"אין שאלה שהלקוחות שלנו יכולים להתקיל בה אותנו או את המתכננים הפיננסיים שלנו"

זיו וולף | (2)
נושאים בכתבה תכנון פיננסי

ספיר קדוש ו-ויטלי פלוטינסקי. צילום: שי רגב

ספיר קדוש ו-ויטלי פלוטינסקי. צילום: שי רגב

שמות: ספיר קדוש ו-ויטלי פלוטינסקי 

תפקיד: בעלים ומנכ"לים משותפים ב-SFP - ההון שלכם שווה יותר, חברה לתכנון פיננסי הוליסטי

מקום מגורים: קריית מוצקין וחיפה

מצב משפחתי: ספיר נשואה + 2, ויטלי נשוי + 2

השכלה אקדמית ומקצועית: ויטלי הוא מהנדס תעשיה וניהול מהטכניון, בעל הסמכה בינלאומית CFP, בעברו שותף וסמנכ"ל שיווק של קבוצת הפיננסים הגדולה בישראל ומרצה מבוקש בתחום הפיננסים.

ספיר בעלת B.A בכלכלה וניהול עם התמחות במימון, בעלת רישיון סוכן ביטוח פנסיוני

 

"פיננסים זה לא רק לפתוח את העו"ש, אלא גם לדעת לנהל את הכספים נכון ולאורך זמן, ולכן המטרה שלנו היא להיות מקור לידע ללקוחות שלנו". זה המוטו שמנחה את ספיר קדוש ו-ויטלי פלוטינסקי כשהם נותנים שירות ללקוחות החברה שלהם וכשהם בוחרים את הסוכנים שיעבדו אצלם. בראיון משותף לביזפורטל מעידים השניים על עצמם כי הם אנשים תחרותיים, שרוצים להיות הכי טובים בכל דבר, וזה מה שמניע אותם להגדיל את תיקי הלקוחות ואת הסוכנות שלהם ולתת לסוכנים את המעטפת הכי מקיפה ואיכותית אבל גם משפחתית. הם מספרים גם איך הכול התחיל בהצגה שספיר הלכה לראות, איך זה שאין אף לקוח שאומר לה לא, ומה צריך לעשות סוכן מתחיל בדרך להצלחה (רמז: לא לחזור הביתה מוקדם).

צפו בראיון המלא: 

נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אייל כץ 16/12/2024 08:41
    הגב לתגובה זו
    כתבה מעניינת - מידע נוסף כאן - https://sfp-neto.org.il/?p=1
  • 1.
    אלרועי 24/06/2024 20:02
    הגב לתגובה זו
    מה זה מתכנן פיננסי ולמה מקדמים את הדבר הזה כאשר יש יועץ השקעות. למה השניים כאן לא הלכו להוציא רישיון שבאמת מתעסק בפיננסים, האם הם שאמורים לבנות תיק השקעות עבור לקוח קנו אי פעם אגח או מניה? באמת אני שואל לא בקטע הרגע אלא באמת להבין מה הרעיון של הCFP הזה ורישיון ביטוח, שיתעסקו בביטוח, מה מקנה להם אפשרות להגיד שהם מומחים בפיננסים אם אין להם רישיון השקעות? אין בעיה שיגידו שהם סוכנות ביטוח. זה קצת שקר כל ההמצאה הזאת של המתכננים פיננסים שהם בעצם סוכני ביטוח ואין באמת רישיון של המדינה אלא זה לשכה שהמציאה מושג חדש.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".