הרכבת הקלה בי-ם מתקדמת - הקן הירוק יחובר לאדום
החודש יבוצע החיבור של מסילות הקו הירוק לקו האדום בנקודות ההשקה, בצעד שמקדם את פתיחת הקו שצפוי להכפיל את כמות הנוסעים ברכבת החל מהשנה הבאה
העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים מתקדמות כשהחודש יצא לדרך צעד משמעותי בכיוון: חיבור מסילות הקו הירוק למערך מסילות הקו האדום בנקודות ההשקה שלהן, בגבעת התחמושת ובצומת נורדאו (רחובות יפו ושרי ישראל), מהלך שבסיומו תיווצר רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל.
העבודות יחלו ביום רביעי, ה-21.5 ובזמן ביצוען הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות מקוצר, מצפון בין תחנת גבעת המבתר לנווה יעקב ומדרום בין התחנה המרכזית להדסה עין כרם. הרכבת לא תפעל ב-9 התחנות בין תחנת גבעת המבתר לתחנה המרכזית.
הקו הירוק, שיהיה קו הרכבת הקלה השני בירושלים, יימתח לאורך כ-20 ק"מ בין שכונת גילה בדרום לקמפוס הר הצופים בצפון. הוא יעבור דרך מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה, ויכלול 41 תחנות. במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, בו 2 קווי שירות חדשים שיחברו מאות אלפי מתושבי ובאי ירושלים לרשת הרכבות בעיר.
קווי השירות של הקו הירוק ייפתחו כבר במהלך השנה הבאה והם צפויים להכפיל את מספר הנוסעים ברכבת הקלה כיום. פתיחת קווי השירות, מגילה, גבעת רם, דרך מרכז העיר להר הצופים וממלחה דרך גבעת רם ועד התחנה המרכזית, יחברו לרשת הרכבות של ירושלים את באי הקמפוסים, מלחה וקריית הספורט, משרדי הממשלה ואת תושבי ובאי גילה, פת, בית צפאפא, גבעת מרדכי והגבעה הצרפתית.
- צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים
- הקו הכחול מתעכב: הקבלן הסיני בחוץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו מחברים את ירושלים מצפון לדרום, ממערב למזרח", מסר ראש העיר ירושלים, משה ליאון. "זהו רגע היסטורי, לא רק מהפכה תחבורתית, אלא מהפכה עירונית, סביבתית וחברתית. הרשת החדשה תחבר בין עשרות שכונות, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך ובריאות, ותאפשר לכולנו לנוע בעיר בצורה נוחה, מהירה ונקייה. אנחנו ערוכים ומחויבים לצלוח את תקופת קיצור השירות במינימום פגיעה בשגרת החיים של התושבים, ומבטיחים לעדכן כל הזמן, בשקיפות ובשיח פתוח. זוהי לא רק השקעה בתשתית, זו השקעה באיכות החיים של תושבי ירושלים".
"לפני כשלושה חודשים הושלמה הפעלת הארכות הקו האדום, לפני שבועיים הושלמה הסגירה הפיננסית של הקו הכחול, וכעת אנו נערכים לאבן דרך משמעותית בפרויקט ה-jnet חיבור הקו הירוק לקו האדום, כדי לאפשר בתחילת שנת 2026 את חיבור רשת הjnet, והרחבת הרשת להר הצופים, גילה ומלחה", מסרה אושרת דוד דקר, סגנית החשב הכללי. "בשיתוף פעולה פורה בין משרדי הממשלה, משטרה, רשות מקומית, זכיין וציבור, נצליח לקדם במהירות את הפרויקטים המורכבים הללו לטובת הציבור".
"מדובר בצעד חשוב לקראת פתיחתו של הקו הירוק ואיתו רשת קווי הרק"ל הראשונה בישראל, אשר תביא ערך אדיר לציבור ותוביל לצמיחה ושיפור איכות החיים בעיר ובמטרופולין כולו", מסר תמיר כהן, מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים. "אנו משקיעים את כלל המאמצים והמשאבים בכדי להעמיד מערך תחבורה ציבורית מיטבי לתושבי ירושלים ומבקריה בזמן העבודות".
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
