אפסייד של 19% למניית טאואר מלידר
בית ההשקעות מעניק למניה מחיר יעד של 44 דולר למניה, שכן "החברה סיפקה תחזית חזקה במיוחד להכנסות ברבעון הרביעי, וכי היא מביעה בטחון בנוגע ליכולתה להמשיך ולהציג צמיחה חזקה גם בעתיד הנראה לעין"
האנליסטית סבינה לוי, מבית ההשקעות לידר, העניקה למניית יצרנית השבבים טאואר -4.64% הדואלית מחיר יעד של 44 דולר למניה, המשקף אפסייד של 19.5% על מחיר השוק. לוי מסרה כי "טאואר סיפקה תחזית חזקה במיוחד להכנסות הרבעון הרביעי, העומדות על 410 מיליון דולר, צמיחה אורגנית של 26% לעומת צפי שלנו להכנסות של 393 מיליון דולר".
"ההכנסות החזיות לרבעון הרביעי משקפות הכנסות שנתיות אורגניות של 1.3 מיליארד דולר, והכנסה כוללת של 1.6 מיליון דולר. החברה הביעה רמת בטחון גבוהה בנוגע ליכולתה להמשיך ולהציג צמיחה חזקה גם בעתיד הנראה לעין, וציינה כי יעדיה לשנת 2022 מניחים שולי רווח נקי של יותר מ-15% ( להבנתנו, לא מדובר ביעד שנתי אלא רווחיות רבעונית במחצית השנייה של השנה)".
האם הדוח לרבעון השלישי מלמד על העתיד?
החברה הציגה דוחות טובים ברבעון השלישי, עם רווח מתואם ברמה של 0.41 דולר למניה בדילול מלא על הכנסות של 387 מיליון דולר. האנליסטים העריכו כי הרווח המתואם יעמוד על 0.37 דולר למניה וההכנסות על 384.97 מיליון דולר. ולפי לוי, ניתן ללמוד דברים חיוביים מהדוח.
"תחזית החברה לרבעון הרביעי, ויעדי הרווח הנקי ל-2022 והתבטאויות הנהלת החברה בנוגע לפוטנציאל הצמיחה בעתיד הנראה לעין מציירים תמונה מאוד חיובית בנוגע לפוטנציאל העסקי של החברה. טאואר מציינת את סביבת הביקושים החזקה למוצריה, לרבות כתוצאה מהמשך פריסת תשתיות ה-5G והתפתחויות בעולמות הרכב, אשר עשויה ללוות אותנו גם בעתיד הנראה לעין".
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.בני רם 09/11/2021 21:56הגב לתגובה זוגם על טבע היא המליצה אם הייתי שומע בקולה הייתי חוטף צינור בבורסה אף אחד לא יודע כלום כולם מנחשים

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
