טסלה
צילום: Istock

טסלה מסרה שיא של 344 אלף רכבים ברבעון השלישי - אבל מתחת הצפי

נדמה כי היעד שהציב המנכ"ל אלון מאסק של הגדלת המסירות ב-50% בשנת 2022, כלומר מסירת 1.4 מיליון כלי רכב, יהיה מאתגר במיוחד. כדי להשיג אותו טסלה תצטרך למסור ברבעון הרביעי 489 אלף כלי רכב. האם היא מסוגלת לכך?
נתנאל אריאל | (6)

דוחות הרכבים של חברת הרכבים טסלה  TESLA INC הם טובים, למרות שהם מתחת צפי האנליסטים. החברה דיווחה כי ברבעון השלישי של השנה היא מסרה 343,830 רכבים, שיא מבחינתה וזינוק של 42% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אבל למרות השיא, המספרים עדיין מתחת צפי האנליסטים למסירה של 357,938 כלי רכב (האופטימיים ביותר דיברו על 365 אלף).

עדכון ל-3 באוקטובר בשעה 11:05: טסלה נופלת ב-6% בטרום אחרי הנתונים

מנגד, כושר הייצור של טסלה עקף את צפי האנליסטים כאשר היא ייצרה 365,923 כלי רכב, מעל צפי האנליסטים לייצור של 359,852 כלי רכב. החלוקה היא כזו - מהמודלים היוקרתיים יותר S ו-X היא יצרה 19,935 מכוניות ומסרה 18,672 מהן, ובמודלים של 3 וגם Y היא יצרה 343,988 כלי רכב ומסרה 325,158 מהם. 

מעבר לעובדה שטסלה ממשיכה לגדול ולייצר ולמכור יותר מכוניות, השאלה המעניינת היא האם טסלה תצליח לעמוד במטרה השאפתנית של המנכ"ל והמייסד אלון מאסק. בתחילת השנה הוא הציב מטרה של הגדלת המסירות ב-50%. בשנת 2021 טסלה מסרה 936 אלף כלי רכב ולכן מדובר ביעד של 1.4 מיליון כלי רכב. האם היא מסוגלת למסור 489 כלי רכב ברבעון הרביעי? זה יהיה מאתגר מאוד. זה אומר שהיא צריכה למסור 42% יותר כלי רכב ברבעון הרביעי מאשר השיא של הרבעון השלישי שהסתיים זה עתה. 

צריך גם לומר - נתוני הרבעון השלישי הם רק קצת יותר טובים מאשר נתוני הרבעון הראשון של השנה (עליה של 11%) וזאת כאשר טסלה פתחה שני מפעלים חדשים בברלין ואוסטין והגדילה את הייצור במתקן שלה בשנגחאי, סין.

מאסק בכל מקרה בהחלט מתכנן לנסות לעמוד ביעד הזה. אם הוא אכן יצליח בכך יהיה מדובר בהתקרבות לקנה המידה של ענקית הרכבים BMW.

עם זאת, למאסק ולטסלה יש היסטוריה של יעדים שאפתניים שלא בהכרח הושגו, ורובם לאחר מכן גם הופחתו. באפריל, אמר מאסק שטסלה יכולה להגיע לצמיחה של 60% במסירות הרכבים השנתיות. ביולי, על רקע הסגרים בסין, אילון חזר בו בתחזית השאפתנית, ל-50%. 

מה דיווחו המתחרות הסיניות ומי עוד צפויות לדווח?

היצרנית BYD BYD COMPANY LTD ADR צפויה לדווח בימים הקרובים והיא ככל הנראה תדווח על הרבה יותר מ-500 אלף כלי רכב, כלומר הגדלת הפער בינה ובין טסלה, אבל הרכבים שלה חלקם חשמליים וחלקם היברידיים.

מי שכבר דיווחו הן לי אוטו LI AUTO INC דיווחה על מסירות בסין של 11,531 אלף כלי רכב, וזאת טוב מהתחזית של החברה עצמה, שהורידה את התחזית רק לאחרונה וצפתה כי תמסור 10,500 כלי רכב בסין. מעבר לכך, היא מסרה 26,524 רכבי שטח היברידיים, עליה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה אבל ירידה של 7.5% לעומת 28,657 ברבעון השני 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

חברת ניו  NIO INC מסרה בסך הכל ברבעון השלישי 31,607 כלי רכב, עליה של 29.3% לעומת שנה שעברה ועליה של 26% לעומת הרבעון השני, אבל נמוך ממוצע האנליסטים לכ-32 אלף מסירות. בחודש ספטמבר ניו מסרה 10,878 כלי רכב, עליה של 2.35% לעומת השנה שעברה, ו-1.9% לעומת 10,677 בחודש אוגוסט. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דודו 03/10/2022 14:29
    הגב לתגובה זו
    לפני כחודש היה באתר ניתוח של סגל .
  • 3.
    יהווית 02/10/2022 22:52
    הגב לתגובה זו
    פח...
  • 2.
    בן 02/10/2022 20:51
    הגב לתגובה זו
    לך תבין עדר שועט
  • תיסע ברכב ואז נדבר , חחח (ל"ת)
    מאיר 03/10/2022 00:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משקיע 02/10/2022 20:18
    הגב לתגובה זו
    את אוכלת את המתחרות בחיים, מה יקרה שתתחילו קצת להוריד מחירים / להוציא עוד דגם זול יותר / לפתור נהיגה אוטונומית.. איזה חברה. יש למניה עוד פי 100 לעלות מפה. כולל הרובוט שיהפוך את העולם..
  • דודו 02/10/2022 23:34
    הגב לתגובה זו
    לא יתהו לזה להתרחש ,אולי עוד 10 שנה. טסלה לא תהיה מובילה ותפסיקו לפמפם אותה לציבור . חברה שתלויה בגחמות של איש אחד היא חברה עם סיכון אדיר. טסלה לא תהיה שווה יותר מ100 דולר למניה בשנה הקרובה .
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה