טסלה מסרה שיא של 344 אלף רכבים ברבעון השלישי - אבל מתחת הצפי
דוחות הרכבים של חברת הרכבים טסלה TESLA INC הם טובים, למרות שהם מתחת צפי האנליסטים. החברה דיווחה כי ברבעון השלישי של השנה היא מסרה 343,830 רכבים, שיא מבחינתה וזינוק של 42% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אבל למרות השיא, המספרים עדיין מתחת צפי האנליסטים למסירה של 357,938 כלי רכב (האופטימיים ביותר דיברו על 365 אלף).
עדכון ל-3 באוקטובר בשעה 11:05: טסלה נופלת ב-6% בטרום אחרי הנתונים
מנגד, כושר הייצור של טסלה עקף את צפי האנליסטים כאשר היא ייצרה 365,923 כלי רכב, מעל צפי האנליסטים לייצור של 359,852 כלי רכב. החלוקה היא כזו - מהמודלים היוקרתיים יותר S ו-X היא יצרה 19,935 מכוניות ומסרה 18,672 מהן, ובמודלים של 3 וגם Y היא יצרה 343,988 כלי רכב ומסרה 325,158 מהם.
מעבר לעובדה שטסלה ממשיכה לגדול ולייצר ולמכור יותר מכוניות, השאלה המעניינת היא האם טסלה תצליח לעמוד במטרה השאפתנית של המנכ"ל והמייסד אלון מאסק. בתחילת השנה הוא הציב מטרה של הגדלת המסירות ב-50%. בשנת 2021 טסלה מסרה 936 אלף כלי רכב ולכן מדובר ביעד של 1.4 מיליון כלי רכב. האם היא מסוגלת למסור 489 כלי רכב ברבעון הרביעי? זה יהיה מאתגר מאוד. זה אומר שהיא צריכה למסור 42% יותר כלי רכב ברבעון הרביעי מאשר השיא של הרבעון השלישי שהסתיים זה עתה.
צריך גם לומר - נתוני הרבעון השלישי הם רק קצת יותר טובים מאשר נתוני הרבעון הראשון של השנה (עליה של 11%) וזאת כאשר טסלה פתחה שני מפעלים חדשים בברלין ואוסטין והגדילה את הייצור במתקן שלה בשנגחאי, סין.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאסק בכל מקרה בהחלט מתכנן לנסות לעמוד ביעד הזה. אם הוא אכן יצליח בכך יהיה מדובר בהתקרבות לקנה המידה של ענקית הרכבים BMW.
עם זאת, למאסק ולטסלה יש היסטוריה של יעדים שאפתניים שלא בהכרח הושגו, ורובם לאחר מכן גם הופחתו. באפריל, אמר מאסק שטסלה יכולה להגיע לצמיחה של 60% במסירות הרכבים השנתיות. ביולי, על רקע הסגרים בסין, אילון חזר בו בתחזית השאפתנית, ל-50%.
מה דיווחו המתחרות הסיניות ומי עוד צפויות לדווח?
היצרנית BYD BYD COMPANY LTD ADR צפויה לדווח בימים הקרובים והיא ככל הנראה תדווח על הרבה יותר מ-500 אלף כלי רכב, כלומר הגדלת הפער בינה ובין טסלה, אבל הרכבים שלה חלקם חשמליים וחלקם היברידיים.
מי שכבר דיווחו הן לי אוטו LI AUTO INC דיווחה על מסירות בסין של 11,531 אלף כלי רכב, וזאת טוב מהתחזית של החברה עצמה, שהורידה את התחזית רק לאחרונה וצפתה כי תמסור 10,500 כלי רכב בסין. מעבר לכך, היא מסרה 26,524 רכבי שטח היברידיים, עליה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה אבל ירידה של 7.5% לעומת 28,657 ברבעון השני
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
חברת ניו NIO INC מסרה בסך הכל ברבעון השלישי 31,607 כלי רכב, עליה של 29.3% לעומת שנה שעברה ועליה של 26% לעומת הרבעון השני, אבל נמוך ממוצע האנליסטים לכ-32 אלף מסירות. בחודש ספטמבר ניו מסרה 10,878 כלי רכב, עליה של 2.35% לעומת השנה שעברה, ו-1.9% לעומת 10,677 בחודש אוגוסט.
- 4.דודו 03/10/2022 14:29הגב לתגובה זולפני כחודש היה באתר ניתוח של סגל .
- 3.יהווית 02/10/2022 22:52הגב לתגובה זופח...
- 2.בן 02/10/2022 20:51הגב לתגובה זולך תבין עדר שועט
- תיסע ברכב ואז נדבר , חחח (ל"ת)מאיר 03/10/2022 00:14הגב לתגובה זו
- 1.משקיע 02/10/2022 20:18הגב לתגובה זואת אוכלת את המתחרות בחיים, מה יקרה שתתחילו קצת להוריד מחירים / להוציא עוד דגם זול יותר / לפתור נהיגה אוטונומית.. איזה חברה. יש למניה עוד פי 100 לעלות מפה. כולל הרובוט שיהפוך את העולם..
- דודו 02/10/2022 23:34הגב לתגובה זולא יתהו לזה להתרחש ,אולי עוד 10 שנה. טסלה לא תהיה מובילה ותפסיקו לפמפם אותה לציבור . חברה שתלויה בגחמות של איש אחד היא חברה עם סיכון אדיר. טסלה לא תהיה שווה יותר מ100 דולר למניה בשנה הקרובה .
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
