"הלקוחות מגדילים את ההתקשרות פי 7 מבהתחלה; הרבה מעל עלות גיוסם"
"ברבעון הראשון ראינו צמיחה יפה בלקוחות החדשים אם כי היו פחות הרחבות מלקוחות קיימים לעומת הרבעון המקביל. איננו מודאגים מכך כי ההרחבות הללו תגענה בהמשך. יש עונתיות אצלנו כשרבעונים 3-4 הם החזקים והראשון הוא החלש. זה קשור בתקציבי הלקוחות שמנוצלים לקראת סוף השנה התקציבית", כך מסביר בראיוןTV לביזפורטל ירון מורגשנטרן, מנכ"ל גלאסבוקס , את התוצאות המקדמיות לרבעון הראשון. "רשמנו עסקאות חדשות ברבעון באירופה, מחוץ לאנגליה, ב-APAC, סינגפור ואוסטרליה - מקומות שמסורתית היינו פחות פעילים בהם".
החברה פיתחה מערכת לניתוח חוויית משתמש קצה בדיגיטל, לשם שיפור השירות והאבטחה ומקסום מכירות. גלאסבוקס הונפקה בקיץ 2021 לפי שווי של כ-1.32 מיליארד שקל אחרי הכסף, לאחר שגייסה כ-180 מיליון שקל. מאז תחילת המסחר בה ירדה המניה ב-48% וכיום החברה נסחרת לפי 572 מיליון שקל.
ה-ARR, קיצור של Annual Recurring Revenue, הוא סעיף שמתאר את ההכנסות השנתיות על בסיס החוזים הקיימים - בגינם משלמים הלקוחות אחת לתקופה קבועה, במודל של SaaS - תכנה כשירות (Software as a Service).
אצל גלאסבוקס, הנתון עלה ב-30% מאז הרבעון המקביל אשתקד, ליתרת ARR של 45.5 מיליון דולר. מאז סוף 2021 החוזים החדשים הוסיפו 1.5 מיליון דולר ליתרה. מחוזים שנחתמו רק מול לקוחות חדשים, ה-ARR עלה 22%. הסכומים שנבעו מהרחבת התקשרויות מלקוחות קיימים היה נמוך ב-65% מלפני שנה - ואולם הקיטון בסכומים בגזרתם של אלה צומצם ב-61% לעומת זה שהוצג ברבעון הראשון של 2021 מול מקבילו ב-2020. כלומר, שיעור הנטישה ירד ומצדו השני של המטבע שיעור השימור עלה.
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- האם ניתן לתבוע את אמזון בישראל? כן ולא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לאורך השנים שיעור ההרחבה שלנו, ה-Net Retention, מאד גבוה ואנו גאים בזה", אומר מורגנשטרן. "בעבר לקוחות היו מוכנים לשים עסקה ראשונה של מיליוני דולרים אך ההתנהגות השתנתה. היום מעדיפים להתחיל בקטן ולהרחיב רק לאחר שרואים ערך", סיפר.
"היום אנחנו מצליחים לייצר ערך של פי 5-7 מבעסקה הראשונה", הוא המשיך. "הרחבות השירותים ללקוחות קיימים הן יעילות ולא עולות הרבה כסף. הלקוח רואה בכך ערך אז הוא בוחר להגדיל את ההתקשרות. משך חיי הלקוח אצלנו מאד גבוה. אנחנו לא חושפים את הנתון אך ניתן לבצע חישוב מתמטי בהסתמך על שיעור השימור שלנו. היחס בין אורך חיי הלקוח לעלות הרכשתו (LTV-CAC) מאד גבוה. זה גורם לנו להיות אופטימיים לגבי העתיד שלנו וההגעה לרווחיות יום אחד". צפו בראיון המלא:
- 4.רק מזומן 13/04/2022 02:09הגב לתגובה זומישהוא בודק יעילות והצדקה.
- 3.גלאסבוקס 12/04/2022 18:36הגב לתגובה זוהתוספת ל aar מלקוחות קיימים ירדה. לקוחות לא נוטשים הם פשוט לא הרחיבו את הלייסנס שלהם, להפך החברה דיווחה על ירידה של 61 אחוז באובדן aar כתוצאה מנטישה. אני באמת מקווה שהטעות בניסוח היתה כתוצאה מכשל ביכולת לקרוא את הנתונים ולא משחקי עיתוני צהובונים...
- 2.להדיוטות- כדאי לרשום במה החברה עוסקת (ל"ת)איציק 12/04/2022 13:10הגב לתגובה זו
- 1.לרון 12/04/2022 12:39הגב לתגובה זולא מזכיר משהו?,לייבפרסון לדוגמא,"קופסת זכוכית" "אדם חי"

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
