צ'רי אריזו 8 פלאג אין הייברידצ'רי אריזו 8 פלאג אין הייבריד

צ'רי אריזו 8 - שוברת שוק

הצ'רי אריזו 8 פלאג אין מאיימת על כל קטגוריית המשפחתיות עם טווח חשמלי טהור של כ 100 ק"מ, מרווח פנים עדיף והספק משולב של 347 כ"ס במשפחתית סטנדרטית. בנוסף היא נהנית מהטבת שווי שימוש שמביאה אותה לשווי שימוש הנמוך במאות שקלים משל מתחרותיה. 

אהבנו:


מרווח פנימי, ביצועים, חסכון, מחיר, עיצוב

פחות אהבנו: ממשק משתמש, התנהגות מערכות הבטיחות האקטיביות

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס | (4)


אחת המכוניות המסקרנות ביותר שנחתו כאן בשנה האחרונה היא הצ'רי אריזו 8, משפחתית מרווחת בתצורת פלאג אין הייבריד. יש מספר סיבות בגללן הצ'רי אריזו 8 מסקרנת כל-כך. בסיס הגלגלים שלה גדול בחמישה עד עשרה ס"מ מהמשפחתיות המתחרות לה. היא בתצורת פלאג אין הייבריד, לא משהו שלא ראינו עד היום בשוק, רק שהאריזו 8 מגיעה עם 347 כ"ס ומומנט של מעל 50 קג"מ. את זה עוד לא ראינו. והסיבה האחרונה היא המחיר, האריזו 8 מתומחרת בדומה לסביבת התחרות שלה מהמשפחתיות המוכרות. עם זאת, אני כבר יכול לומר שלא הכל מושלם, ואני אנסה לפרק את החידה של האריזו 8. למי שאין לו כח לגלול לסוף המבחן, אני יכול כבר עתה לומר – רכב ראוי בהחלט.

עוד לפני שנצלול לעומק האריזו 8, נתעכב לרגע על התצורה של הפלאג אין הייבריד - PHEV. אנחנו מכירים כלי רכב עם מנוע בנזין או דיזל, מכירים מכוניות היברידיות המשלבות מנוע חשמלי קטן עם סוללה קטנה המאפשר נסיעה בעיקר חסכון בדלק בתוך העיר. אנחנו כמובן מכירים כלי רכב חשמליים שיש להם רק מנוע חשמלי וסוללה גדולה. תצורת הפלאג אין הייבריד PHEV מנסה לשלב את הטוב בין העולמות החשמליים לעולמות ההיברידיים. לרכב פלאג אין הייבריד סוללה גדולה יחסית בהשוואה לרכב היברידי, אולם קטנה משמעותית מסוללה של רכב חשמלי. את הסוללה ניתן להטעין ממקור מתח חיצוני (כלומר עמדת טעינה או כבל טעינה). לרכב PHEV מנוע חשמלי חזק יחסית וכשהוא ניזון מהחשמל בסוללה, הרכב יכול לנסוע רק באמצעות החשמל לאורך כמה עשרות ק"מ. כלומר למרבית הנסיעות היומיות שלנו אנחנו נשתמש בחשמל, ואם נידרש לנסיעה ארוכה יכנס לפעולה מנוע הבנזין שגם יניע את הרכב, וגם יטעין את הסוללה.

נחזור לאריזו 8, נתחיל בעיצוב, במבט ראשון האריזו 8 מאוד מרשימה. גם במבט שני. גם בשלישי. לא מדובר בעיצוב פורץ דרך אלא בעיצוב שכבר ראינו דומים לו, והוא עדיין בסדר גמור. חזית עם סבכה גדולה (שהיה מי שהמבנה הזכיר לו לקסוס), יחידות תאורה משולבות לד, מכסה מנוע עם קווי עיצוב עדינים. חישוקי סגסוגת נאים בגודל 18'', פסי עיצוב על דופן הרכב, אחד מתחיל מהפנס הקדמי עד אמצע הדלת הקדמית, השני מתחתיו מתחיל ממרכז הכנף הקדמית, ונמתח לאורך כל הרכב עד יחידת התאורה האחורית. מסגרת כרום עדינה מסביב לחלונות, ועוד אחד עדין בסף התחתון של הרכב. הצללית נראית כאילו יש דלת חמישית הנפתחת עם החלון, אולם בפועל מדובר בדלת תא מטען רגילה וצרה משהו. יחידות תאורה אחוריות עם פס לד אדום הנמתח לרוחב כל הרכב, וכיתוב CHERY בולט אבל לא מוגזם.




תא הנוסעים נאה, עם טוויסטים שמגיעים מרכבי יוקרה, כמו לדוגמא מתגי השליטה על המושבים החשמליים ממוקמים בדלתות. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 12.3'', ולצידו במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. קונסולה מרכזית רחבה בין הנהג לנוסע, ועליה ידית הילוכים נאה, מתקן כוסות עם כיסוי, ותא איחסון גדול עם מכסה בין המושבים הקדמיים.

מושב הנהג נוח ומאים לשימושים כרכב חשמלי. המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים חריג גם הוא של 2.77 מטר, בהשוואה למשפחתיות המתחרות להן בסיס גלגלים שבין 2.67 ל 2.72 מטר. לאריזו כאמור בסיס גלגלים גדול משמעותית, וכל הס"מ העודפים הללו מתייצבים לטובת היושבים מאחור.

כל הכותרות

הכניסה וההתנעה קילס מלא, ללא מתג התנעה. נכנסת – הרכב מונע. אין מתג למעצור היד, ואין דרך לשחרר אותו ידנית.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


על הצד הטכני המסקרן אחראים שני מנועים, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, הספק של 143 כ"ס ומומנט של 21.5 קג"מ. למנוע החשמלי הספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ביחד, ההספק המשולב נשל שני המנועים יחד עומד על 347 כ"ס ו 52.5 קג"מ, נתון חריג מאוד לרכב משפחתי. לשם השוואה, קורולה, אלנטרה, אוקטביה – שלוש משפחתיות מצוינות נהנות מהספקים של בין 140 כ"ס ל – 150 כ"ס. לאריזו 8 הספק חזק פי 2.5 לעומתן. בהתאם, גם הביצועים של האריזו 8 טובים יותר עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב 7.8 שניות, ומהירות מירבית של 185 קמ"ש.

לאריזו 8 סוללה בקיבולת 18.3Kwh המספיקה ל 105 ק"מ רשמיים. ניתן לטעון את הרכב בטעינת AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 42.6Kw.

תחילת נהיגה באריזו 8 והרכב שהגיע טעון במלואו משתמש רק במנוע החשמלי, והתחושה היא של רכב חשמלי לכל דבר ועניין. הנתונים השונים על צג לוח מחוונים מראים רק נתוני צריכת חשמל, וצריכת דלק – 0. כרכב משפחתי האריזו 8 נוח למדי, לא חריג לטובה או לרעה מעדר המשפחתיות המתחרות. אם תתעלמו ממהות הקיום הבסיסי של דבר שנקרא 'פסי האטה', המתלים יזכירו לכם בחבטה קלה כי נסעתם מהר מדי, בעיקר זה האחורי. אני סבור שעם יותר משקל מאחור התופעה תהיה פחות מורגשת, אבל אז יהיו לכם שלושה ילדים מקיאים ברכב, שזה בעיה אחרת. בקיצור – פסי האטה עוברים לאט. עם 347 כ"ס ו 52.5 קג"מ הייתם מצפים לביצועים חמים פלוס פלוס, וזה לא המצב. בתאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, זריז מאוד, אבל לא משהו לרוץ לספק לחבר'ה. זה גם לא מרגיש בנהיגה כמו 347 כ"ס שהיית מצפה שיטיסו את האריזו בכל רגע נתון. עם זאת, לטובת שמירה על רשיון הנהיגה שלהם, כדאי מאוד שתשימו לב לנתון המהירות כי לחיצה נחושה על דוושת התאוצה לטובת עקיפה או האצה, ואתם תמצאו את עצמכם בצד עם הסברים לאנשי משטרת התנועה, ואני לא חושב שהתירוץ "אחי, יש כאן 347 כ"ס, לא שמתי לב" יעזור לכם. לחובת ההתנהגות של האריזו 8 אציין את ההתערבות המאוד אגרסיבית של מערכות הבטיחות האקטיביות בהגה, ברמה שלא מאפשרת נהיגה עם המערכות פעילות.