ביטוח לרכב
צילום: shutterstock

לפני רכישת פוליסת ביטוח - איפה מקבלים את השירות הטוב ביותר?

לפי מדד השירות בתחומי הביטוח והחיסכון הפנסיוני של רשות שוק ההון, החברות המובילות בשירות הן אלטשולר שחם בפנסיה, ילין לפידות בקופות גמל והפניקס והראל בביטוח חיים; מה לגבי ביטוח חובה, בריאות ונסיעות לחו"ל? 
ערן סוקול | (3)

רשות שוק ההון פרסמה את מדד השירות לשנת 2019 בתחומי הביטוח והחיסכון הפנסיוני אשר מטרתו הגברת השקיפות לציבור החוסכים והמבוטחים לצד הגברת התחרות בתחום השירות. על פי הדירוג, החברות המובילות בשנת 2019 בשירות הן: אלטשולר שחם בענף פנסיה, ילין לפידות בענף קופות גמל והפניקס והראל בענף ביטוח חיים משולב חיסכון. לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח, כדאי שתדעו שבכל ענף חברה אחרת מובילה מבחינת השירות. הדירוג המלא לפניכם.

> קישור לדירוג המלא של מדדי שירות חברות הביטוח לשנת 2019

מדד השירות בחברות הביטוח

ברשות שוק ההון מציינים כי השנה ניתן לראות שיפור משמעותי בשלל מוצרי הביטוח המוצעים כששיעור השיפור הממוצע בשוק כפול מהשיפור מאשתקד ועומד על כ-4 נקודות. מהנתונים עולה כי החברות שהציגו את הביצועים הטובים ביותר ברמת החברה הן: ביטוח ישיר, ביטוח חקלאי, שומרה ושירביט.

עוד עולה כי חברת הביטוח מגדל מראה ירידה משמעותית באיכות השירות שמעניקה למבוטחיה ומדורגת בתחתית המדד במרבית הקטגוריות הנמדדות.

מדד השירות בחברות הביטוח מורכב מחמישה נדבכים:

1. תשלום תביעות – אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן.

2. שביעות רצון לקוחות – מידת שביעות הרצון מהשירות והמלצה של לקוחות על חברות הביטוח.

3. תלונות הציבור – מספר התלונות שהוגשו כנגד חברות הביטוח לבירור ברשות.

4. זמני מענה – מהירות מתן המענה הטלפוני במוקדי השירות של החברות.

5. כלים דיגיטליים – האפשרות לבצע פעולות בצורה דיגיטלית. 

עיקר השיפור בציוני השוק במוצרים מתחומי בריאות וחיים נובע מעליה בציוני הרכיבים הבאים: זמני מענה ומדד דיגיטלי.

מדד השירות בחיסכון הפנסיוני

במדד השירות לשנת 2019, ניתן לזהות את השיפור באיכות השירות של הגופים המוסדיים נוכח העלייה הניכרת  בציוני השירות בענפי החיסכון הפנסיוני (בקרנות הפנסיה עלייה לציון 75 לעומת ציון 70 אשתקד, בענף קופות הגמל לציון 79 לעומת 75 אשתקד, ובענף ביטוח חיים משולב חיסכון, עלייה לציון 73 לעומת 68 אשתקד).

מדד השירות בחיסכון הפנסיוני מורכב משלושה נדבכים:

1. שביעות רצון והמלצת לקוחות 

2. תלונות ציבור 

3. זמני מענה טלפוני

שירביט וכלל מובילות בביטוחי החובה לרכב

הפניקס וביטוח ישיר מובילות בביטוחי הבריאות

איילון ומנורה מובילות בביטוחי הסיעוד

הפניקס ו-AIG מובילות בביטוחי הנסיעות לחו"ל

הפניקס וכלל מובילות בביטוח אובדן כושר עבודה

ד"ר משה ברקת הממונה על רשות שוק ההון: "מדד השירות המתפרסם היום מהווה המשך ישיר לפעילות הרשות השמה את החוסכים והמבוטחים במרכז. המדד יסייע לציבור המבוטחים והחוסכים בישראל לבצע בחירות מושכלות ומותאמות עבורם בעת רכישת פוליסות ומוצרי חיסכון וביטוח. הרשות תמשיך לעודד תחרות בתחומי השירות השונים בגופים המפוקחים ותעמוד לצד המבוטחים גם בתקופה מאתגרת זו".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מילי 10/04/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    איך קוראים את הדירוג הזה? מה פירוש המספרים והצבעים? האם אלה אחוזים? ציונים? מספרי ארועים?
  • 2.
    מיכאל 17/09/2020 15:43
    הגב לתגובה זו
    אם כתבתם ששירביט היא חברה מובילה בביטוח. אז כאחד שהיה מבוטח אצלהם לתקופה קצרה הם החברה הכי גרועה שקיימת...
  • 1.
    שאול 15/09/2020 19:28
    הגב לתגובה זו
    העילה לכותרת ? הצמצומים המשמעותיים שביצעו חברות הביטוח בגלל הקורונה , שפגעו בעיקר בשירות לקוחות ולא בפעילות השוטפת או ההשקעתית של המבטחים.
עומר בן יאיר
צילום: סם יצחקוב

תקרות ההפקדה ל-2025: השינויים רבים, זה מה שצריך לדעת

השינויים בתקרות ההפקדה ובהטבות המס ל-2025 מושפעים מהגזירות החדשות למימון הוצאות המלחמה. מה השתנה, מה נשאר והיכן יש עדיין אי בהירות

זיו וולף |

מידי שנה מפרסמת רשות המסים את תקרות ההפקדה הרלוונטיות להטבות מס במכשירים הפנסיוניים השונים. השנה, חוק ההתייעלות הכלכלית אשר נועד לסייע בהתמודדות עם הוצאות המלחמה, שינה מספר דברים מהותיים. עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי באלטשולר שחם עושה סדר:

    מרבית תקרות ההפקדה הקבועות במס הכנסה צמודות למדד בדרך כלל, והן לא יוצמדו אליו ב-2025. כלומר, על אף שב-2024 האינפלציה עומדת על 3.2%, התקרות לא יוצמדו והן ישחקו בפועל. כך למשל תקרות כמו תקרת ההפקדה לקרן השתלמות, לא יעודכנו. כמו כן, לא יוצמדו מדרגות מס ההכנסה למדד.

    מס נוסף שיגבה הוא מס יסף, הידוע בשמו מס עשירים. עד כה נהג בישראל מס יסף של 3% על הכנסה מעל להכנסה שנתית של 721,561 שקלים, אליה מצטרף השנה מס בשיעור 2% על הכנסות ממקורות הוניים מעל לסכום זה.

    בעולם הפנסיוני ישנם פרמטרים שונים הנקבעים לפי השכר הממוצע במשק שמפרסם הביטוח הלאומי וצמודים אליו. השנה פורסמו 2 נתונים לשכר ממוצע –13,316 ₪ לעניין הגמלאות, ו– 12,536 ₪ לעניין גביית דמי ביטוח. מכיוון שאין התייחסות בהוראות הדין איזה סוג שמ"ב יש לקחת בחשבון לצורך החישוב, רשות המיסים הודיעה כי בשנת 2025 התקרות התלויות בשמ"ב יחושבו לפי גישה מטיבה. כך למשל – תקרת הפקדה של מעסיק לרכיב התגמולים ולרכיב הפיצויים שלא גוררת זקיפת הכנסה בידי העובד ותחושב לפי הגבוה מבניהם. המשמעות הינה תקרה גבוהה יותר ולמעשה שכירים ישלמו פחות מס.  דוגמה נוספת הינה הפקדה  של עמית מוטב (נדרשת לצורך מקסום הטבות מס של עצמאי בהפקדה לחיסכון פנסיוני) – תעשה לפי הנמוך.