ירון מורגנשטרן גלאסבוקס
צילום: גלאסבוקס

גלאסבוקס: ה-ARR גדל 30%; פחות הרחבה בלקוחות קיימים, ששימורם השתפר

החברה פיתחה מערכת לניתוח חוויית לקוח קצה בדיגיטל; ה-ARR עמד על 45.5 מ' ד'; 15 לקוחות חדשים נוספו ברבעון הראשון ומהם הגידול; הרחבת ההתקשרויות מלקוחות קיימים קטנה ב-65% בתקופה, ובכל זאת הקיטון נמוך ב-61% מלפני שנה, ובחברה מייחסים אותו לעונתיות
איתי פת-יה |

חברת גלאסבוקס שפיתחה מערכת לניתוח חוויית משתמש קצה בדיגיטל, לשם שיפור השירות והאבטחה ומקסום מכירות, מדווחת על תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של השנה. נראה כי קצב הגדלת ההתקשרויות מאט. אמנם החברה מוסיפה לגייס לקוחות חדשים, אך בתקופת הדוח הלקוחות הקיימים הגדילו פחות את ההתקשרות מול החברה ברכש שירותים נוספים.

כך, הסכום שנבע מהרחבת התקשרות היה קטן ב-65% מלפני שנה. ובכל זאת, הקיטון הפעם היה נמוך, בסכומים (שאינם נחשפו) ב-61% מזה של הרבעון הראשון של 2021 לעומת מקבילו ב-2020. כלומר, קצב הנטישה הואט, וקצב השימור גדל.

התמונה הזו מצטיירת מהפרמטרים הקשורים ב-ARR, קיצור של Annual Recurring Revenue, סעיף שמתאר את ההכנסות השנתיות על בסיס החוזים הקיימים - בגינם משלמים הלקוחות אחת לתקופה קבועה, במודל של SaaS - תכנה כשירות (Software as a Service).

בסך הכל יתרת ה-ARR על בסיס החוזים הקיימים ברבעון הראשון השנה היה 45.5 מיליון דולר, גבוה ב-30% מברבעון המקביל ב-2021. התוספת נטו לסכום השנתי שהגיעה מהתקשרויות חדשות ברבעון, לעומת סוף 2021, היא 1.5 מיליון דולר, שכן אז עמדה היתרה על 44 מיליון דולר.

יתרת ה-ARR מלקוחות חדשים בלבד (15 כאלה נוספו) עלתה ב-22% ברבעון למול מקבילו. גלאסבוקס הונפקה בקיץ 2021 לפי שווי של כ-1.32 מיליארד שקל אחרי הכסף, לאחר שגייסה כ-180 מיליון שקל. מאז תחילת המסחר בה ירדה המניה ב-48% וכיום החברה נסחרת לפי 572 מיליון שקל.

ירון מורגנשטרן מנכ״ל גלאסבוקס: ״עם קצב שריפת מזומנים נמוך של החברה, שנובע בין השאר משיעור שימור לקוחות מצוין, השקעות בטכנולוגיות חדשניות, רכישות, שיתופי פעולה ואסטרטגיות חדירה לשוק במטרה לספק מענה לביקוש ההולך וגובר למוצרים שלנו, גלאסבוקס נמצאת בנקודת זינוק מצוינת כאחת מהחברות הצומחות ביותר בתעשיית האנליזה לנתוני גלישה בערוצים דיגיטליים.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.