מפעלי נייר חדרה עברה מהפסד של 5.5 לרווח של 6.6 מ' ש'

"קבוצת מפעלי נייר חדרה שומרת על קצב הצמיחה הגבוה של הפעילות בישראל הן במכירות והן ברווח התפעולי", אמר אבי ברנר, מנכ"ל קבוצת מפעלי נייר חדרה עם פרסום הדוחות
סיון איזסקו |

קבוצת מפעלי נייר חדרה הציגה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2007. המכירות המצרפיות מפעילות בישראל ברבעון השני של שנת 2007, הסתכמו ב-689.2 מיליון שקל, עלייה של 6.6%, לעומת 646.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה נבע מגידול כמותי במכירות ומשיפור במחירי המכירה.

הרווח התפעולי המצרפי בישראל ברבעון השני הסתכם ב-60.6 מיליון שקל, עלייה של 29.8% לעומת 46.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור הניכר ברווח התפעולי מפעילות בישראל, נבע מהעלאת מחירים במרבית תחומי הפעילות של הקבוצה, מהגידול במכירות הכמותיות ומהמשך תהליכי ההתייעלות. שיפור זה קוזז בחלקו עקב התייקרות בחומרי הגלם.

נתוני אשתקד (מכירות ורווח תפעולי) הם בניטרול אחזקת החברה בתממ, שנמכרה בראשית 2007 כחלק מצעדי ההתמקדות בליבת העסקים של קבוצת מפעלי נייר חדרה.

אבי ברנר, מנכ"ל קבוצת מפעלי נייר חדרה: " קבוצת מפעלי נייר חדרה שומרת על קצב הצמיחה הגבוה של הפעילות בישראל הן במכירות והן ברווח התפעולי. המשך תהליכי ההתייעלות המתוכננים, המעבר לשימוש בגז טבעי שצפוי בחודשים הקרובים והעצמת תהליכי החדשנות והסינרגיה, אמורים לתמוך בהמשך הצמיחה ושיפור התוצאות בפעילות בישראל".

ההשקעה האסטרטגית בטורקיה ברבעון השני של שנת 2007 המשיכה חברת קימברלי קלארק טורקיה , KCTR , חברת בת של חוגלה קימברלי , ביישום התוכנית האסטרטגית שגובשה עם השותף הבינלאומי , חברת קימברלי קלארק העולמית.

אבי ברנר, מנכ"ל קבוצת מפעלי נייר חדרה: "במסגרת ההשקעה האסטרטגית בטורקיה הוגדרה תוכנית עסקית מפורטת שנועדה להחדיר את המותגים הבינלאומיים של קימברלי קלארק לטורקיה, על בסיס ייצור מקומי. במידה ותיושם במלואה, תצמח חברת KCTR עד שנת 2015 , לחברה דומיננטית ורווחית, בעלת היקף מכירות שנתי של 300 מליון דולר" .

מהחברה נמסר , כי לפני כשנה השיקה החברה את מותגי האגיס וקוטקס הבינלאומיים של קימברלי קלארק בתורכיה, והיא ממשיכה בפעילות פרסום וקידום מכירות להעצמת המהלך והגדלת ההתנסות והמכירות. נתח השוק של חיתולי האגיס גדל בהתמדה ומחקרי הצרכנים האחרונים מעידים על התחזקות ברורה של המותג ברמת מודעות ואיכות נתפסת.

כחלק מהתוכנית האסטרטגית, מתעתדת החברה להמשיך לאורך השנה במאמצי השיווק וקידום המכירות, תוך השקת דור מוצרים חדש, שיתמוך בבניית המותגים ויצירת הנאמנות אצל הצרכנים. במהלך הרבעון הראשון השנה נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בין החברה, KCTR , לבין חברת יוניליבר בתורכיה. במסגרת הסכם זה מבצעת חברת יונילבר את פעילות המכירה, ההפצה והגביה עבור KCTR בכל השוק הטורקי, למעט שוק רשתות המזון הארציות ובו תמשיך KCTR לפעול ישירות.

בחברה מעריכים, כי ההסכם יהווה מנוף משמעותי לקידום יעדי התוכנית, להרחבת ההפצה, ליצירת התנסות והמשך החדרת המותגים הבינלאומיים של קימברלי קלארק בתורכיה. כל זאת , תוך חסכון ניכר בעלויות המכירה וההפצה הנוכחיות של KCTR . במהלך הרבעון השני החלה החברה בהטמעת שיתוף הפעולה שמתוכנן לתת אותותיו, בהדרגה, עוד בשנה הנוכחית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות