גלאסבוקס: ה-ARR גדל 30%; פחות הרחבה בלקוחות קיימים, ששימורם השתפר

החברה פיתחה מערכת לניתוח חוויית לקוח קצה בדיגיטל; ה-ARR עמד על 45.5 מ' ד'; 15 לקוחות חדשים נוספו ברבעון הראשון ומהם הגידול; הרחבת ההתקשרויות מלקוחות קיימים קטנה ב-65% בתקופה, ובכל זאת הקיטון נמוך ב-61% מלפני שנה, ובחברה מייחסים אותו לעונתיות
איתי פת-יה |

חברת גלאסבוקס שפיתחה מערכת לניתוח חוויית משתמש קצה בדיגיטל, לשם שיפור השירות והאבטחה ומקסום מכירות, מדווחת על תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של השנה. נראה כי קצב הגדלת ההתקשרויות מאט. אמנם החברה מוסיפה לגייס לקוחות חדשים, אך בתקופת הדוח הלקוחות הקיימים הגדילו פחות את ההתקשרות מול החברה ברכש שירותים נוספים.

כך, הסכום שנבע מהרחבת התקשרות היה קטן ב-65% מלפני שנה. ובכל זאת, הקיטון הפעם היה נמוך, בסכומים (שאינם נחשפו) ב-61% מזה של הרבעון הראשון של 2021 לעומת מקבילו ב-2020. כלומר, קצב הנטישה הואט, וקצב השימור גדל.

התמונה הזו מצטיירת מהפרמטרים הקשורים ב-ARR, קיצור של Annual Recurring Revenue, סעיף שמתאר את ההכנסות השנתיות על בסיס החוזים הקיימים - בגינם משלמים הלקוחות אחת לתקופה קבועה, במודל של SaaS - תכנה כשירות (Software as a Service).

בסך הכל יתרת ה-ARR על בסיס החוזים הקיימים ברבעון הראשון השנה היה 45.5 מיליון דולר, גבוה ב-30% מברבעון המקביל ב-2021. התוספת נטו לסכום השנתי שהגיעה מהתקשרויות חדשות ברבעון, לעומת סוף 2021, היא 1.5 מיליון דולר, שכן אז עמדה היתרה על 44 מיליון דולר.

יתרת ה-ARR מלקוחות חדשים בלבד (15 כאלה נוספו) עלתה ב-22% ברבעון למול מקבילו. גלאסבוקס הונפקה בקיץ 2021 לפי שווי של כ-1.32 מיליארד שקל אחרי הכסף, לאחר שגייסה כ-180 מיליון שקל. מאז תחילת המסחר בה ירדה המניה ב-48% וכיום החברה נסחרת לפי 572 מיליון שקל.

ירון מורגנשטרן מנכ״ל גלאסבוקס: ״עם קצב שריפת מזומנים נמוך של החברה, שנובע בין השאר משיעור שימור לקוחות מצוין, השקעות בטכנולוגיות חדשניות, רכישות, שיתופי פעולה ואסטרטגיות חדירה לשוק במטרה לספק מענה לביקוש ההולך וגובר למוצרים שלנו, גלאסבוקס נמצאת בנקודת זינוק מצוינת כאחת מהחברות הצומחות ביותר בתעשיית האנליזה לנתוני גלישה בערוצים דיגיטליים.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה

קבוצת אימקו מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם הקמת חברה בת ברומניה ומפעל ייצור חדש; לאור הירידה בצבר, המהלך נועד להאיץ את הצמיחה, להעמיק שיתופי פעולה באירופה ולנצל את מגמת העלייה בתקציבי הביטחון ביבשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אימקו רומניה

קבוצת אימקו אימקו 3.36%  , שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, הודיעה על הקמת חברה בת חדשה ומפעל ייצור ברומניה. זהו יישום של התוכנית האסטרטגית הרב־שנתית של החברה, שמבוססת על חדירה לשוקי ביטחון באירופה והרחבת כושר הייצור הגלובלי. 

המהלך נועד לתת מענה לשני צרכים מרכזיים: מימוש צבר ההזמנות ההולך וגדל של הקבוצה והעמקת החדירה לשווקים חדשים. לפי הערכות החברה, כבר ברבעון הרביעי של 2025 צפויה החברה הבת החדשה לתרום ליכולות התפעוליות של הקבוצה. בנוסף, הנוכחות ברומניה צפויה להוות בסיס לצמיחה מתמשכת באירופה, הן באמצעות עסקאות חדשות והן באמצעות פרויקטים קיימים של אימקו. 

הקמת המפעל ברומניה תעניק לאימקו יתרון משמעותי במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים ברחבי היבשת, שכן היא תוכל להיחשב ל"ספק מקומי". יתרון זה פותח דלתות להזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשר לחברה לפעול קרוב יותר לשותפים אסטרטגיים, יצרני פלטפורמות ואינטגרטורים אירופאים מובילים. בכך תוכל הקבוצה לשלב בין הניסיון הרב שצברה בישראל לבין דרישות רגולטוריות ותעשייתיות מקומיות באירופה. 

המהלך מתרחש על רקע מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות באירופה, תוצאה של האתגרים הגיאופוליטיים בשנים האחרונות. עבור אימקו, זו נקודת כניסה חשובה למרכזו של שוק מתפתח, שבו ניכרת דרישה לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים. 

מנכ"ל קבוצת אימקו, אריאל קנדל, מסביר: "הקמת החברה ברומניה היא צעד אסטרטגי נוסף בצמיחת הקבוצה, חיזוק כושר הייצור לטובת מימוש צבר ההזמנות הקיים והעתידי והרחבת הפעילות הגלובלית. הנוכחות ברומניה תאפשר לנו נוכחות משמעותית יותר בשוק האירופי ותיתן מענה מהיר וגמיש יותר ללקוחות."