טסלה מסרה שיא של 344 אלף רכבים ברבעון השלישי - אבל מתחת הצפי
דוחות הרכבים של חברת הרכבים טסלה TESLA INC הם טובים, למרות שהם מתחת צפי האנליסטים. החברה דיווחה כי ברבעון השלישי של השנה היא מסרה 343,830 רכבים, שיא מבחינתה וזינוק של 42% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אבל למרות השיא, המספרים עדיין מתחת צפי האנליסטים למסירה של 357,938 כלי רכב (האופטימיים ביותר דיברו על 365 אלף).
עדכון ל-3 באוקטובר בשעה 11:05: טסלה נופלת ב-6% בטרום אחרי הנתונים
מנגד, כושר הייצור של טסלה עקף את צפי האנליסטים כאשר היא ייצרה 365,923 כלי רכב, מעל צפי האנליסטים לייצור של 359,852 כלי רכב. החלוקה היא כזו - מהמודלים היוקרתיים יותר S ו-X היא יצרה 19,935 מכוניות ומסרה 18,672 מהן, ובמודלים של 3 וגם Y היא יצרה 343,988 כלי רכב ומסרה 325,158 מהם.
מעבר לעובדה שטסלה ממשיכה לגדול ולייצר ולמכור יותר מכוניות, השאלה המעניינת היא האם טסלה תצליח לעמוד במטרה השאפתנית של המנכ"ל והמייסד אלון מאסק. בתחילת השנה הוא הציב מטרה של הגדלת המסירות ב-50%. בשנת 2021 טסלה מסרה 936 אלף כלי רכב ולכן מדובר ביעד של 1.4 מיליון כלי רכב. האם היא מסוגלת למסור 489 כלי רכב ברבעון הרביעי? זה יהיה מאתגר מאוד. זה אומר שהיא צריכה למסור 42% יותר כלי רכב ברבעון הרביעי מאשר השיא של הרבעון השלישי שהסתיים זה עתה.
צריך גם לומר - נתוני הרבעון השלישי הם רק קצת יותר טובים מאשר נתוני הרבעון הראשון של השנה (עליה של 11%) וזאת כאשר טסלה פתחה שני מפעלים חדשים בברלין ואוסטין והגדילה את הייצור במתקן שלה בשנגחאי, סין.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאסק בכל מקרה בהחלט מתכנן לנסות לעמוד ביעד הזה. אם הוא אכן יצליח בכך יהיה מדובר בהתקרבות לקנה המידה של ענקית הרכבים BMW.
עם זאת, למאסק ולטסלה יש היסטוריה של יעדים שאפתניים שלא בהכרח הושגו, ורובם לאחר מכן גם הופחתו. באפריל, אמר מאסק שטסלה יכולה להגיע לצמיחה של 60% במסירות הרכבים השנתיות. ביולי, על רקע הסגרים בסין, אילון חזר בו בתחזית השאפתנית, ל-50%.
מה דיווחו המתחרות הסיניות ומי עוד צפויות לדווח?
היצרנית BYD BYD COMPANY LTD ADR צפויה לדווח בימים הקרובים והיא ככל הנראה תדווח על הרבה יותר מ-500 אלף כלי רכב, כלומר הגדלת הפער בינה ובין טסלה, אבל הרכבים שלה חלקם חשמליים וחלקם היברידיים.
מי שכבר דיווחו הן לי אוטו LI AUTO INC דיווחה על מסירות בסין של 11,531 אלף כלי רכב, וזאת טוב מהתחזית של החברה עצמה, שהורידה את התחזית רק לאחרונה וצפתה כי תמסור 10,500 כלי רכב בסין. מעבר לכך, היא מסרה 26,524 רכבי שטח היברידיים, עליה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה אבל ירידה של 7.5% לעומת 28,657 ברבעון השני
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
חברת ניו NIO INC מסרה בסך הכל ברבעון השלישי 31,607 כלי רכב, עליה של 29.3% לעומת שנה שעברה ועליה של 26% לעומת הרבעון השני, אבל נמוך ממוצע האנליסטים לכ-32 אלף מסירות. בחודש ספטמבר ניו מסרה 10,878 כלי רכב, עליה של 2.35% לעומת השנה שעברה, ו-1.9% לעומת 10,677 בחודש אוגוסט.
- 4.דודו 03/10/2022 14:29הגב לתגובה זולפני כחודש היה באתר ניתוח של סגל .
- 3.יהווית 02/10/2022 22:52הגב לתגובה זופח...
- 2.בן 02/10/2022 20:51הגב לתגובה זולך תבין עדר שועט
- תיסע ברכב ואז נדבר , חחח (ל"ת)מאיר 03/10/2022 00:14הגב לתגובה זו
- 1.משקיע 02/10/2022 20:18הגב לתגובה זואת אוכלת את המתחרות בחיים, מה יקרה שתתחילו קצת להוריד מחירים / להוציא עוד דגם זול יותר / לפתור נהיגה אוטונומית.. איזה חברה. יש למניה עוד פי 100 לעלות מפה. כולל הרובוט שיהפוך את העולם..
- דודו 02/10/2022 23:34הגב לתגובה זולא יתהו לזה להתרחש ,אולי עוד 10 שנה. טסלה לא תהיה מובילה ותפסיקו לפמפם אותה לציבור . חברה שתלויה בגחמות של איש אחד היא חברה עם סיכון אדיר. טסלה לא תהיה שווה יותר מ100 דולר למניה בשנה הקרובה .

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המציאות בפועל הרבה יותר ליברלית. הרכב המוביל מצמיד את הדוושה לרצפה בישורות, ונציג היצרן שאיתנו ברכב לא דובר מילה אנגלית. רק תנועה של 'שימו חגורה', ומכאן אין יותר הערות.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית הסיליון 5 בהם נהגנו הם מהסדרה המיועדת לישראל, כך שהתפריטים ברכב כבר בעברית. התחושה הכללית ברכב טובה, ההגה עם משקל נכון ומרגיש מדויק ולא מנותק. התאוצות טובות, כאשר תאוצות הביניים מקבלות בוסט מוחשי מאוד כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרכב מגיע בקלות לסביבות ה-165 קמ"ש עד 170 קמ"ש, לא ממש הסתכלנו כשאתה צריך לבלום לפני כניסה לפניה.