הלמ"ס: צמיחת התמ"ג עודכנה כלפי מטה ל-0.6% ברבעון השני של 2019
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת כי התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) עלה ברבעון השני של שנת 2019 בשיעור שנתי של 0.6%, נתון נמוך ביחס לאומדן הקודם בו הגידול הוערך ב-1.0%. כאשר על פי הדיווח, התיקון נובע בעיקר מעדכון נתוני הייצוא, לאחר עלייה של 4.4% ברבעון הראשון של 2019 ועלייה של 4.1% ברבעון הרביעי של שנת 2018.
עם זאת, כאשר בוחנים את צמיחת התמ"ג במחצית הראשונה של שנת 2019, ניתן להבחין כי מדובר בעיקר בהפרשי עיתוי (הקדמת רכישות לרבעון הראשון). נזכיר, כי בעקבות עדכון נוסחת מס קניה באפריל 2019, הקדימו הצרכנים את רכישות כלי הרכב לרבעון הראשון. בהתאמה, במחצית הראשונה של 2019 עלה התמ"ג ב-3.4% בשיעור שנתי, לאחר עליות של 2.8% במחצית השנייה של 2018 ושל 3.5% במחצית הראשונה אשתקד.
מקור: הלמ"ס
התוצר המקומי הגולמי ללא מסים נטו על היבוא, שלא הושפע מהירידה בהכנסות ממיסים מיבוא, בין היתר הירידה בהכנסות ממיסים שנבעה מהירידה ברכישת כלי הרכב לעומת הרבעון הראשון, עלה ברבעון השני השנה ב-2.7% לאחר עלייה של 3.0% ברבעון הראשון.
רכישות הרכבים שינו את התמונה
על פי הנתונים שמפרסמת הלמ"ס, ההוצאה לצריכה פרטית ירדה ב-0.9% ברבעון השני של שנת 2019, למרות שחלה עלייה של 7.7% בנטרול מוצרים בני קיימה. הירידה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון השני באה לאחר עלייה של 3.8% ברבעון הקודם ועלייה של 5.3% ברבעון הרביעי של 2018 בחישוב שנתי.
- במגמת התאוששות: עלייה של 12.3% בהוצאות אשראי במהלך אוגוסט עד אוקטובר
- שליש מהקשישים בישראל נזקקים לתמיכה ממשפחתם - הוצאות הרווחה: 248 מיליארד ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.כמה שלא תנסו ליפות את זה, המצב על הפנים (ל"ת)בוזי 22/10/2019 16:35הגב לתגובה זו
- 1.מספרים לא הגיוניים . עליה של 694.2%??????????????? (ל"ת)ממי 22/10/2019 15:22הגב לתגובה זו

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל
הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה
קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -0.39% הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.
הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.
מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה
בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- תחרות בתחום המשכנתאות - שחר אושרי יו"ר Now-On בראיון על השוק, הלקוחות, והפוטנציאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.
שרון גולדנברג, מנכ"ל מיטרוניקס; קרדיט: מיטרוניקסאיך מיטרוניקס נותנת למנכ"ל החדש את ה"גרייס" שהוא צריך
התוצאות החלשות של הרבעון השלישי ממחישות מהלך של ניקוי מאזן, מחיקות והתייעלות - אם כבר כואב אז שיכאב עוד קצת כדי שהמנכ"ל החדש של מיטרוניקס יקבל בריכה קצת פחות עכורה
מיטרוניקס מיטרוניקס 6.68% מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה קלה בהכנסות, אבל עם חיתוך משמעותי ברווחיות. המכירות עלו בכ-6% ל-339 מיליון שקל, לעומת 320 מיליון שקל ברבעון המקביל, אבל הרווח הגולמי נחתך מ-121 ל-102 מיליון שקל, וגם שיעור הרווחיות הגולמית צנח ל-30% במקום 37% לפני שנה. זה ממשיך גם לשכבות הבאות כשההפסד התפעולי התרחב ל-24 מיליון שקל, מכ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
ברמת השורה התחתונה, התוצאה אפילו יותר קשה: ההפסד הנקי ברבעון הוכפל והגיע ל-40.2 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל. ואם נסתכל על תשעת החודשים הראשונים של השנה מיטרוניקס עוברת מהתייצבות יחסית בשנה הקודמת להפסד מצטבר, במקום רווח של כ-64.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, נרשם הפסד של 13.7 מיליון שקל.
משיא לשפל
כדי להבין את הדוח
האחרון צריכים לחזור אחורה, לשנות השיא. תקופת הקורונה הייתה כמעט אנומליה עבור שוק הבריכות הביתיות. העולם כולו נכנס לסגר, אנשים מצאו את עצמם מבלים הרבה יותר זמן בבית, וחיפשו דרכים להפוך את המציאות החדשה לנוחה ונסבלת יותר. בריכות ביתיות הפכו לפתרון הגיוני. בהשקעה
חד-פעמית יחסית, קיבלתם בילוי, שקט ותחושה של שליטה בתוך הכאוס. אלפי משקי בית ברחבי העולם הרחיבו או שדרגו את הבריכה שלהם, ורכשו ציוד נלווה בקצבים שלא ראינו קודם. ומיטרוניקס מצאה את עצמה בלב המגמה הזו הביקושים לרובטים שלה קפצו, המפיצים הזמינו מלאים בקצב מסחרר,
וקווי הייצור פעלו בתפוסה גבוהה. גם המניה זינקה. בתוך כשנתיים חברת הרובוטים הקיבוצית זינקה מכ-8 מיליארד שקל ל-14.
אבל המציאות הזאת הייתה זמנית בהרבה ממה שנראה באותו הזמן. כשהעולם חזר בהדרגה לשגרה, הסחורה שנערמה אצל המפיצים הפכה לבעיה. המלאי שנבנה
בשיא הקורונה כבר לא תאם את רמת הביקוש החדשה, והרשתות ניסו למכור מלאים עודפים לפני שיבצעו הזמנות חדשות. זה יצר האטה חדה כבר בתחילת 2023 והלך והחריף לתוך 2024 ו-2025.
- יציף ערך במיטרוניקס? המניה קופצת לאחר מינוי רפי בן עמי למנכ"ל
- מיטרוניקס בהסכם פשרה: ביקשה פיצוי של 69 מיליון ותקבל 45
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לתוך הוואקום הזה נכנסה גם תחרות חזקה. יצרנים סינים, שחלקם למדו את תחום הרובוטים
לבריכות במהירות והציעו מוצרים בסיסיים במחירים נמוכים משמעותית, התחילו לנגוס בפלחי השוק של מיטרוניקס. באירופה ובעיקר בצרפת, אחד השווקים החזקים של החברה נרשמה ירידה חדה במכירות, דווקא כי המחיר הפך לגורם דומיננטי יותר. בארה"ב, המעבר למכירה ישירה לצרכן היה מהלך
שאמור היה לפתוח מנוע צמיחה חדש, אבל בפועל התברר כמורכב הרבה יותר: עלויות לוגיסטיקה גבוהות, תחרות אגרסיבית, מחירי משלוח משתנים ומכסים שהתווספו הפכו את השוק לבלתי יציב.
