליון דולר). עלייה שקוזזה בחלקה על ידי ירידה של 1.1% בהכנסות מציוד קצה לסך של 188 מיליון שקלים (48 מיליון דולר).
הרווח התפעולי לרבעון השני של 2009 גדל ב- 6.5%, או 3.0% ללא נטרול ההשפעה של ביטול הוצאות השכירות החד-פעמי כאמור ברבעון השני של 2008. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני של 2009 ב- 444 מיליון שקל (113 מיליון דולר), בהשוואה ל- 431 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי לרבעון השני של 2009 גדל ב- 15.0%, או 20.4% ללא נטרול ההשפעות החד-פעמיות כאמור ברבעון השני של 2008, והגיע ל- 277 מיליון שקלים (71 מיליון דולר), בהשוואה ל- 230 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הבסיסי למניה לרבעון השני של שנת 2009 הסתכם ב- 2.82 שקלים למניה (0.72 דולר) בהשוואה ל- 2.35 שקלים למניה ברבעון המקביל אשתקד.
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "ברבעון זה, סלקום, המפעילה הסלולרית הגדולה והמובילה בישראל, הוסיפה לחזק את מעמדה בשוק, והמשיכה להציג צמיחה בהכנסות, ברווח התפעולי, ברווח הנקי ובתזרים המזומנים, תוך גידול ושיפור עקביים במצבת המנויים שלה".
סלקום הכריזה על דיבידנד בסך של 300 מיליון שקלים, או 3.05 שקלים למניה.
נתונים נוספים
נטישה - שיעור הנטישה ברבעון השני של שנת 2009 ירד ל-4.6%, בהשוואה ל- 4.7% ברבעון המקביל אשתקד ו-5.0% ברבעון הראשון השנה. הנטישה ברבעונים אלה כוללת בעיקר לקוחות pre-paid, בעלי ערך לקוח נמוך, ולקוחות עם בעיות גביה.
דקות שימוש - ברבעון השני של שנת 2009 מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי ("MOU") עמד על 330.4 דקות לעומת 331.8 דקות ברבעון השני של 2008, קיטון של 0.4%. הירידה נובעת בעיקר מהשינוי של יחידת החיוב הבסיסית של זמן אויר מ-12 שניות ליחידות של שנייה אחת מתחילת השנה.
הכנסה למנוי - ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ("ARPU") ירדה ב-3.5% והסתכמה ברבעון השני של שנת 2009 ב- 143.7 שקלים (36.7 דולר) בהשוואה ל- 148.9 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו, נבעה בין היתר, מהכנסות שירותי הנדידה הנמוכות יותר ברבעון השני השנה בעקבות הירידה בתיירות