הרכבת הקלה בי-ם מתקדמת - הקן הירוק יחובר לאדום

החודש יבוצע החיבור של מסילות הקו הירוק לקו האדום בנקודות ההשקה, בצעד שמקדם את פתיחת הקו שצפוי להכפיל את כמות הנוסעים ברכבת החל מהשנה הבאה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה רכבת קלה ירושלים

העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים מתקדמות כשהחודש יצא לדרך צעד משמעותי בכיוון: חיבור מסילות הקו הירוק למערך מסילות הקו האדום בנקודות ההשקה שלהן, בגבעת התחמושת ובצומת נורדאו (רחובות יפו ושרי ישראל), מהלך שבסיומו תיווצר רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל.


העבודות יחלו ביום רביעי, ה-21.5 ובזמן ביצוען הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות מקוצר, מצפון בין תחנת גבעת המבתר לנווה יעקב ומדרום בין התחנה המרכזית להדסה עין כרם. הרכבת לא תפעל ב-9 התחנות בין תחנת גבעת המבתר לתחנה המרכזית.


הקו הירוק, שיהיה קו הרכבת הקלה השני בירושלים, יימתח לאורך כ-20 ק"מ בין שכונת גילה בדרום לקמפוס הר הצופים בצפון. הוא יעבור דרך מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה, ויכלול 41 תחנות. במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, בו 2 קווי שירות חדשים שיחברו מאות אלפי מתושבי ובאי ירושלים לרשת הרכבות בעיר. 


קווי השירות של הקו הירוק ייפתחו כבר במהלך השנה הבאה והם צפויים להכפיל את מספר הנוסעים ברכבת הקלה כיום. פתיחת קווי השירות, מגילה, גבעת רם, דרך מרכז העיר להר הצופים וממלחה דרך גבעת רם ועד התחנה המרכזית, יחברו לרשת הרכבות של ירושלים את באי הקמפוסים, מלחה וקריית הספורט, משרדי הממשלה ואת תושבי ובאי גילה, פת, בית צפאפא, גבעת מרדכי והגבעה הצרפתית.


"אנחנו מחברים את ירושלים מצפון לדרום, ממערב למזרח", מסר ראש העיר ירושלים, משה ליאון. "זהו רגע היסטורי, לא רק מהפכה תחבורתית, אלא מהפכה עירונית, סביבתית וחברתית. הרשת החדשה תחבר בין עשרות שכונות, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך ובריאות, ותאפשר לכולנו לנוע בעיר בצורה נוחה, מהירה ונקייה. אנחנו ערוכים ומחויבים לצלוח את תקופת קיצור השירות במינימום פגיעה בשגרת החיים של התושבים, ומבטיחים לעדכן כל הזמן, בשקיפות ובשיח פתוח. זוהי לא רק השקעה בתשתית, זו השקעה באיכות החיים של תושבי ירושלים".


"לפני כשלושה חודשים הושלמה הפעלת הארכות הקו האדום, לפני שבועיים הושלמה הסגירה הפיננסית של הקו הכחול, וכעת אנו נערכים לאבן דרך משמעותית בפרויקט ה-jnet חיבור הקו הירוק לקו האדום, כדי לאפשר בתחילת שנת 2026 את חיבור רשת הjnet, והרחבת הרשת להר הצופים, גילה ומלחה", מסרה אושרת דוד דקר, סגנית החשב הכללי. "בשיתוף פעולה פורה בין משרדי הממשלה, משטרה, רשות מקומית, זכיין וציבור, נצליח לקדם במהירות את הפרויקטים המורכבים הללו לטובת הציבור".


"מדובר בצעד חשוב לקראת פתיחתו של הקו הירוק ואיתו רשת קווי הרק"ל הראשונה בישראל, אשר תביא ערך אדיר לציבור ותוביל לצמיחה ושיפור איכות החיים בעיר ובמטרופולין כולו", מסר תמיר כהן, מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים. "אנו משקיעים את כלל המאמצים והמשאבים בכדי להעמיד מערך תחבורה ציבורית מיטבי לתושבי ירושלים ומבקריה בזמן העבודות".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.

טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרןטויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרן

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח

יואב פולס |

כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.

גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.

המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.

גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.


טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. סביבת נהג. צילום טויוטה