טיב טעם: הרווח הוכפל כמעט פי 3 - לרמה של 13.7 מיליון שקל

הרשת הורידה מחירים ודיווחה על גידול של 14% בהכנסות ל-391 מיליון שקל; למרות זינוק של 190% השנה במניה, החברה נסחרת במכפיל 17 - עדיין אחת המניות הזולות ביחס למתחרות
ערן סוקול | (2)
נושאים בכתבה טיב טעם

רשת המרכולים טיב טעם 0.03%  דיווחה על צמיחה של 13.9% בהכנסות הרבעון השלישי לרמה של 391 מיליון שקל, הרווח הנקי הוכפל כמעט פי 3 והסתכם בכ-13.7 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-190% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 17 על הרווח של 12 החודשים האחרונים - עדיין אחת המניות הזולות ביותר מבחינת מכפיל הרווח ביחס למתחרות.

סך מכירות הקבוצה ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו בכ-390.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-343.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13.9%.

הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק ב-278% והסתכם בכ-13.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

עוד מדווחת החברה על גידול ב-EBITDA המתואם (בנטרול השפעת תקן IFRS16) בכ-92.5% לכ-29.2 מילוני שקלים ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה לכ-15.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

מקור: דוחות כספיים של טיב טעם

תוצאות הרבעון השלישי מגיעות לאחר שבתחילת השנה החלה החברה במהלך הורדת מחירים במטרה להביא לקוחות חדשים ולהילחם במיתוג כ"רשת יקרה יותר ממה שהיא באמת", מהלך שבמסגרת תוצאות הרבעון השני של השנה הצהירה החברה כי יורחב ב-1,000 מוצרים נוספים.

שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-129.4 מיליון שקל (שיעור של כ-33.1%) בהשוואה ל-107.5 מיליון שקל (שיעור של כ-31.3%) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נבע מגידול בהכנסות הקבוצה וכן מגידול בשיעור הרווח הגולמי, שנבע משיפור בהסכמי הסחר לאור הגידול במכירות, יחד עם הגידול בשיעורי הרווח במגזר התעשייה, שנבע בעיקרו מהפסקת פעילויות לא רווחיות.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי עלה בכ-112% והסתכם בכ-23.3 מיליון שקל ובשיעור של 6% מסך המכירות בהשוואה ל-11 מיליון שקל ובשיעור של 3.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. 

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה בטיב טעם: "אנו שמחים על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2020, רבעון חזק כקודמיו ועל התוצאות המצטברות לשלושת רבעי השנה, ברבעון זה, נמשכת מגמת הגידול במכירות הקמעונאיות וצמיחה חזקה בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים. מעבר להשפעת הקורונה, נחלת כלל הרשתות, טיב טעם נהנתה מצמיחה גבוהה, נוכח חיזוק והרחבה של תפיסת המחיר החדשה שהושקה בתחילת השנה ואשר עיקריה הם: הורדת מחיר לכ-2,000 מוצרים בסיסיים למחירי שופרסל דיל, הענקת מועדון חברים חינם ושינוי במבנה ההנחות ללקוח".

 

לדברי שלום: "תפיסת מחיר זו המבוססת על עקומת התמורה המוכרת, קבעה כי הדרך הראויה להגברת המכירות בהינתן האיכויות המבדלות של קבוצת טיב טעם, תתבסס על הוזלת מחירים. יתר על כן, לקוחות חדשים רבים ממשיכים לפקוד את חנויות הרשת, והפכו ללקוחות קבועים ונאמנים ולחברי מועדון, שההצטרפות אליו היא חינם, חלק מתפיסת המחיר החדשה. במהלך הרבעון השלישי המשיכה קבוצת טיב טעם להעמיק את האיכויות של ערוץ האון ליין והוא, ללא ספק, הערוץ המוביל באיכותו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נקים נתן את המכה!!!!! (ל"ת)
    ליאור 25/11/2020 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למה המניה יורדת הפקרות תענו (ל"ת)
    YOS 25/11/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳