חיים כצמן הוא מנכ״ל ובעל השליטה בג׳י סיטי, חברת נדל״ן מניב גלובלית שפועלת בנכסים מסחריים, עירוב שימושים, מגורים ומרכזים עירוניים במספר מדינות. כצמן הוא אחד היזמים הוותיקים והמזוהים ביותר עם ענף הנדל״ן המניב הישראלי, והוא הוביל את הקבוצה במשך שנים של התרחבות
בינלאומית לצד תקופות מאתגרות של מימוש נכסים, הורדת מינוף ושינוי מיקוד. ג׳י סיטי מושפעת מריבית, שווי נכסים, מטבעות, תפוסות, צריכה פרטית, רגולציה מקומית ויכולת למכור נכסים במחירים טובים. האתגר המרכזי של כצמן הוא להמשיך לשפר את מבנה ההון, להקטין לחץ על החוב,
לחזק את הפעילות בשווקי ליבה ולהוכיח שהחברה יכולה לייצר תזרים יציב גם לאחר שנים של תנודתיות בשווי הנכסים. החברה פועלת בתחום שמחייב סבלנות, מימון ארוך טווח וניהול זהיר של פורטפוליו בינלאומי. עבור המשקיעים, ג׳י סיטי תחת כצמן היא סיפור של ניסיון רב, נדל״ן עירוני
גלובלי, התאוששות פיננסית וניסיון להחזיר אמון לאחר תקופה מורכבת.
ג'י סיטי רכשה מניות סיטיקון בפרמיה של 35.8% על מחיר השוק, ועולה להחזקה של 57.4% בסיטיקון; בעקבות הדין הפיני החברה תגיש הצעת רכש למניות המיעוט במחיר של 4 אירו למניה
שיעור התפוסה עלה ב-0.7% ועומד על 95.9%; ג'י סיטי מפרסמת תחזית NOI שנתית ומצפה לעמוד בטווח של 1,590-1,630 מיליון שקל; המייסד והמנכ"ל חיים כצמן - "במהלך הרבעון שוערך מרבית תיק הנכסים שלנו על ידי מעריכי שווי חיצוניים ורשמנו עליית ערך נדל"ן להשקעה בהיקף
של כ-350 מיליון ש"ח"
ראיון עם ההנהלה על שינוי המיקוד שעוברת ג'י סיטי – תפוסה של 96%, עלייה של 7.1% ב-NOI, מימוש נכסים בהיקף של מיליארדים וכניסה לתחום הבנייה למכירה. לצד הרחבת הפעילות בפולין ובפלורידה, הם טוענים שגם בישראל יש פוטנציאל צמיחה לא ממומש. ג'י סיטי עברה מהישרדות
לצמיחה, אבל השוק - לדבריהם - עדיין שופט לפי העבר.
חיים כצמן מממש נכסים, מצמצם חוב ומכנס את פעילות הקבוצה ורואים את התוצאות: ה-NOI זינק בכ-21% לשיא של כ646 מיליון שקל וה-FFO הרבעוני עלה ב-15%; ג'י סיטי נסחרת לפי 2.6 מיליארד רחוקה מהמתחרות אבל המגמה שלה מעודדת
חברת הנדל"ן סיימה את הרבעון הרביעי עם ירידה קלה של 3% בהכנסות שעמדו על 637 מיליון שקל; במהלך השנה החולפת, קטן החוב בכ-3 מיליארד שקל ועמד על כ-13.3 מיליארד שקל
ג'י סיטי תמכור מרכז מסחרי בפראג בתמורה ל-232 מיליון אירו (884 מיליון שקל) - בדומה לשווי בספרים; חיים כצמן, מנכ"ל החברה: "ממשיכים למקד את הפעילות של ג'י סיטי אירופה בפולין"
ג'י סיטי עלתה ב-24% בשנה האחרונה על רקע המשך תכנית מימוש הנכסים של החברה, ובלידר אופטימיים לעתיד: "לאור ההצלחה של ההנהלה בשנתיים האחרונות להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית, אנו אופטימיים בנוגע ליכולתה להגיע ליעדים שהציבה"
חברת הנדל"ן המניב קיבלה מהמוסדיים התחייבויות לרכישת מניות ואופציות, אחרי שאתמול הודיעה כי היא בוחנת אפשרות לגייס הון באמצעות הנפקה, הודעה ששלחה את המניה לירידות שערים
החברה מדווחת על שיפור בתפוסה ובפדיונות השוכרים, לצד המשך מימוש נכסים והורדת מינוף. ה-NOI צמח ב-6.2% וה-FFO ב-24.5%, אך הפסד חשבונאי של 131 מיליון שקל פגע בשורה התחתונה