חגי שלום טיב טעם
צילום: אלעד גוטמן

טיב טעם: הרווח הוכפל כמעט פי 3 - לרמה של 13.7 מיליון שקל

הרשת הורידה מחירים ודיווחה על גידול של 14% בהכנסות ל-391 מיליון שקל; למרות זינוק של 190% השנה במניה, החברה נסחרת במכפיל 17 - עדיין אחת המניות הזולות ביחס למתחרות
ערן סוקול | (2)
נושאים בכתבה טיב טעם

רשת המרכולים טיב טעם 0%  דיווחה על צמיחה של 13.9% בהכנסות הרבעון השלישי לרמה של 391 מיליון שקל, הרווח הנקי הוכפל כמעט פי 3 והסתכם בכ-13.7 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-190% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 17 על הרווח של 12 החודשים האחרונים - עדיין אחת המניות הזולות ביותר מבחינת מכפיל הרווח ביחס למתחרות.

סך מכירות הקבוצה ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו בכ-390.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-343.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13.9%.

הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק ב-278% והסתכם בכ-13.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

עוד מדווחת החברה על גידול ב-EBITDA המתואם (בנטרול השפעת תקן IFRS16) בכ-92.5% לכ-29.2 מילוני שקלים ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה לכ-15.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

מקור: דוחות כספיים של טיב טעם

תוצאות הרבעון השלישי מגיעות לאחר שבתחילת השנה החלה החברה במהלך הורדת מחירים במטרה להביא לקוחות חדשים ולהילחם במיתוג כ"רשת יקרה יותר ממה שהיא באמת", מהלך שבמסגרת תוצאות הרבעון השני של השנה הצהירה החברה כי יורחב ב-1,000 מוצרים נוספים.

שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-129.4 מיליון שקל (שיעור של כ-33.1%) בהשוואה ל-107.5 מיליון שקל (שיעור של כ-31.3%) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נבע מגידול בהכנסות הקבוצה וכן מגידול בשיעור הרווח הגולמי, שנבע משיפור בהסכמי הסחר לאור הגידול במכירות, יחד עם הגידול בשיעורי הרווח במגזר התעשייה, שנבע בעיקרו מהפסקת פעילויות לא רווחיות.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי עלה בכ-112% והסתכם בכ-23.3 מיליון שקל ובשיעור של 6% מסך המכירות בהשוואה ל-11 מיליון שקל ובשיעור של 3.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. 

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה בטיב טעם: "אנו שמחים על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2020, רבעון חזק כקודמיו ועל התוצאות המצטברות לשלושת רבעי השנה, ברבעון זה, נמשכת מגמת הגידול במכירות הקמעונאיות וצמיחה חזקה בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים. מעבר להשפעת הקורונה, נחלת כלל הרשתות, טיב טעם נהנתה מצמיחה גבוהה, נוכח חיזוק והרחבה של תפיסת המחיר החדשה שהושקה בתחילת השנה ואשר עיקריה הם: הורדת מחיר לכ-2,000 מוצרים בסיסיים למחירי שופרסל דיל, הענקת מועדון חברים חינם ושינוי במבנה ההנחות ללקוח".

 

לדברי שלום: "תפיסת מחיר זו המבוססת על עקומת התמורה המוכרת, קבעה כי הדרך הראויה להגברת המכירות בהינתן האיכויות המבדלות של קבוצת טיב טעם, תתבסס על הוזלת מחירים. יתר על כן, לקוחות חדשים רבים ממשיכים לפקוד את חנויות הרשת, והפכו ללקוחות קבועים ונאמנים ולחברי מועדון, שההצטרפות אליו היא חינם, חלק מתפיסת המחיר החדשה. במהלך הרבעון השלישי המשיכה קבוצת טיב טעם להעמיק את האיכויות של ערוץ האון ליין והוא, ללא ספק, הערוץ המוביל באיכותו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נקים נתן את המכה!!!!! (ל"ת)
    ליאור 25/11/2020 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למה המניה יורדת הפקרות תענו (ל"ת)
    YOS 25/11/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל

קרן פורטיסימו מתכננת להנפיק את סוגת לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל, במהלך שמגיע בתקופה של התעוררות בשוק ההנפקות בתל אביב

תמיר חכמוף |

קרן פורטיסימו, שמחזיקה ב-80% ממניות סוגת, מתקדמת לקראת הנפקת חברת המזון בבורסה בתל אביב לפי שווי מוערך של 1.2-1.3 מיליארד שקל. הכספים שיגויסו בהנפקה צפויים לשמש להחזר חובות ולהמשך השקעות בצמיחה.

סוגת, בניהולו של גיא פרופר, בנו של דן פרופר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר אסם, מציגה מחזור מכירות שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל. 

המותג סוגת הוא אחד המוכרים בישראל ומוצרי החברה נמצאים בכמעט כל בית. החברה עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי מזון יבשים, בהם אורז, סוכר, קמח, פסטה וקטניות. מאז שנרכשה בידי פורטיסימו ב-2019, סוגת הרחיבה את פעילותה דרך רכישות של מותגים כמו "עץ הזית", "אל ארז", "אל נח’לה" ו"תבליני פרג". 

התשקיף צפוי להיות מוגש בשבועות הקרובים, ובשוק מעריכים כי המהלך עשוי להיות מושלם עד לסוף השנה. משיחה עם גורמים בשוק נראה כי עדיין לא התקיימו שיחות עם מוסדיים לגבי היקף או תמחור ההנפקה, אך החברה עשויה לקבל מכפילי שווי דומים להנפקת גד שבוצעה לאחרונה, שיתנו לסוגת כמובן שווי שוק אחר (מחלבות גד הונפקה בתל אביב).

שוק ההנפקות בת"א רותח

בשוק ההנפקות בתל אביב יש כיום אווירה של התעוררות, יותר חברות פונות לבורסה, יותר גיוסים, והאופטימיות חוזרת. בסוף ספטמבר סיכמנו את ההנפקות של השנה האחרונה בבורסה, אז התחילו להיסחר כבר כ-20 חברות חדשות בשוק הישראלי (ההנפקות של 2025: מי טסה ומי צללה?). מהנתונים עולה כי המשקיעים עדיין זהירים, והממוצע של תשואה לאחר הנפקה עומד על כ-14.1% מאז יום המסחר הראשון, אבל החציון רק כ-3.63%, כלומר מדובר בכמה “הצלחות” שמושכות את הממוצע, בעוד שאר החברות מתקשות.