חגי שלום מוכר מניות טיב טעם ב-70 מ' ש': "אירוע חד פעמי. אמשיך לקנות"

בעל השליטה ומנכ"ל קמעונאית המזון מכר כ-10 מיליון מניות בעסקה מחוץ לבורסה, במחיר של 7 שקל למניה; שלום: "המכירה נעשתה לצורך שיפור התזרים במציאות העסקית". לפי ההערכות הכסף ישמש את ארגז הפרטית שבבעלותו לשיפור החוב
איתי פת-יה | (8)

בעל השליטה ומנכ"ל טיב טעם 0.03% , חגי שלום, שנוהג לרכוש פעם אחר פעם מניות של החברה, מוכר כעת בעסקה מחוץ לבורסה כ-10 מיליון מניות בהיקף 70 מיליון שקל. האם המשקיעים אמורים להסיק מכך שמידת האמון של שלום בעתיד החברה פחתה? בתגובה לפניית ביזפורטל הוא משיב כי כלל לא.

"אני מאמין גדול במנייה של טיב טעם", הוא מבהיר, "עתיד החברה עוד לפניה, ואשוב לרכוש מניות ברגע שאוכל. מדובר באירוע חד פעמי שמטרתו שיפור התזרים במציאות העסקית, והוא לא משקף שום כוונה להמשיך למכור או לצאת מהחברה". בשוק מעריכים כי המכירה נעשתה כדי לשפר את החוב של חברת התעשייה הפרטית ארגז אחזקות, שבבעלותו של שלום.

אך לפני המכירה בחמישי האחרון שלום רכש 12,000 אלף מניות של טיב טעם, לפי מחיר של 7.06 שקל למניה, ויום קודם לכן רכש 4,000 מניות במחיר של 6.97 שקל למניה. המכירה עצמה בוצעה כאמור לפי מחיר של 7.00 שקל למניה, כך שניתן לומר כי גם אם מכר, שלום עומד מאחורי סביבת המחיר הזאת, כך שגם בכך אפשר לראות הבעת אמון בשווי של טיב טעם. כעת, מכשמימש מניות של החברה, שלום יאלץ לחכות שלושה חודשים עד שיוכל לשוב ולקנות שוב, אולם נראה כי כך ימשיך לעשות. כעת, לאחר המכירה ירדו אחזקותיו בחברה מכ-56% לכ-46%.

כפי שצוין, שלום מרבה לרכוש מניות של טיב טעם ועשה זאת גם כאשר נסחרו במחיר של 20 שקל למניה. ב-2019 הוא רכש מניות בהיקף של כ-3.4 מיליון שקל, וב-2018 היקף הרכישות מצדו עמד על כ-2 מיליון שקל. שלום המשיך אם כן לרכוש מניות גם כשהמחיר עלה ל-70 שקל, על רקע התוצאות הטובות לאורך השנה האחרונה בעקבות הביקושים שיצר משבר הקורונה. ב-2020 לבדה רכש שלום מניות בלמעלה מ-3 מיליון שקל ואלה, בצירוף המניות שרכשה ב-2019, הניבו לו כבר רווח של יותר מ-10 מיליון שקל עקב עליית הערך בחברה.

ברבעון השלישי של 2020 דיווחה החברה על צמיחה של 13.9% בהכנסות לרמה של 391 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי הוכפל כמעט פי 3 והסתכם בכ-13.7 מיליון שקל. ב-12 החודשים האחרונים מניית טיב טעם עלתה ביותר מ-150% וכיום היא נסחרת לפי שווי של כ-750 מיליון שקל.

בראיון לפרויקט אנשי השנה של ביזפורטל נשאל שלום על רכישת המניות העקבית על ידו, והשיב כי הוא מאמין ש"המניה נמצאת אי שם במעלה ולא הגיעה לשיא - ממש לא". צפו בראיון המלא:

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הוא יודע מדוע הוא מכר (ל"ת)
    שלום 31/01/2021 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אין ברכה למי שעובד בשבת ומוכר פיגולים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 31/01/2021 14:06
    הגב לתגובה זו
  • מסתבר שיש.. (ל"ת)
    נורית 08/02/2021 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רוני 31/01/2021 13:10
    הגב לתגובה זו
    הבעת אמון רכש 16,000 מניות ומכר 10,000000 מניות ממש הבעת אמון.
  • 3.
    הבן אדם צריך לחיות לא? חחחח (ל"ת)
    חיים 31/01/2021 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    למה ? מה סוגרים את המפעל ? (ל"ת)
    בטוח 31/01/2021 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הוא יודע שאף אחד לא רוצה לקנות בטיב טעם במחירים מופקעים (ל"ת)
    חחח 31/01/2021 10:10
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 31/01/2021 11:44
    הגב לתגובה זו
    סופר שעובד ביום שבת הסוף שלו שילך לאבדון אני לא משקיע בעסקים שעובדים בשבת
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?