חיים כצמן גזית גלוב נורסטאר
צילום: יחצ

ג'י סיטי מכרה נכס בצ'כיה תמורת כחצי מיליארד שקל

מדובר בהמשך המגמה של החברה בחצי השנה האחרונה למימוש נכסים; עד כה מכרה נכסים בהיקף של 2.3 מיליארד שקל; נמצאת במו"מ מתקדם למכירת נכס נוסף בברזיל בכ-400 מיליון שקל
דור עצמון | (8)

חברת ג'י סיטי ג'י סיטי -1.78% העוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לרבות מסחר, מגורים ומשרדים, ביצעה מימוש נוסף של נכס במסגרת התכנית למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה. הנכס הנמכר הוא המרכז המסחרי Palace Pardubice אשר ממוקם בעיר Pardubice עיר משנית שבמזרח צ'כיה.

עפ"י החברה, הנכס נקי מחוב או שעבוד ותמורת המכירה תשמש להמשך הורדת החוב הפיננסי של החברה. העסקה הושלמה והתמורה התקבלה בחשבונות הבנק של החברה.

המרכז המסחרי בשטח להשכרה של כ-26 אלף מ"ר ונמכר תמורת כ-123.8 מיליון אירו (כ-496 מיליון שקל), בדומה למחירו בספרים ליום 31 בדצמבר 2022. החברה העמידה הלוואת גישור למוכר בסך של 67.5 מיליון אירו עד למועד בו הרוכש יסיים את העמדת הליווי הבנקאי ובכל מקרה לתקופה שלא תעלה על 5 שנים. הלוואת המוכר נושאת ריבית התחלתית של 6.27% והיא כוללת מנגנון עליית ריבית על פני הזמן אשר יתמרץ את הרוכש לפירעון מוקדם של הלוואת המוכר. עד לפירעון מלא של ההלוואה הועמדה לחברה משכנתא מדרגה ראשונה על הנכס ועל מניות חברת הנכס.

החברה מכרה מחודש אוקטובר 2022 נכסים בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל וממשיכה להתקדם בהתאם לתכנית ולוחות הזמנים שהוצגו ונמצאת במשא ומתן מתקדם מאוד למכירת נכס נוסף של גזית ברזיל בהיקף של כ-400 מיליון שקל.

מניית ג'י סיטי איבדה 53% ב-12 החודשים האחרונים אך עלתה ב-24% מתחילת השנה למחיר של 13.3 שקל המבטא שווי שוק של 2.37 מיליארד שקל.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City: "אנו ממשיכים במימוש התכנית למכירת נכסים, מיקוד החברה באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין והורדת החוב הפיננסי בקבוצה ומודיעים היום על הסכם למכירת נכס נוסף שאינו נכס ליבה, בעיר משנית בצ'כיה, בדומה למחירו בספרים. אנו עומדים ביעדי המימושים ומתקדמים בתכנית על פי לוחות הזמנים שתכננו תוך שאנו מצליחים למקסם את שווי הנכסים הנמכרים וממשיכים בהשבחת נכסי הליבה שלנו. לפני כעשרה ימים הודענו כי השלמנו את מימוש הפורטפוליו ברוסיה ובשבוע שעבר השלמנו מהלך משולב של רכישת השותף ומימון מחדש של נכס בלב אזור העסקים של בפראג. בנוסף, אנו נמצאים בשלבי משא ומתן מתקדמים מאוד למכירת נכס של גזית ברזיל בהיקף של כ-400 מיליון שקל ומימון מחדש של נכס בוורשה בהיקף של כ-130 מיליון אירו. מכירת נכס זה, כמו גם מכירת הנכסים בפולין וברוסיה שכולם אינם נכסי ליבה משפרות מאוד את המיקוד העסקי שלנו באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין יחד עם הפחתת החוב הפיננסי בקבוצה".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חי 07/05/2023 19:31
    הגב לתגובה זו
    אין את קנדה ישראל !
  • 4.
    קשקש 07/05/2023 16:56
    הגב לתגובה זו
    על פי דעתי לא עוצרים מהלך של עליית ריבית לפני שמחירי הנכסים ירדו בחדות וזה יכול לקרות בעליה מטאורית של 6.5/11%
  • 3.
    נתן 07/05/2023 11:52
    הגב לתגובה זו
    ירדה 53% ב 12 חודשים ומתחילת השנה תיקנה כבר 24%, מדהים! דווח עוד שהחברה נמצאת במו"מ מתקדם למכירת עוד נכס וחכן היד עוד נטויה. עם תוצאות לא מתווכח, מאמין בכצמן ובדרך האסטרטגית המנצחת שלו
  • רק המשקיעים אכלו אותה. אחלה אסטרטגיה מנצחת (ל"ת)
    א 07/05/2023 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דורון לביא 07/05/2023 11:07
    הגב לתגובה זו
    כצמן מרים לנו חיוך בשבועות האחרונים עם מכירות בהתאם, המניה מזנקת לזה עתה ובעקבות זה שהנכס ללא שעבוד זה נותן עוד אוויר לנשימה עד להרגעת הרוחות מזירת ריבית הבנק המרכזי.
  • 1.
    אחד שזוכר 07/05/2023 10:43
    הגב לתגובה זו
    כמה כתבתם על זה
  • אבי 07/05/2023 12:06
    הגב לתגובה זו
    ג'י סיטי עכשיו מצילה את עצמה. אבל היה אסור לה לחלק אז את הדיבידנד ולקחת למנהלים שלה כסף שהיה צריך להישאר בחברה כדי להשאיר אותה בחיים. המשקיעים כבר אכלו אותה והמניה התרסקה. המשקיעים שילמו את המחיר על הטירוף של כצמן. אם הוא מצליח לצאת מזה זה מצוין ואחלה אבל זה לא אומר שהיה לו מותר לחלק את הדיבידנד
  • יו יו 07/05/2023 14:14
    זו הגדרה משפטית לא משאלת לב של משקיעים. הדיבידנד חולק כחוק. הבכיינים בכו. לא קרה כלום.
צחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמירצחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמיר

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%

הנפקה מעין פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%

צלי אהרון |

חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42%  , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 אג' ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-10% כשמתחשבים בשווי האמיתי של האופציות.  

מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות א6ו באפשרויות אחרות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות.  

החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה.

סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?

הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה, מלמדת על רצון בעצם לדלל את החזקות בעל השליטה אחרי העלייה.   

התגובה השלילית כעת עשויה גם לשקף חשש משבירת המומנטום החיובי שראינו בתקופה האחרונה. השאלה המרכזית היא מדוע לגייס דווקא עכשיו. ייתכן שמדובר בצורך לממן פרויקטים יזמיים חדשים ברומניה, או ברצון לנצל חלון שבו המשקיעים מוכנים להזרים הון בתנאים יחסית נוחים לחברה. לחלופין, מדובר בצעד לחיזוק הנזילות והחוסן הפיננסי של החברה, שיאפשר לה גמישות רבה יותר בשוק תנודתי. במידה וההון יופנה לפרויקטים קיימים או להשבחת נכסים, הדבר עשוי להוות בשורה למשקיעים, שכן הוא עשוי לתרום לגידול עתידי בהכנסות וברווחיות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%

טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%

מערכת ביזפורטל |

השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת. 


ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?


הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42%  , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.

הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".